Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@07:44:10 GMT

زمان نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۴۷۷۳

معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه‌دولتی اوایل هفته منتشر می‌شود که ۵۴ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

به گزارش «تابناک» حسین صادقی معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و مدارس استعداد‌های درخشان در اوایل هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: از پذیرش حدود ۵۴ هزار نفر از داوطلبان برای پایه دهم مدارس نمونه‌دولتی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام داوطلبان ورود به مدارس نمونه‌دولتی گفت: در آزمون سال جاری، مجموعاً ۲۵۹ هزار و ۷۶۹ نفر برای ورود به ۷۶۲ مدرسه نمونه‌دولتی کشور ثبت‌نام و به رقابت پرداختند.

بیشترین تعداد داوطلبان مدارس نمونه دولتی برای رشته‌تجربی

صادقی عنوان‌کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این آزمون، بیشترین آمارمربوط به داوطلبان ورود به رشته علوم تجربی با ۱۵۸ هزار و ۱۹۱ نفر دان آموز و پس از آن علاقه‌مندان به تحصیل در رشته ادبیات وعلوم‌انسانی با ۵۱ هزار و ۸۴۷ نفر داوطلب و رشته ریاضی فیزیک با ۴۷ هزار و ۱۶۷ نفر داوطلب به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

صادقی کمترین آمار ثبت‌نام شده در آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی در میان همه رشته‌های تحصیلی را مربوط به رشته‌های شاخه فنی و‌حرفه‌ای دانست و افزود: بر اساس تقاضانامه‌های ثبت‌نام از مجموع علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی، کمتر از یک درصد برای تحصیل در هنرستان‌های نمونه‌دولتی اعلام علاقه کرده‌اند که این آمار حاکی از آن است که رسالت این مدارس باوجود کیفیت خوب آن‌ها در آموزش، آنگونه که باید برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خوبی تبیین نشده است چرا که بررسی آمار داوطلبان مؤید آن است که در کل کشور مجموعاً دوهزار و ۵۶۴ نفر برای ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه‌دولتی در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام کرده‌اند.

بیشترین داوطلبان از تهران و کمترین ایلام

معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد آمار دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی در سال تحصیلی جدید افزود: بیشترین آمار ثبت‌نام برای ورود به مدارس نمونه دولتی، مربوط به دانش‌آموزان آموزش و پرورش شهر تهران با ۲۶ هزار و ۵۷۴ نفر و کمترین استقبال از ثبت‌نام مربوط به دانش‌آموزان استان ایلام با یک هزار و ۱۴۷ داوطلب است.

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان اوایل هفته آینده از طریق سامانه آزمون آموزش و پرورش، به نشانی: www.azmoon.medu.ir اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار‌کرد: شرکت‌کنندگان در این آزمون با استفاده از کد ملی و رمز ورودی سامانه (رمز همگام) می‌توانند از نتایج آزمون خود مطلع شوند.

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان درمدارس نمونه دولتی گفت: پذیرفته‌شدگان در آزمون می‌توانند دو روز پس از دریافت کارنامه قبولی از طریق سامانه با در دست داشتن مدارک لازم تا دو هفته بعد از اعلام نتایج، جهت ثبت‌نام به دبیرستان محل قبولی خود مراجعه و فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

صادقی افزود: عدم مراجعه دانش‌آموزان برای ثبت نام درمهلت مقرر (تا دو هفته بعد از اعلام نتایج) به منزله انصراف آنان از ثبت‌نام تلقی شده و مطابق ضوابط و مقررات از دانش‌آموزان ذخیره به عنوان جایگزین، ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس نمونه دولتی آزمون اعلام نتایج ایران ایرتور محمود صارمی سروش رفیعی دیوان محاسبات کراسنویارسک آزادراه تهران شمال روز خبرنگار ینس استولتنبرگ حوزه های انتخابیه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سعادتی عصر دوشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: باید نگاه مراقبتی و حمایتی به آموزش و پرورش داشت تا بالنده‌تر به وظایف خود عمل کند چراکه دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب از مهم ترین برنامه های این هفته است و هر سال راهبردهای کلان تربیتی و آموزش و پرورش را در این دیدار بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه زنگ سپاس در مدارس، دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل و تکریم از معلمان در مدارس، عیادت و دلجویی از معلمان بیمار، دیدار از معلمان پیشکسوت را از مهم‌ترین برنامه های هفته معلم امسال هستند.

وی افزود: تبیین اهمیت آموزش و پرورش و تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است و شان و منزلت معلمان باید همیشه حفظ و تبیین شود و هفته معلم به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری نماد و بهانه ای در این خصوص است.

سعادتی در خصوص انتخاب معلمان نمونه نیز اظهار کرد: انتخاب معلم نمونه از مدارس طبق شاخصه های فردی، عملکردی و اقدامات آنها در طول سال تحصیلی لحاظ می‌شود که امسال سه هزار و ۲۰۰ معلم وارد این فرایند شدند و ۱۲۰ معلم به عنوان معلم نمونه منطقه ای و در نهایت هفت معلم به عنوان معلم نمونه استانی معرفی شدند و در کنار تجلیل از معلمان نمونه از عوامل کیفی بخشی مدارس همچون مربیان پروزشی، مشاوران، معاونان و … نیز تجلیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۳ مدرسه تک دانش آموز روستایی در سطح استان داریم که در مقطع ابتدایی هستند و در دوره متوسطه اگر تعداد دانش آموزان روستاها کمتر از ۱۰ نفر باشد در روستاهای مرکزی برای چندین روستا مدرسه و یا مدارس شبانه روزی در نظر گرفته می‌شود تا دانش موزان از تحصیل باز نمانند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: هزار دانش آموزان از تحصیل بازمانده‌اند، این دانش آموزان به علل مختلف فرهنگی، اجتماعی، قضایی و امنیتی از ادامه تحصیل باز مانده اند که طبق بررسی ها در برخی موارد هم اطلاعات نادرست بوده است.

وی گفت: تعداد مدرسه کانکسی استان ۲۵۰ مورد است که تعداد دانش آموزان ۶۲ مدرسه کمتر از ۱۰ نفر است و برای دیگر مدارس بالای ۱۰ دانش آموز کلاسی ساخته و تمام شده و یا در حال تکمیل است.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است و سرانه فضای ورزشی حدود یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است که برای هر دانش آموز ۳۰ صدم متر مربع بود و این رقم به ۴۶ صدم متر مربع افزایش یافته است.

کد خبر 6092567

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی