Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:31:20 GMT

مشکل بیکاری جوانان استان بوشهر مرتفع شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۶۹۹۹

مشکل بیکاری جوانان استان بوشهر مرتفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک اظهار داشت: ۲۳ مرداد ماه، سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر ارتش به ظاهر قدرتمند رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ میلادی و شکست مفتضحانه این رژیم، به عنوان «روز مقاومت اسلامی» نام گذاری شده است که تجربه تاریخی مهمی جلوی روی گذاشت که بازخوانی و یادآوری حوادث آن می‌تواند برای ما بسیار ثمر بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدری افزود: دستاورد مهم پیروزی حزب الله لبنان راهبرد مقاومت را تقویت کرد و امروز بهترین گزینه‌ای که رهبری عزیز ما برای پیشرفت و مقابله با دشمنان مطرح می‌کنند همین گزینه مقاومت است که مردم ما هم این راهبری مهم را به خوبی درک کرده‌اند.

وی اظهار داشت: امروز محور مقاومت با الگوگیری از حزب الله لبنان در منطقه شکل گرفته و فواید و نتایجی بسیار خوبی داشته است که نمونه آن را امروز در یمن می‌بینیم که با استحکام و با قدرت در مقابل زورگویان و در مقابل ائتلاف ظالمانه عربی، غربی و صهیونیستی ایستاده و آنها را به ستوه آورده است.

امام جمعه چغادک با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام باقر (ع) گفت: امام خمینی (ره) در اوائل وصیت نامه سیاسی، الهی خود، بعد از ذکر اسامی مبارک اهلبیت (ع) به نام مبارک امام باقر (ع) به‌طور خاص اشاره کرده و فرموده است: «ما مفتخریم که «باقرالعلوم» بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی جز خدای تعالی و رسول (ع) و ائمه معصومین علیهم السلام مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد، از ما است».

وی بیان داشت: شاید یکی از اسرار این یاد کرد ویژه، حدیث مشهور پیامبر اسلام (ص) خطاب به جابر بن عبدالله انصاری است که در بخشی از آن فرمود: «ای جابر! تو در آینده فرزند من، محمّدَ بنَ علیِّ بنِ الحسینِ بنِ علیِّ بنِ أبی طالبٍ را خواهی دید که «المعروفَ فی التّوراةِ بالباقرِ» همو که در تورات به «باقر» معروف است. هنگامی که او را دیدی، سلام مرا به وی برسان!».

لزوم حمایت از صنایع کوچک

خطیب جمعه چغادک با اشاره به پیش رو بودن روز حمایت از صنایع کوچک و روز جهانی جوانان به  سخنان رهبری در دیدار جوانان و ورزشکاران مبنی بر اینکه «باید جوانان نخبه بدون وقفه مسیر پیشرفت را ادامه دهند» اظهار داشت: دولت باید بیشتر به فکر اشتغال جوانان باشد و زمینه سازی جدی برای حل مشکلات جوانان و پیشرفت داشته باشد.

امام جمعه چغادک گفت: امروز بیکاری جوانان یکی از معضلات کشور است و اگر همت و اراده جدی و برنامه ریزی قوی وجود داشته باشد این مشکل قابل حل است.

وی یکی از راههای حل مشکل بیکاری را حمایت جدی از صنایع کوچک دانست و افزود: در هر شهری و شهرستانی و حتی در بسیاری از روستاهای استان ما می‌توان از ظرفیت‌های موجود بهره گرفت و مسیر اشتغال و پیشرفت جوانان را هموار کرد، از طرفی دولت باید برنامه ریزی خوبی برای حل مشکل داشته باشد و از سویی هم جوانان عزیز خودشان باید با امید بیشتر وارد میدان شوند و از سختی‌ها، شکست‌ها و مشکلات ایجاد اشتغال نترسند.

خدری ادامه داد: به تعبیر رهبری انقلاب، «ناامیدی برای جوانان سم است و مشکلات نباید جوان را متوقف و نا امید کند»؛ وضعیت موجود ما نشان می‌دهد جوانان ما توانمندی لازم برای رسیدن به قلههای پیشرفت را به خوبی دارند و به عنوان نمونه در چند روز گذشته ما یکی از بزرگترین دستاوردها را داشته‌ایم و آن رسیدن به مرز صادرات بنزین است که جدیدترین دستاورد سپاه در شرایط تحریم است.

امام جمعه چغادک اضافه کرد: یکی دو سال قبل ما خودکفایی در تولید بنزین را داشتیم که با همت قرارگاه سازندگی سپاه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید، امروز هم علاوه بر خودکفایی در این مسأله به مرز صدور بنزین رسیده‌ایم که دستاورد بسیار مهم و امیدبخشی است.

کد خبر 4688590

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر چغادک رضا خدری قزوین بوشهر روز خبرنگار شیراز گرگان شهرکرد بیرجند خرم آباد سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی آتش سوزی مشهد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند