Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین صادقی معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و مدارس استعدادهای درخشان در اوایل هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: از پذیرش حدود 54 هزار نفر  از داوطلبان برای پایه دهم مدارس نمونه‌دولتی خبر داد. 

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام داوطلبان ورود به مدارس نمونه‌دولتی گفت: در آزمون سال جاری، مجموعاً  259 هزار و 769 نفر برای ورود به 762 مدرسه نمونه‌دولتی کشور ثبت‌نام و به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین تعداد داوطلبان مدارس نمونه دولتی برای رشته‌تجربی 

صادقی عنوان‌کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این آزمون، بیشترین آمارمربوط به داوطلبان ورود به رشته علوم تجربی با 158 هزار و 191 نفر دان‌ آموز و پس از آن علاقه‌مندان به تحصیل در رشته ادبیات وعلوم‌انسانی با  51 هزار و 847 نفر داوطلب و رشته ریاضی فیزیک با 47 هزار و 167 نفر داوطلب به ترتیب در رتبه دوم و سوم  قرار می‌گیرند. 

صادقی کمترین آمار ثبت‌نام شده در آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی در میان همه رشته‌های تحصیلی را مربوط به رشته‌های شاخه فنی و‌حرفه‌ای دانست و افزود: بر اساس تقاضانامه‌های ثبت‌نام  از مجموع علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی، کمتر از یک درصد برای تحصیل در هنرستان‌های نمونه‌دولتی اعلام علاقه کرده‌اند که این آمار حاکی از آن است که رسالت این مدارس باوجود کیفیت خوب آن‌ها در آموزش، آنگونه که باید برای دانش‌آموزان و  خانواده‌ها به خوبی تبیین نشده است چرا که بررسی آمار داوطلبان مؤید آن است که در کل کشور  مجموعاً  دوهزار و 564 نفر برای ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه‌دولتی در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام کرده‌اند‌.

بیشترین داوطلبان از تهران و کمترین ایلام

معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد آمار دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی در سال تحصیلی جدید افزود: بیشترین آمار ثبت‌نام  برای ورود به مدارس نمونه دولتی، مربوط به دانش‌آموزان آموزش و پرورش شهر تهران با 26 هزار و 574 نفر  و کمترین استقبال از ثبت‌نام  مربوط به دانش‌آموزان استان ایلام با یک هزار و 147 داوطلب است.

وی با اشاره به اینکه  نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی و استعدادهای درخشان اوایل هفته آینده از طریق سامانه آزمون آموزش و پرورش، به نشانی: www.azmoon.medu.ir  اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار‌کرد: شرکت‌کنندگان در این آزمون با استفاده از کد ملی و رمز ورودی سامانه (رمز همگام) می‌توانند از نتایج آزمون خود مطلع شوند.

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان درمدارس نمونه دولتی گفت: پذیرفته‌شدگان در آزمون می‌توانند دو روز پس از دریافت کارنامه قبولی از طریق سامانه با در دست داشتن مدارک لازم تا دو هفته بعد از اعلام نتایج، جهت ثبت‌نام به دبیرستان محل قبولی خود مراجعه و فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.  

صادقی افزود: عدم مراجعه دانش‌آموزان برای ثبت نام درمهلت مقرر(تا دو هفته بعد از اعلام نتایج)  به منزله انصراف  آنان از ثبت‌نام تلقی شده  و  مطابق ضوابط و مقررات از دانش‌آموزان ذخیره  به عنوان جایگزین، ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

کد خبر 6095972

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند