Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:23:20 GMT

جعبه سیاه زیست بوم خلیج فارس رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۴۲۱۵

جعبه سیاه زیست بوم خلیج فارس رونمایی شد

به گزارش ایرنا، این کتاب ۲۰۸ صفحه ای در ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه توسط فرهنگستان ادب منتشر شده است و به جاذبه‌ها و بحران‌های زیست‌ بوم سواحل و جزایر خلیج فارس می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب به خطرات محیط زیستی در جزیره قشم از جمله آسیب های آب شیرین کن ها، رشد بی رویه درخت کهور پاکستانی، حضور کشتی های چینی در آب های خلیج فارس، تغییرات شوری آب و مشکلات کارخانه های پودر ماهی در دیرستان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب همچنین فرصت های مختلف جزیره قشم از قبیل تنوع جانوری و امتیازات آن برای جزیره قشم، آب سنگ های مرجانی،ژئو سایت ها و گردشگری را مطرح کرده و مورد بررسی قرار می دهد.

اعتمادی کار نویسندگی داستان‌های کوتاه را از سال ۷۴ با نشریه جوانان امروز آغاز کرده‌ و نخستین کتاب خود را با عنوان بن‌بست‌های عاطفی در سال ۷۸ را به چاپ رساند.

این روزنامه‌نگار و پژوهشگر ساکن جزیره قشم است که از وی کتاب‌های «جزیره بدون روتوش»، «طنز ۱۴۰۰»و رمان «پسر ناخدا ابراهیم» با محوریت سبک زندگی و مسایل اجتماعی و زیستی ساحل نشینان منطقه خلیج فارس در سال‌های اخیر منتشر شده است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار هرمزگان جزیره قشم کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این حادثه ساعت ۱:۵۶ دقیقه بامداد امروز در آزاد راه خلیج فارس ۱۵ کیلومتر مانده به بندر امام خمینی به وقوع پیوست.

عارف اصل شرهانی افزود: در این سانحه رانندگی به دنبال تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه کامیون و ۲ دستگاه پژو پارس دچار حریق شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه رانندگی  ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

دیگر خبرها

  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • وضعیت بلوار خلیج فارس شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند