Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم کریمی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران استان یزد با بیان اینکه یزد در حوزه جوانان به لحاظ برنامه های نوآورانه و کیفی و مشارکت بسیار خوب سازمان‌های مردم نهاد از استان‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به وقفه طولانی در فعالیت ستاد ساماندهی ازدواج جوانان عنوان کرد: این ستاد دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه های خوبی در سطح ملی و منطقه ای و محلی در این زمینه اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی همچنین با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره قوی در یزد بیان کرد: از فارغ التحصیلان دارای پروانه در رشته روانشناسی که قصد فعالیت در حوزه مشاوره به شکل تخصصی در حوزه ازدواج و خانواده را دارند، از سوی وزارت ورزش و جوانان حمایت می شود.

فرهنگ سازی برای انجام کار داوطلبانه توسط رسانه ها پیگیری شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، تلاش سازمان های مردم نهاد و خیران را در همه استانها به ویژه یزد در زمینه ازدواج بسیار چشمگیر خواند و افزود: فرهنگ سازی برای انجام کار داوطلبانه توسط رسانه ها پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از طلاق و ازدواج، طی سال ۹۷ در سطح کشور و استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ ازدواج و ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ طلاق در کشور رخ داد که ۶ هزارو ۴۶۱ ازدواج و هزار و ۸۸۵ طلاق آن مربوط به استان یزد بوده است.

کریمی تصریح کرد: در یزد وضعیت چندان نامناسبی در زمینه آمار ازدواج و طلاق نداریم اما با این وجود جای تأمل وجود دارد.

۴۴ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در کشور وام خود را دریافت کرده اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تسهیلات وام ازدواج نیز بیان کرد: سرعت پرداخت وام ها بیشتر شده اما در برخی مناطق از جمله استانهای سیل زده که منابع قرض الحسنه به بحث مرمت خانه ها اختصاص می یابد، بحث وام ازدواج از اولویت خارج شده که امیدواریم این موضوع در مجلس پیگیری شود.

وی ادامه داد: کل متقاضیان در انتظار دریافت وام در کشور بیش از ۲۳۱ هزار نفر هستند که تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۱۱ نفر از آنها یعنی ۴۴ درصد از متقاضیان وام خود را دریافت کرده اند.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال مهر در مورد آموزش های پیش از ازدواج اظهار داشت: در این زمینه در مجموع ۷ هزار و ۹۳۹ کارگاه آموزشی حین و بعد از ازدواج در قالب بیش از ۳۳ هزار ساعت در ۳۸۴ شهرستان کشور برگزار شده است.

برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره ازدواج در ۱۲۹ شهرستان محروم کشور

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که بخشی از این آموزش ها را در شهرستانهای محروم متمرکز کنیم زیرا در این مناطق مراکز مشاوره یا وجود ندارد یا نتوانسته برای جوانان راهگشا باشد که در این راستا تاکنون در ۱۲۹ شهرستان محروم کشور کارگاه آموزشی برگزار شده و ۲۰۴ هزار نفر از این آموزش ها بهره مند شده اند.

کریمی، برگزاری نشست های تخصصی با گروه های مرجع از جمله رسانه ها را از برنامه های سال جاری در حوزه جوانان اعلام کرد.

کد خبر 4688349

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اداره کل ورزش و جوانان استان یزد قزوین بوشهر روز خبرنگار گرگان شیراز شهرکرد بیرجند خرم آباد سانحه تصادف آتش سوزی مشهد استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای آموزشی در روستاهای محروم بردخون دیر افتتاح و اجرایی شد. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم صنایع به ویژه شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی توجه به مناطق پیرامونی است، اظهار داشت: در این عرصه شهرستان دیر در جوار منطقه ویژه پارس جنوبی دارای مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌های مورد مطالبه مردم است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط محروم شهرستان دیر را فضاهای آموزشی و ورزشی دانست و بیان کرد: در این حوزه در نشست با خیرین و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی طرح‌های مورد نظر برای اجرا ارائه شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی با همکاری خیرین و صنایع همجوار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر واحدهای آموزشی در منطقه بردخون دیر افتتاح شد.

باربرز از افتتاح فضای آموزشی در قالب 2 کلاس درس در روستای سجادیه بخش بردخون با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش جمعیت دانش‌آموزان و نیاز شدید این منطقه به فضای آموزشی با همکاری شرکت پتروشیمی متانول در شهرستان دیر احداث شده است.

فرماندار دیر تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای ساخت کلاس درس نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و شرکت‌های پیرامونی شهرستان دیر هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت پتروشیمی متانول دیر در ساخت این واحدهای آموزشی اضافه کرد: این صنعت نیز یک مدرسه شش کلاسی با اعتبار 150 میلیارد ریال در روستای اولی شمالی شهرستان دیر اجرایی کرده است.

باربرز با اشاره به نیاز مردم محله « خور خندل » دیر به مدرسه تأکید کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه 12 کلاسی در 2 طبقه توسط شرکت پتروشیمی متانول شهرستان دیر منعقد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور