Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت صبح جمعه در نشستی صمیمی با خبرنگاران استان در رشت، با بیان این مطلب افزود: این برنامه ها در حوزه هایی از جمله گردشگری، صنعت، مسکن (به طور مثال در بخش احیاء بافت های فرسوده) ، کشاورزی (به طور مثال در بخش کشت گلخانه ای) و ... است.

وی با اشاره به بر عهده گرفتن جانشینی رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان و یادآوری جلسه روز گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در رشت ادامه داد: موافقت نامه هایی با مدیران و وزیران مبادله شده تا ظرفیت های توسعه و اشتغال گیلان اجرایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه به معضل پسماند در استان های شمالی اشاره کرد و از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی پروژه‌های پسماند این استان‌ها با حضور صاحبنظران و کارشناسان خبر داد و گفت: مأموریت هایی برای این کارگروه تعریف شده تا طرح و برنامه هایی برای این مسئله اندیشیده و اجرایی کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود شاخص هایی برای سنجش استان‌ها بیان داشت: گیلان بر اساس این شاخص ها ، در زمره هفت یا هشت استان برتر است؛ البته استعدادهای گیلان زیاد است که باید به آنها به درستی توجه شود.

نوبخت با توضیح منابع درآمدی دولت از جمله مالیات، به اهتمام دولت برای افزایش حقوق ها متناسب با نرخ تورم اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور دچار ناترازی ساختاری بوده و به معنایی دیگر، تورم زاست یعنی رشد تقاضا بیشتر از عرضه است که باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح ساختارهای بودجه، سازمان برنامه و بودجه این اصلاح ساختاری را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تصویب کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از سوی دولت گفت: این مهم به معنای اصلاح در اعداد و ارقام است و مشکلی با این اقدام، در بخش اقتصاد کشور ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از محصولات داخلی و نیز تولیدات گیلان افزود: در زمان حاضر این رویه در سازمان برنامه  و بودجه در حال انجام است و سایر وزارت خانه ها و سازمان ها نیز به آن توجهی جدی دارند.

نوبخت توسعه مدنظر دولت را توسعه انسانی و فراهم سازی رفاه برای آحاد شهروندان خواند و ادامه داد: در مورد دغدغه مردم گیلان و رودبار برای عبور آزادراه رشت قزوین از این محدوده و اینکه اقتصاد آنان آسیب نبیند، تمهیداتی اندیشیده شده تا مسیر برگشت باقیمانده آزادراه از داخل شهر رودبار عبور کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حمایت دولت از برنج‌کاران گفت: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت که سال های گذشته کمک بزرگی برای ثبات بازار این محصول به نفع کشاورز و مصرف کننده بود، امسال هم از سوی دولت اعمال می شود و رویکرد دولت تدبیر و امید، حمایت از تولید داخلی است و در این خصوص، خطاب به مبادی ورودی کشور بخشنامه ای داده می شود تا نظارت های لازم را انجام دهند.

نوبخت در مورد آخرین وضعیت برای انتخاب استاندار گیلان نیز اظهار داشت: وزارت کشور مأموریت خود را در این ارتباط انجام می دهد و بررسی های لازم صورت گرفته و این مهم، در مراحل پایانی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با یادآوری تشکیل اولین جلسه شورای برنامه ریزی گیلان در ۱۹ فروردین ماه امسال و تأکید وی بر موضوع اشتغال اضافه کرد: در کنار اهمیت موضوع انتخاب و معرفی نماینده عالی دولت در گیلان، آنچه باید مدنظر باشد؛ تکمیل پروژه ها و طرح های نیمه تمام از جمله باقی مانده آزادراه و همچنین اتصال خط ریلی رشت به سمت بنادر کاسپین، انزلی و آستاراست که به عنوان موضوعی ملی مطرح است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر در سخت ترین شرایط مالی و بودجه ای کشور هستیم، گفت: معتقدم به جای پراکنده کردن اعتبارات و توزیع قطره چکانی، اعتبارات برای پروژه هایی هزینه شوند که می توان آنها را تکمیل کرد و به بهره برداری رساند تا مردم بهره کافی را ببرند.

در پایان این نشست، شماری از خبرنگاران پیشکسوت گیلان تجلیل شدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته (پنجشنبه) به گیلان سفر و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد. وی عصر دیروز نیز از روند احداث راه آهن رشت - انزلی، پروژه راه آهن رشت - آستارا در محدوده هفت دغنان صومعه سرا و نیز پروژه چهار خطه کردن مسیر فومن به پونل و سپس از سه شرکت تولیدی ورق های فشرده چوبی با روکش ملامینه، تولید فولاد و نیز تولید شمش فولاد ساده کربنی و آلیاژی واقع در شهر صنعتی رشت بازدید کرد. وی شامگاه پنجشنبه نیز نشستی با سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتگران استان گیلان داشت.

۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت اشتغال زایی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

رضا حاج منوچهری گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی ها و قابلیت های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار ها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند