Web Analytics Made Easy - Statcounter

بامداد امروز کاروان ۱۲۰ نفره دانشجویان دختر خراسان شمالی به منطقه راهیان نور شمال غرب اعزام شدند و بناست به مدت ۵ روز سفر خود را ادامه دهند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ فصل تابستان است و قشر عظیمی از جامعه یا به مسافرت رفته اند و یا قصد دارند به زودی این اتفاق را رقم بزنند. سواحل شمالی و جنوبی، شیراز، اصفهان، مشهد و دیگر شهر‌های تفریحی کشور میزبان مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما در این شرایط عده‌ای سفر دیگری را ترجیح داده اند. همان سفری که از جنس معنویت است. سفر به راهیان نور.

هرچند اکثر سفر‌های راهیان نور به منطقه خوزستان و در حوالی عید نوروز است، اما شمال غرب کشور نیز در تابستان میزبان مسافران و دانشجویان خواهد بود. کاروان‌های دانشجویی از سراسر کشور به سمت این کردستان حرکت می‌کنند تا این بار صحنه‌های جدیدی از مجاهدت‌های جوانان دهه ۶۰ ببینند. جوانانی که با همت خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه‌ای بیفتد.

در همین راستا بامداد امروز کاروان خراسان شمالی به این منطقه اعزام شد. این کاروان که متشکل از ۱۲۰ دانشجوی دختر بود بناست حدود ۵ روز در سفر باشد. مهدی کاظم زاده، مسئول کاروان اعزامی بسیج دانشجویی خراسان شمالی به راهیان نور شمال غرب جزئیات این سفر را اینگونه شرح می‌دهد:.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اما حس و حال‌های متفاوتی در آستانه سفر بر مسافران غالب بود. سعی کردیم با برخی از آن‌ها گفتگو کنیم. فاطمه نودهی، دانشجوی دانشگاه اشراق اولین فردی بود که حاضر به صحبت با ما شد. این دانشجو ۳ بار به راهیان نور غرب رفته بود، اما بنا بود اولین سفر خود به شمال غرب را تجربه کند.   شهدا انسان هایی مانند ما بودند
نودهی در بیان احساس خود می‌گوید: سفر به خوزستان و بازدید از آن منطقه حس و حال معنوی متفاوتی را برای هر فرد رقم می‌زند؛ اما کردستان نرفته ام هرچند کتاب‌هایی در شرح عملیات و مجاهدت‌ها در این منطقه خوانده ام برای همین علاقه زیادی به دیدن این منطقه دارم؛ بی صبرانه برای لحظه حرکت منتظر هستم.

این دانشجو در صحبت‌های خود بار‌ها از یک حس و حال عجیب سخن گفت. اما آنچه مشخص بود این است که او نمی‌توانست بگوید دقیقا در دلش چه می‌گذرد. نه تنها این فرد؛ بلکه دیگران نیز همینطور بودند. اصلا اصل جنس شهدا همین است. حالت را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که نمی‌فهمی چه می‌خواهی.

نودهی می‌گوید: دیدن آن صحنه‌ها از نزدیک باعث خواهد شد تا با خود فکر کنیم که آیا می‌توانیم خود را لحظه‌ای جای آن‌ها بگذاریم یا صرفا ادعا می‌کنیم؟

این دانشجو معتقد است شهدا نیز مثل ما افراد عادی بودند که ما می‌توانیم خود را به آن‌ها برسانیم و بیان می‌کند: به دوستانی که تاکنون فرصت رفتن به راهیان نور را نداشته اند توصیه می‌کنم حتما این سفر را تجربه کنند.   هیجان زده تصمیم نگیرید
رقیه خاکپور دیگر دانشجویی بود که از حس و حالش برای ما گفت. این دانشجوی دانشکده انقلاب نیز برای اولین بار بود که به کردستان اعزام می‌شود، اما پیش از این راهیان نور غرب را تجربه کرده بود.

خاکپور معتقد است حضورش در بین شهدا با دعوت بوده و بیان می‌کند: وقتی یک سال می‌روی سال دیگر ناخودآگاه علاقه زیادی به رفتن داری؛ من قلبی این سفر را دوست دارم و هر زمانی که بتوانم می‌روم.

این دانشجو منطقه دفن شهدا را، محل دل کندن از دنیا و رسیدن به خدا می‌داند و تصریح می‌کند: در هر سفر یک موضوع را از شهدا یاد گرفتم و آن را ادامه دادم. به عنوان مثال وقتی فهمیدم شهید پلارک که مزارش همواره بوی عطر می‌دهد، هر شب زیارت عاشورا می‌خوانده، خودم نیز این کار را آغاز کرده ام و اکنون بدون استثنا هر شب زیارت عاشورا را می‌خوانم.

وی در پایان فکر کردن را لازمه ثابت ماندن در یک تصمیم عنوان می‌کند و می‌گوید: به دانشجویان توصیه می‌کنم آرام آرام کار‌هایی که فکر می‌کنند درست است را انجام دهند؛ تصمیم‌های هیجان زده نگیرند و برای اقدام‌های خود دلیل داشته باشند تا بتوانند بر روی تصمیماتشان بایستند.

لحظه‌ی سوار شدن بر اتوبوس و خداحافظی نیز از صحنه‌های جذاب بامداد امروز بود. خداحافظی مادران و پدران با دختر خود به گونه‌ای بود که انگار بناست آن‌ها به جنگ اعزام شوند. البته که حضور در این منطقه یک دوره آموزشی برای جنگ در داخل دانشگاه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: راهیان نور شمال غرب بسیج دانشجویی خراسان شمالی سفر معنوی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از صاحب سینما شدن شهرستان راز و جرگلان با همکاری موسسه سینما شهر خبر داد.

تقی صادقی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت موسسه سینما شهر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریده و این ماه در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.

وی به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز اشاره و بیان کرد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان ۲۰ سال بعد از شهرستان شدن، سینما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی افزود: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی دارای هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • اعزام بسیجیان لرستانی به اردوهای راهیان نور
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی