Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر رضایی فرد رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با خالد محمود هاشمی رئیس مرکز قرانی و آکادمی دارالقرآن، در مورد برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن مجید و گسترش روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.

در این دیدار که خانم نمره هاشمی رئیس بخش بانوان آکادمی، خانم میمونه واجد استاد قرائت و خانم غزاله استاد حفظ و قرائت قرآن مجید نیز حضور داشتند، بر همکاری های مشترک قرآنی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد محمود هاشمی رئیس موسسه قرآنی دارالقرآن دراین دیدار گفت: مرکز قرآنی و آکادمی دارالقرآن از آغاز تاسیس خود به قرآن و تعالیم آن خدمت نموده و خواهد نمود. ما همیشه سعی بر این داشتیم که بتوانیم تعالیم قرآنی را به نحو احسن به نسل های آینده مان انتقال دهیم. هدف ما نیز فقط خدمت به خلق خدا و یاد دادن تعالیم الهی است. ما هر ساله در ماه مبارک رمضان مسابقات حفظ و قرائت قرآن مجید را برگزار می کنیم و تعداد زیادی از قرآن آموزان در این مسابقات شرکت می کنند.

علی اکبر رضایی فرد رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور افزود: جمهوری اسلامی ایران هر ساله به منظور ترویج و گسترش تعالیم قرآنی برنامه ها، کنفرانس ها، سمینارها و مسابقات مختلف قرآنی را در سطح ملی و بین المللی برگزار می نماید و یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران نیز همین است.

وی در ادامه اضافه کرد: حضرت آیت الله خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران با توکل به خدا و عمل و ترویج تعالیم قرآنی، توانسته است که چنین انقلاب عظیمی را برپا نماید و اکنون جمهوری اسلامی ایران نیز به خوبی می داند راز موفقیت مسلمانان جهان نیز در ترویج، گسترش و عمل بر تعالیم قرآنی و فرموده های خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) است.

رضایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور دوست، برادر و همسایه ما یک کشور اسلامی و زیر پرچم لااله الا لله بنا شده است، نیاز دارد که برای ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی نقش خود را ایفا نماید و این بدون همکاری، سعی و تلاش شما عزیزان امکان پذیر نیست. حال با توجه به جایگاه و مقام مرکز قرآنی و آکادمی دارالقرآن، آمادگی خود را برای درخواست موسسه برای حمایت از برگزاری یک مسابقه قرآنی باشکوه بین قرآن آموزان اعلام می نمایم. خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در برگزاری این مسابقه و دیگر تدارکات لازم با شما همکاری لازم را خواهد نمود.

خانم نمره هاشمی مسئول بخش بانوان موسسه افزود: در حال حاضر تعداد بیش از ۴۰ قرآن آموز دختر و پسر زیر ۲۰ سال در حال  تحصیل حفظ و قرائت قرآن مجید هستند. در بین این تعداد ۱۲ پسر زیر سن ۱۲ سال و ۲۰ الی ۳۰ طلبه دختر زیر سن ۲۰ سال در حال فرا گیری درس قرآن هستند. انشاءالله طی چند روز مراحل مسابقه و گروه های مسابقه ای را طی نامه ای به شما اعلام خواهیم نمود.

خاطر نشان می کند که خانم نمره هاشمی و خانم میمونه برای مسابقات حفظ و قرائت در سال جاری به تهران اعزام شده بودند.

کد خبر 4688491

منبع: مهر

کلیدواژه: لاهور پاکستان قرآن سهروردی فعالیت های قرآنی علوم انسانی کنفرانس بین المللی معرفی کتاب آیت الله جوادی آملی طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرآن فلسفه علوم انسانی اسلامی مجلس شورای اسلامی دانشگاه مذاهب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری