Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) عملیاتی را علیه هسته‌های خاموش داعش و با هدف پاکسازی بخش‌هایی از شمال استان الانابر و مرکز استان صلاح‌الدین آغاز کرده‌اند. تاریخ انتشار: 14:22 - 18 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۰۲۹۲

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ رزمندگان تیپ‌های «۹ و ۳۵» بسیج مردمی و نیرو‌های فرماندهی استان صلاح‌الدین عملیاتی را برای پاکسازی مناطق آلوده در شمال استان الانبار و مرکز استان صلاح‌الدین آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های عراقی در حدفاصل منطقه «زنکوره» در حومه غربی شهر الرمادی تا منطقه «البوعجیل» در شرق شهر تکریت علیه هسته‌های خاموش داعش در حال انجام است.

نیرو‌های مسلح عراق در این محور در تلاش هستند عناصر مخفی، مقرها، انبار‌های سلاح و تونل‌های گروهک تروریستی داعش را کشف و شناسایی کنند و همچنین تله‌های انفجاری کارگذاشته شده را خنثی کنند.

حدفاصل شمال استان الانبار و مرکز استان صلاح الدین به دلیل بیابانی بودن و قرار گرفتن در حومه شرقی دریاچه «الثرثار» محل مناسبی برای رشد تروریست‌های داعش است و همین موضوع امنیت شهر‌های «الرمادی، فلوجه، سامراء و تکریت» را تهدید می‌کند.

تحرکات عناصر مخفی داعش در این محور همچنین یک تهدید برای جاده راهبردی «الرمادی-فلوجه-بغداد» و «بغداد-سامراء_تکریت» به شمار می‌آید و همین مسئله باعث شده نیرو‌های عراقی به سرعت برای پاکسازی این مناطق وارد عمل شوند.

از مرکز استان صلاح الدین عراق خبر می‌رسد، رزمندگان بسیج مردمی و نیرو‌های پلیس فدرال پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در حومه جنوبی شهر سامراء آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های عراقی در حومه جنوبی شهر سامراء در مناطق «سید غریب و تل الذهب» برای شناسایی هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش انجام شد.

مناطق «سید غریب و تل الذهب» در مسیر جاده راهبردی «بغداد-سامراء» واقع شده‌اند و همین موضوع اهمیت این دو منطقه را چند برابر کرده است؛ تحرکات عناصر مخفی داعش در این نقاط به معنای ناامنی مناطق جنوبی شهر سامراء و شمال بغداد است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق تحولات عراق ارتش عراق حشدالشعبی نیروهای بسیج مردمی عراق ارتش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: بارش باران طی شبانه روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان باعث بروز سیل و تخریب بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی به ویژه در مناطق روستایی شده است.

یداله سلطانی افزود: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان و صدور هشدار سطح نارنجی همه نیرو‌های این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی با تاکید بر آماده باش کلیه تیم‌های عملیاتی و پدافند غیر عامل در سطح شرکت، اضافه کرد: همچنین همه ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی و مولد‌های برق اضطراری به حالت آماده به کار، قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای خوی اظهار داشت: بارش شدید و رگباری باران موجب وقوع سیل در شهرستان خوی شد و خساراتی به بار آورده که در روستای ولدیان خط انتقال آب چشمه آسیب دید و همچنین به بخشی از شبکه توزیع این روستا خسارت وارد شد و در روستا‌های خاکمردان و شیرین کندی نیز خسارتی به شبکه توزیع وارد کرد.

سلطانی افزود: تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط و مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه آب آشامیدنی تمام شهر‌ها و روستا‌های شهرستان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه به زودی گزارش دقیق خسارت‌ها را اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: همه نیرو‌های خدماتی در آماده باش هستند و با تلاش نیرو‌های عملیاتی شرکت وضعیت آبرسانی در حالت عادی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام