Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: یکی از مصادیق خلاف تقوا اسراف از جمله مصرف بی رویه در آب و برق است که نقش بانوان در مبارزه با مصرف‌های بی رویه را مورد تأکید می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: رتبه بالای مصرف بی رویه آب و برق ایران در دنیا شایسته شأن جمهوری اسلامی نیست.

او با اشاره به اینکه در محکمه‌ای که عدالت الهی بر آن حاکم است باید پاسخگو بود عنوان کرد: معاد بعد از مبدأ خط فاصل دو فرهنگ و دیدگاه است و دیدگاهی که مرگ را پایان خط نمی‌داند و معتقد است در جهان دیگری هم حیات ادامه پیدا می‌کند با دیدگاه دیگری خیلی متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی افزود: همراه با ایمان درونی که در فرد رسوخ کرده باید آن سعی و تلاش هم باشد و سبک زندگی با محور مبدأ و معاد متفاوت از سبک زندگی دیگر است.

او در خطبه دوم با اشاره مناسبت‌های پیش رو، شهادت امام باقر علیه السلام را مورد توجه قرار داد وگفت: در زندگی درخشان این امام عظیم الشأن دو جریان قدرتمند را شاهد هستیم و هر دو در فضایی شکل گرفت که چنان آسان نبود و سختی‌های خاص خودش را داشت.

امام جمعه کرمان بیان کرد: اولین موضوع، مبارزه با بدعت‌ها و تحریف‌ها و انحرافات در جامعه‌ای که سال‌ها تدوین حدیث را منع کرده بود و اجازه نقل احادیث و نوشتن آن حتی احادیث پیامبر را نمی‌دهند و مردم را از این نعمت بزرگی که در کنار قرآن کریم هدایت جامعه به دست آن است محروم کردند و نه تنها اجازه احادیث صحیح را نمی‌دادند بلکه احادیث جعلی و ساختگی فراوانی را نقل می‌کردند لذا انحرافات فکری و عقیدتی در جامعه آن روز امری طبیعی بود.

او افزود: امام باقرعلیه السلام اولین مبارزه را که مبارزه سختی هم هست با همین انحرافات و بدعت‌ها است، به خوبی توانست مدیریت کند وکانونی شد برای دانشمندان و علمایی که به عنوان شاگردان او حول این مشعل فروزان قرار بگیرند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: موضوع دوم، مبارزه با ظلم‌ها و جور‌هایی است که در حکومت اتفاق می‌افتد که از نظر سیاسی در آن زمان فضای سیاسی جامعه فضای متفاوتی است و قیام‌های متعددی در بلاداسلامی اتفاق افتاد و بعضی از این قیام‌ها حاکمان را ساقط کردند.

او اظهار داشت: این دو حرکت اسلام و احکام نورانی آن را آنگونه که باید تقویت و غنی کرد و الان فق‌های ما بخش قابل توجهی از استدلال‌های فقهی آن را پای درس امام باقر و به دنبال آن امام صادق می‌نشینند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی به سالروز شهادت مسلم بن عقیل و حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به عراق برای یک جریان بزرگ تاریخی اشاره کرد و افزود: پیوند دادن مکه به کربلا با توقف کوتاه در مکه و اتصال حرکت جهانی و عبادی مسلمانان در مکه به کربلا و دفاع جانانه از دین در آن فضا که در آن نیز جهل‌ها حاکمیت دارد.

او گفت: امروز توفیقات جمهوری اسلامی چشمگیر و اجماع مسئولان بر اقتصاد درون زا است و همه معتقد به اتکاء به داخل کشور هستند که محصول این اتکا امید و پیشرفت است.

او تصریح کرد:جنگ امروز جنگ دیروز نیست که با جنگنده ها، بمب بر سر یمن بریزند، اگر سعودی‌ها متوجه این اشتباه نباشند جنگ به همه سرزمین آن‌ها به جز مکه و مدینه سرایت خواهد کرد.

او افزود: ناامنی دنیا به وسیله رییس جمهور ایالت متحده در صحنه‌های مختلف، خروج آمریکایی‌های از همه معاهدات جهانی و در گیری آمریکایی‌ها با همه جهان به جز کشور‌هایی که تسلیم آن‌ها باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی با اشاره به اینکه امروز اوج خشونت و غرق شدن در منجلاب فساد و آدمکشی را در آمریکا شاهد هستیم و این‌ها همه به ما نشان می‌دهد در آینده نزدیک، استکبار جهانی شاهد شکست قطعی خود در همه عرصه‌ها است تاکید کرد: به فضل خدا و رهبری امام خامنه‌ای و اقتدای مسئولان و مردم به معظم له در صحنه‌های مختلف پیروزی‌هایی هم برای ایران اسلامی و هم جهان اسلام شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

امام باقر مظهر مبارزه با بدعت ها بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز برائت از کفار، همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است

ایسنا/سمنان عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب در گردهمایی حجاج استان سمنان از حج به عنوان یک واجب نام برد که خدا آن را در تمام طول عمر انسان، یکبار واجب کرده است.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی ۱۵ اردیبهشت‌ماه در همایش بزرگ حجاج استان سمنان در مجموعه البرز شرقی شاهرود اظهار کرد: برائت از مشرکان از نکته‌های مهم حج است، برائت اصلی قرآنی است و ریشه در کلام الله مجید دارد و ما در سوره توبه که بسم الله نیز ندارد شاهد اتمام حجت خدای متعال با مشرکان و کافران هستیم. 

وی ادامه داد: خدا به شدیدترین حالت مشرکان را در این سوره خطاب قرار می دهد، برائت از کفار و منافقان امروز همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیلی است که حجاج ایرانی شعار آن را سر می دهند. 

این استاد حوزه با بیان اینکه حج، واجبی است که خدا آن را در تمام طول عمر انسان، یکبار واجب کرده است، تصریح کرد: حجاج باید با حضور قلب و تقوا که از ویژگی حجاج است، از فرصت تمتع بهره بگیرند، در واقع حجاج باید در سه مرحله، قبل از اعزام، حین حج و بعد از آن مسائلی را رعایت کنند که حسن خلق، تقوا و معنویات در زمره آنها است. 

حسینی شاهرودی با اشاره به اهمیت آمادگی برای حضور در آیین عبادی حج خاطرنشان کرد: بدون تقوا ارتباط با خدا میسر نیست، لذا حجاج قبل از اعزام به توبه بین خودشان و خدایشان بسیار عنایت داشته باشند و تلاش کنند که از کسانی که احیاناً حقی بر گردن شان دارند، حلالیت بطلبند همچنین توصیه شده که حجاج قبل از اعزام وصیت نامه خود را نیز بنویسند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در حین حج، حضور قلب، حسن خلق، توجه به دیگر حجاج، مهربانی و ... مسائلی است که حجاج باید به آن توجه داشته باشند، حجاج همچنین توجه داشته باشند که باید با مال پاک به حج رفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • امروز برائت از کفار، همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود