Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@18:28:32 GMT

واکنش کند سنای آمریکا به خشونت سلاح

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۶۴۰۸

واکنش کند سنای آمریکا به خشونت سلاح

در حالی که سراسر آمریکا در شوک ناشی از تیراندازی‌های اخیر در دو ایالت تگزاس و اوهایو به سر می‌برد، سنا قرار است ماه آینده خشونت سلاح را بررسی کند. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد سنا درباره اقداماتی در خصوص خشونت سلاح در ماه آینده میلادی نشست برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد بررسی سوء سابقه، تسلیحات مرگبار و قوانین "پرچم قرمز" قرار است در نشست آتی خشونت سلاح در سنا مورد بحث قرار گیرد.

قانون موسوم به "پرچم قرمز" در ایالات متحده قانونی برای حمایت از خشونت سلاح است که به پلیس یا خانواده‌ها اجازه می‌دهد از دادگاه ایالتی بخواهند تسلیحات مرگبار را به صورت موقتی از شخصی که ممکن است برای خود یا دیگر خطرناک باشد، بگیرند.

مک‌کانل در حالی صحبت از برگزاری نشستی در ماه آینده برای بررسی خشونت سلاح به میان آورده که آمریکا هفته گذشته شاهد مرگبارترین روزها بود. تیراندازی ال پاسو درتگزاس و دیتون در اوهایو جمعا جان 31 نفر را گرفت.

به باور کارشناسان با توجه به قدرت لابی حامیان آزادی سلاح در آمریکا و عدم همراهی تمامی قانونگذاران آمریکایی، بررسی خشونت سلاح در سنا به نتیجه‌ای نخواهد رسید و ایالات متحده همچنان شاهد تیراندازی‌ها و خشونت‌های ناشی از آزادی اسلحه خواهد بود.

جنایت «ال‌پاسو»؛ لیبرالیسم، بازتولید بَربَریسمانگشت اتهام دموکراتها به سوی ترامپ به دلیل تیراندازی‌های مرگبارتیراندازی تگزاس؛ دموکرات‌ها خواستار محدودیت حمل سلاح شدندتیراندازی در ایالت اوهایوی آمریکا3 کشته و 12 زخمی در تیراندازی کالیفرنیا

دموکراتهای کنگره و نامزدهای ریاست جمهوری 2020 آمریکا از فاجعه تیراندازی‌‌های مرگبار اخیر در ال پاسو و دیتون برای حملات شدید علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده استفاده کرده‌اند.

"بتو اوروکه" سناتور ایالت تگزاس و نامزد ریاست جمهوری 2020 که برنامه‌های انتخاباتی خود را به خاطر تیراندازی در ال پاسو تعطیل کرده است، در مصاحبه با سی ان ان تاکید کرد: اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور نقش مهمی در وقوع این حملات داشته است.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد از کشته شدن دو نفر در اثر تیراندازی در جشن عروسی خبر داد و گفت: متاسفانه در اثر تیراندازی شامگاه هفتم اردیبهشت ماه در جشن عروسی، دو نفر کشته شدند. 

یزدان افشاری‌پور در گفت و گو با ایسنا با ابراز تاسف از بکارگیری سلاح گرم در مراسم شادی به عنوان یک سنت غلط که به دفعات شاهد تبعات مرگبار بودیم، اظهار کرد: شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت ماه در یک جشن عروسی، یکی از میهمانان اقدام به تیراندازی کرده که براثر این اقدام، خواهر و خاله داماد در دم جان باختند. 

وی استفاده از مشروبات الکی را نیز در عدم کنترل احساسات فردی از دیگر علل تیراندازی‌های مرگبار به عنوان یک فرهنگ غلط نام برد و افزود: متاسفانه حادثه اخیر به دست فردی رقم خورده که در اثر استفاده از مشروبات الکلی و با سلاح جنگی اقدام به تیراندازی نموده و دو خانم ۲۴ و ۳۰ ساله قربانی این جهالت و هنجارشکنی شدند. 

در حالی فرماندار عنبرآباد از هشدار نسبت به خطرات جانی ناشی از تیراندازی ها در جشن‌ها سخن به میان آورد که متاسفانه علی رغم تذکر به صاحبان مراسم شادی و عروسی، شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. 

اگر چه رئیس شورای تامین شهرستان عنبرآباد از اهتمام ویژه در برخورد با عاملان هر گونه هنجارشکنی در سطح منطقه و جشن‌ها خبر می‌دهد که پیش از این دستگاه‌های قضایی و امنیتی طی نشست‌های خبری از جمع آوری تعداد قابل توجهی سلاح غیرمجاز خبر داده‌اند. 

افشاری پور برخورد جدی با تهیه، توزیع و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و سلاح‌های غیرمجاز را از برنامه‌های ویژه عنوان کرد که در سطح جنوب کرمان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

فرماندار عنبرآباد از متولیان امر فرهنگ و هنر خواست در این راستا ورود کنند و با این شیوه تبعات مرگبار استفاده از سلاح در جشن‌ها و مصرف مشروبات الکلی را به تصویر بکشند که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خوهد بود. 

اینکه فرماندار عنبرآباد دست استمداد به سوی جامعه فرهنگ و هنر دراز کرده، جای خرسندی است اما از طرفی تاکنون هیچ گونه اقدام عملی از طرف شورای فرهنگ عمومی و دست اندرکاران فرهنگ و هنر نسبت به بازار گرم هنجارشکنی‌های ناشی از بکارگیری سلاح‌های غیرمجاز دیده نشده است. 

به گزارش ایسنا، در حالی این روزهای شاهد ضریب نفوذ محتواهای شبکه‌های اجتماعی در بدنه جامعه هستیم که حتی از این ابزار ارزان قیمت و قابل دسترس هم آنگونه که انتظار می‌رود در راستای روشنگری نسبت به تبعات دو فرهنگ غلط و کشنده بنام حمل سلاح و مصرف مشروبات الکلی استفاده نشده و هر روز به نوعی شاهد تلفات جانی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا