Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:36:41 GMT

توسعه دست رباتیک با قابلیت خود ترمیمی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۷۱۵۸

توسعه دست رباتیک با قابلیت خود ترمیمی

‍‍‍‍‍‍

دانشمندان"دانشگاه بروسل" و "دانشگاه کمبریج" اخیرا دست‌های رباتیک دارای قابلیت خودترمیمی توسعه داده اند که می توانند درد و آسیب را حس کنند و قسمت های آسیب دیده خود را بدون دخالت انسان ، تعمیر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل،  دانشمندان اخیرا دست‌های رباتیک نرمی را با کمک فناوری چاپ ۳ بعدی توسعه داده‌اند که قادر به انجام طیف گسترده ای از کارها از جمله گرفتن اشیاء ظریف و نرم تا انجام جراحی های کم تهاجمی است و در صورت آسیب دیدگی قادر به ترمیم خود در عرض ۴۰ دقیقه و بدون کمک انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نرم بودن ساختار این دست‌ها آنها را در معرض آسیب در برابر اشیاء تیز یا فشار بیش از حد قرار می دهد اما جای نگرانی نیست چراکه این دست‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که بدون دخالت انسان می‌توانند ساختار خود را ترمیم کنند.

طی این مطالعه پژوهشگران پلیمرهای جدیدی تولید کردند که قابلیت خود ترمیمی دارند و می‌توانند به صورت خودکار طی ۴۰ دقیقه اجزای آسیب دیده خود را ترمیم کنند.

پروفسور "برام واندربورت" (Bram Vanderborght) از دانشگاه بروسل و نویسنده ارشد این مطالعه گفت:این گام مهمی است زیرا ما چندین سال است که در حال تلاش برای ساخت ربات‌هایی با قابلیت خود ترمیمی هستیم.

از این ربات‌ها می‌توان در صنعت کشاورزی و برای چیدن میوه ها نیز استفاده کرد. اگر توسعه این ربات‌ها به همین صورت ادامه یابد طی چند سال آینده ربات‌ها به طور کامل جای نیروی کار انسانی را خواهند گرفت.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ربات دست رباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با ترمیم معدل داوطلبان کنکور، گفت: این موضوع جزو اختیارات آموزش و پرورش است و ما به این ارگان کمک می‌کنیم. 

وی افزود: از ابتدای هفته سازمان سنجش سامانه الکترونیکی را باز کرده و وزارت آموزش و پرورش هم از روز گذشته این درگاه را باز کرده تا داوطلبان را تایید و برای ثبت‌نام به سمت آموزش و پرورش هدایت کنیم. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای ترمیم معدل یکبار بیشتر فرصت ندارند که خرداد ماه همزمان با آزمون‌های پایه‌های تحصیلی برگزار می‌شود. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود