Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری کیودو گزارش داد که توکیو به جای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس یک کشتی جنگی به آبهای یمن اعزام می‌کند.

براساس این گزارش، یک منبع دولتی ژاپن در این زمینه گفته، توکیو احتمالا به جای شرکت در ائتلاف دریایی آمریکایی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز، چند کشتی گشتزنی به آبهای یمن اعزام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیودو نوشت: دولت آبه شینزو تمایلی به اعزام نیروهای خود دفاعی ژاپن(MSDF) به تنگه هرمز، که محل عبور حدود یک پنجم نفت جهان است، ندارد؛ چرا که نگران است این اقدام ژاپن به روابط دوستانه این کشور با ایران آسیب بزند.

اما از طرفی هم به شدت از طرف آمریکا تحت فشار است تا در این ائتلاف حضور داشته باشد و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته با تاکشی ایوایا وزیر دفاع ژاپن و آبه شینزو در همین زمینه دیدار و رایزنی کرد.

یک منبع دولتی ژاپن گفت: برای مصالحه، توکیو در حال بررسی اعزام ناوشکن و هواپیمای نظارتی P-3C به تنگه باب المندب بین یمن و شاخ آفریقا است.

این مقام ارشد دولت آبه تاکید کرده است که در حال حاضر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

روزنامه ژاپن تایمز اخیرا گزارش داد که توکیو تمایلی به مشارکت در ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس ندارد.

روزنامه ژاپن تایمز در این زمینه نوشت: اشتیاق متحدان آمریکا برای پیوستن به این طرح بسیار درهم و برهم است. بریتانیا اعلام کرده است در این ائتلاف شرکت می‌کند اما کشوری مثل آلمان تمایلی برای پیوستن ندارد.

آبه شینزو روز سه شنبه گفته بود که براساس ملاحظاتی که هم با ایران و هم با آمریکا دارد در حال تصمیم گیری در این زمینه است که ژاپن چه نقشی می‌تواند در این ائتلاف ایفا کند.

وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه (۱۵ مرداد/۶ اوت) در مصاحبه با «اسکای‌نیوز» گفته بود واشنگتن از بیش از ۶۰ کشور برای شرکت در یک ائتلاف دریایی با هدف ادعایی محافظت از تردد کشتی‌ها در خلیج فارس دعوت به عمل آورده است.

پامپئو در این مصاحبه با تکرار ادعاهای همیشگی ایران را «بزرگترین حامی تروریسم» توصیف کرد و گفت: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم برنامه‌ای جامع در اختیار داریم که ایران را از انجام کارهایی که می‌تواند به بروز درگیری در منطقه منجر می‌شود- چیزی که آمریکا نمی‌خواهد- منع می‌کند.»

برخی رسانه های آمریکایی عدم استقبال از طرح آمریکا را نتیجه سیاستهای «دونالد ترامپ» اعلام کرده و ائتلاف واشنگتن در این زمینه را «ائتلاف تک نفره» خوانده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تنگه هرمز باب المندب ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!

گربه‌سیاه حسن یزدانی به المپیک پاریس می‌آید؟

به گزارش تابناک ورزشی؛ درحالی که اخبار کشتی آمریکا همچنان تحت‌الشعاع شکست دیوید تیلور در انتخابی تیم ایالات متحده برای حضور در المپیک قرار دارد و امروز هم رسماً اعلام شد که این کشتی‌گیر در اوکلاهاما جایگزین جان اسمیت در امر مربیگری شده است، یک وب‌سایت مرتبط به ایالت آیووا خبر از دردسر آرون بروکس برنده تیلور داد.

پیش از برگزاری انتخابی آمریکا، خبری به بروکس اعلام شد که تست دوپینگش در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2023 مثبت شده است، او در این مسابقات صاحب نشان طلای 86 کیلوگرم شد.

با وجود این، آمریکایی‌ها امیدوار هستند که در این خصوص خطایی اتفاق افتاده باشد و مورد مشکوک یک اشتباه باشد، به همین دلیل به بروکس مجوز شرکت در انتخابی داده شد اما هنوز معلوم نیست امکان حضور او در المپیک وجود داشته باشد.

تا هفته آینده مشخص خواهد شد که بروکس محروم می‌شود و یا در ترکیب تیم المپیکی آمریکا به پاریس می‌آید، بنابراین اگر بروکس با محرومیت مواجه شود، طبیعتاً تیلور جایگزینش خواهد شد، البته وکلای کشتی آمریکا مطمئن هستند بروکس به مسابقه برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • شانس بالای ایران برای تصاحب مدال‌های طلای آمریکا و ژاپن
  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی: ادعای استفاده روسیه از تسلیحات ممنوعه در اوکراین اثبات‌شده نیست
  • بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است