Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@10:11:25 GMT

تلاش وکلای نجفی برای اخذ رضایت از خانواده میترا استاد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۶۰۵۴

تلاش وکلای نجفی برای اخذ رضایت از خانواده میترا استاد

تسنیم: مسعود افرازه درباره آخرین وضعیت تلاش وکلای محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران برای اخذ رضایت از اولیاء دم مرحوم میترا استاد اظهار کرد: رفت و آمدها در ارتباط با اخذ رضایت ادامه دارد اما فعلاً خبر ویژه‌ای نیست.

پیشتر نیز محمود حاجلوئی دیگر وکیل اولیاء دم مرحوم میترا استاد، اخبار منتشر شده مبنی بر اخذ رضایت از اولیاء دم را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش نیز سید محمو علیزاده طباطبایی وکیل معزول نجفی در ویدئویی از اخذ رضایت خبر داده بود که مسعود استاد برادر مرحومه میترا استاد در گفت‌وگو با تسنیم این موضوع را تکذیب کرده و گفته بود: کذب محض است؛ این آقا از روز اول به دنبال دشمنی با ما بود. او به خاطر انتشار برخی اخبار از پرونده عزل شد. عزل شدن از این پرونده برای علیزاده‌طباطبایی خیلی گران تمام شد و به همین دلیل سعی می‌کند خودش را بزرگ نشان دهد و اینگونه اظهارنظر می‌کند.

هفتم خرداد امسال بود که محمد شهریاری از به‌قتل رسیدن "میترا استاد" همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در ساختمانی مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران خبر داد.

بررسی‌ها برای شناسایی قاتل توسط مأموران قضایی و انتظامی ادامه داشت تا اینکه عصر همان روز (هفتم خرداد) نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد.

نهایتاً علی القاصی‌مهر؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده نجفی به‌اتهام قتل‌ عمد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص خبر داد.

پرونده پس از صدور کیفرخواست به مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران ارسال و برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک به‌ریاست قاضی کشکولی ارجاع شد که شعبه دادگاه ۱۰ روز به وکلای متهم وقت داد تا پرونده را مطالعه و در صورت وجود نقص یا ایراد اعلام کنند.

وکلای نجفی پرونده او را مورد مطالعه قرار دادند و نهایتاً قاضی کشکولی، پس از برطرف کردن نواقص و ایرادات مورد ادعای وکلای نجفی، ۹ صبح روز شنبه ۲۲ تیر، نخستین جلسه محاکمه او را برگزار کرد.

دادگاه رسیدگی به پرونده نجفی تا سه جلسه برگزار شد و نهایتاً دادگاه در حکم صادره،  قتل میترا استاد توسط شهردار اسبق تهران را عمدی دانست و او را به قصاص محکوم کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌ای که گذشت نتیجه یک آزمایش پزشکی توسط وکلای خانواده لئوپولدو پوکه، جراح مغز و اعصاب و یکی از متهمان پرونده مرگ مارادونا، اعلام شد. این بررسی و آزمایش نشان داد که وجود الکل یا ماده سمی در خون مارادونا در هنگام مرگ را نمی‌توان رد کرد.

با این حال دالما مارادونا با پستی در اکس (توییتر سابق) به نتایج این آزمایش واکنش تندی داشت. او گفت: «نمی‌دانم با وجود این اخبار غلط چرا در این محیطی که نامش توییتر است مانده‌ام. فقط می‌خواهم به احمق‌ها بگویم که خبر مرگ پدرم به دلیل مصرف الکل یا هر ماده دیگری صحیح نیست.»

البته در سمت دیگر، این نتایج یک دستاورد بزرگ است. وکیل یکی از متهمان پرونده در رابطه با نتیجه آزمایش اخیر می‌گوید: «این به ما نشان می‌دهد که موکل من در این پرونده تقصیری ندارد. دو علت برای مرگ وجود دارد، یا دلیل طبیعی و یا دیگری که ناشی از مصرف یک ماده خارج از داروهایی که موکل من تجویز کرده است.»

با اینکه دالما مارادونا در شبکه‌های اجتماعی به این ادعا پاسخ داد، اما به‌نظر می‌رسد او یک واقعیت را فراموش کرده‌. این آزمایش نتیجه یک بررسی تخصصی است که در اختیار دادگاه قرار گرفته، نه یک ادعای مبتنی بر حدس و گمان که روزنامه‌ها منتشر کرده باشند.

با این وجود دادگاه برگزار خواهد شد. با اینکه وکیل یکی دیگر از متهمان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «درک نمی‌کند چرا با وجود این مدرک دادگاه باید برگزار شود» اما بزودی قرار است دادگاهی برای رسیدگی به ادعاهای دو طرف تشکیل شود.

دیگر خبرها

  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند