Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@02:07:49 GMT

16 هزار نفر در چرخه درمان اعتیاد قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۷۱۰۱

16 هزار نفر در چرخه درمان اعتیاد قرار گرفتند


رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: بیش از 16 هزار نفر در چرخه درمان اعتیاد قرار گرفتند و تلاش بر این است تا نسبت به ترک اعتیاد آنها اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهنام بهشتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اردبیل اظهار کرد: ما در گرامیداشت هفته مبارزه با موادمخدر در برخی از روستاها برنامه‌هایی را با محوریت مساجد، مدارس و پایگاه‌های بسیج برگزار کردیم و این برنامه‌ها با استقبال خوب روستائیان نیز روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با قدردانی از استاندار اردبیل و فرمانداران در توجه به مناطق روستایی به نیت کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه مبارزه بی‌امان با اعتیاد و راهبرد پیشگیرانه در این حوزه خاطرنشان کرد: در همه شهرستان‌ها جلسات و نشست‌های مشورتی با دهیاران و همچنین شوراها برگزار می‌شود تا به صورت جدی امر پیشگیری و مقابله با اعتیاد به عنوان یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل هرگونه غفلت در این زمینه را زمینه‌ساز نابودی خانواده و نظام اجتماعی دانست و گفت: ما هر قدر اعتماد و همراهی مردم را در این امر شاهد باشیم به یقین نتایجی که به دست می‌آید مفید و سازنده خواهد بود.

بهشتی با ارائه یک آمار جدید جهانی از وضعیت تقاضا برای اعتیاد بیان کرد: 275 میلیون نفر در دنیا در گروه سنی 15 تا 64 سال حداقل هر سال یکبار مصرف موادمخدر را تجربه می‌کنند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در یک حرکت خزنده سعی می‌کنند تا نهاد خانواده و مدرسه را مورد تهاجم جدی در باب مصرف موادمخدر قرار دهند به طوری که اگر مراقب نباشیم نسل آینده و بسیاری از خانواده‌های ما دچار فروپاشی می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل به تنوع عرضه مواد مخدر در بازار اشاره و تصریح کرد: بیش از 803 نوع موادمخدر و قرص‌های روانگردان هم اکنون جوانان ما را تهدید می‌کند به طوری که در سطح دنیا و به شیوه های مختلف از این مواد در راستای تشدید آسیب‌های روحی و روانی استفاده کرده و زمینه یک ناهنجاری کلی را فراهم می‌آورند.
بهشتی به تغییر الگوی مصرف موادمخدر اشاره و خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد مصرف ترکیبی موادمخدر در جامعه هستیم به طوری که افزایش قیمت برخی از مواد همچون شیشه و گل فضایی را فراهم کرده تا برخی مواد ناخالص وارد بازار شده و سلامت افراد را تهدید کند.
وی ادامه داد: 16 هزار نفر در استان اردبیل در چرخه درمان اعتیاد قرار گرفتند تا با سالم‌سازی این افراد بتوانیم به تقویت نهاد خانواده کمک کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل به فعالیت خط ملی اعتیاد به شماره 09627 اشاره کرد و گفت: از طریق این خط تمامی افراد جامعه می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 8 شب از مشاوره‌های رایگان در بحث پیشگیری و درمان استفاده کرده و خدمات دریافت کنند.
بهشتی اضافه کرد: قاچاقچیان به صورت هوشمند سعی می‌کنند با تهیه و توزیع موادمخدر در بین افراد خانواده و جوانان و نوجوانان به ویژه در فصل تعلیم و تربیت فضای انحرافی را برای فرزندان ما به وجود آورند که اگر به هوش نباشیم این آسیب‌ها و دغدغه‌ها گریبان ما را می‌گیرد.

وی در پایان با قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش استان و دانشگاه‌ها در اجرای طرح نماد گفت: این طرح که به نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان معروف است زمینه آگاهسازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را فراهم کرده است.
در این جلسه تعدادی از دهیاران و اعضای شوراهای روستا به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداخته و از همکاری بسیج در اجرای طرح کرامت در محلات آلوده و راه‌اندازی قرارگاه جوادالائمه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی قدردانی کردند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آموزش و پرورش استان استان اردبیل اعتیاد جامعه درمان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با انتقاد از عملکرد کمپ های ماده 16 استان و چرخه مالی معیوب آنها از اداره کل بهزیستی استان خواست تا نظارتهای بیشتری بر فعالیت این کمپ ها اعمال شود.

رمضانی غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم یکی از دغدغه‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر را کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست دانست و گفت: این قشر از جامعه به شدت در معرض آسیب هستند و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

جباری در ادامه تاکید کرد: برخی کمپ‌های ترک اعتیاد از لحاظ مصالح بکار گرفته در ساخت آن، استاندارد نیستند که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

در این جلسه عسکری فرماندار سنندج هم با اشاره به راه اندازی سامانه سرا در سنندج در سال گذشته گفت: پارسال 75 نفر سال گذشته بعد از ترخیص از کمپ ماده 16 در سامانه سرا مستقر شدند.

دارابی جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 276 معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند که 22 نفر آنان سابقه سرقت داشتند.

محمد پناه دبیر شورای هماهنمگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان در صدر استانهای کشور درحوزه مقابله و پیشگیری از مواد مخدر کشور است گفت : سازمان های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر می باشند.

دیگر خبرها

  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید