Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشاوران دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر تا ۲۱ مرداد به پذیرفته شدگان کنکور ۹۸ خدمات رایگان انتخاب رشته ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گروه مشاوران دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر تا ۲۱ مرداد در انتخاب رشته علوم ریاضی و تجربی، خدمات رایگان به پذیرفته شدگان آزمون سراسری ۹۸ ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، اعضای بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر و انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به این پذیرفته شدگان خدمات مشاوره رایگان انتخاب رشته ارائه خواهند داد.   مهدی شکاری، مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این باره به خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: سالهاست که مسئولان آموزش کشور حرف از حذف کنکور و انتخاب روش گزینش دانشجو در دانشگاه‌ها می‌زنند، اما در عمل هیچ کاری انجام نداده اند.
شکاری افزود: حذف کنکور و انتخاب روش جایگزین هم، شاید نتواند عدالت را به طور کامل در گزینش افراد برقرار کند. به عنوان مثال اگر بخواهیم مبنا را صرفا نمرات تحصیلی دانش آموزان در سال‌های آخر دبیرستان لحاظ کنیم، باز هم اژد‌های هفت سر فساد را قدرتمندتر کرده ایم و راه را برای پارتی بازی در پذیرش‌ها و رشوه دادن به معلمان یا مراقبان امتحانات هموارتر کرده ایم؛ لذا همان طور که شاهدیم بسیاری از پذیرش شدگان رشته‌های تاپ دانشگاهی هم معدل بسیار بالایی در دبیرستان نداشته اند و با تلاش و کوشش در دوران کنکور توانسته اند به هدف خود دست پیدا کنند.

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از طرفی مافیای کنکور و ذی نفعان آن به خاطر گردش مالی نجومی آن، که براساس گفته‌ها بالغ بر ۸ هزار میلیارد است، با نفوذ خود و فشار همه‌جانبه به سادگی اجازه حذف کنکور را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: کلاس‌های کنکور، موسسات کنکوری، دی وی دی‌های آموزشی، مشاوران سودجو و بعضا کم سواد بلای خانمان سوزی است که بر آینده دانش آموزان سایه افکنده. کلاس‌های کنکوری که صرفا پول محور بوده و با آموزش روش‌های تستی محدود به تست‌های خاص و دانش‌آموزان ناآگاه که با حفظ کردن طوطی وار فرمول‌های عجیب و غریب و نکات تستی بی فایده، از اصل مطلب درسی خود دور مانده اند و سر جلسه کنکور نه نکته‌ها و روش‌های متعدد به ذهن آن‌ها می‌آید و نه خود مطلب اصلی درسی؛ موسسات کنکوری که با طرح آزمون‌های غیر استاندارد و متفاوت با سوالات کنکور، با نتایج خود دانش آموز را نسبت به آینده بدبین و افسرده کرده و نیروی ادامه راه را از او می‌گیرند.

شکاری گفت: دی وی دی‌های آموزشی بسیار گران قیمت با محتوای زیاد و طولانی که وقت گران قیمت دانش آموز کنکوری که وقت محدودی برای مطالعه و تست زنی دارند را می‌گیرند و دانش آموز با اعتماد به آن‌ها در آخر می‌بیند که حجم عظیمی از مطلب هنوز روی زمین مانده و وقت آن‌ها هم هدر رفته است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه صداوسیمای ملی کشور هم در جهت اهداف میلی این افراد وارد صحنه شده و با پول‌های کلانی که از این موسسات و فروشندگان دی وی دی می‌گیرد در جهت اهداف آن‌ها عمل می‌کند.

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشاوران کنکوری معروف و سودجو که حتی مدرک درست و حسابی ندارند و بر خود برچسب‌هایی همچون دکتر، استاد و ... می‌چسبانند صرفا با چرب زبانی و تبلیغات، سود‌های کلان به جیب می‌زنند و بدون توجه به تفاوت‌های فردی افراد، مسیر یک دانش آموز را که در حال طی کردن است، به سمت قهقرا می‌کشانند. می‌بینیم که کنکور به یک منبع بزرگ درآمدی برای برخی افراد با گردش مالی بزرگ تبدیل شده و شاید برای این افراد موفقیت دانش آموز هیچ اهمیتی نداشته باشد و در صورت موفقیت آن‌ها هم، با استفاده ابزاری از نتیجه بدست آمده آن‌ها که حاصل کوشش و تلاش شبانه روزی خود فرد است، همه چیز را در این مورد به خودشان نسبت می‌دهند.

وی ابراز کرد: کنکور ۹۸ با همه سختی‌ها و موانعی که بود برگزار شد و دانش آموزان هم در انتظار آمدن نتایج و دیدن نتیجه تلاش‌های خود هستند و طولی نخواهد کشید که نتایج اعلام خواهند شد. دانشجویان پرتلاش و موفق و باسواد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که خود این راه را طی کرده اند، تصمیم به برگزاری مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور تجربی و ریاضی گرفته اند که دانش آموزان می‌توانند تا ۲۱ مرداد با حضور در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مشاوره رایگان انتخاب رشته بهرمند بشوند.
شکاری اظهار کرد: دانشجویانی که خود در حال تحصیل در آن رشته‌ها هستند، قطعا بهتر از هر کس دیگری می‌توانند خوبی‌ها و بدی‌های رشته‌های مختلف را برای کنکوری‌ها بیان کنند تا فرد بتواند بر اساس علایق به رشته موردنظر خود برسد و آینده مطلوبی را پایه ریزی کند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانشگاه خلیج فارس بوشهر پذیرفته شدگان کنکور 98 کنکور 98 آزمون سراسری انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

آقای موسوی اظهار داشت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر