Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:12:18 GMT

رویاهای عربستان در منطقه نقش بر آب شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۷۴۷۲

رویاهای عربستان در منطقه نقش بر آب شده است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین توسلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس  ضمن تسلیت شهادت امام باقر (ع) در جمع نماز گزاران با اشاره به شرایط انتقال نفت عربستان در تنگه هرمز اظهار داشت: این کشور، روزانه پنج میلیون بشکه نفت را با طی مسافت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر از این تنگه عبور می داد و در حال حاضر از سوی کشور یمن احساس ناامنی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: فرزندان توانای اسلام و انقلاب اسلامی از ورود ناو انگلیسی به محدوده آب‌های ایران اسلامی جلوگیری کردند و پرچم ایران اسلامی را بر فراز آن به اهتزاز در آوردند.

توسلی با بیان بی توجهی شاهان ایرانی نسبت به حفظ  اراضی در سال های گذشته اظهار داشت: بحرین در محدوده ایران قرار داشت و اگر این کشور به دلیل بی لیاقتی شاهان از ایران جدا نمی شد، امروز ایران اسلامی مالک ۷۰ درصد از منطقه خلیج فارس بود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته کشور یمن، حیاط خلوت عربستان بود، اما امروز این کشور تهدیدی جدی برای تاسیسات نفتی عربستان محسوب می شود و اقتدار یمن در منطقه روز به روز بیشتر می شود.

امام جمعه پردیس عنوان کرد : قدرت راهبردی ایران در حوزه خلیج فارس تمرکز دارد و قدرت نرم ما در دریای مدیترانه، فلسطین اشغالی و عراق رو به گسترش و توسعه است.

وی گفت:  در حال حاضر به فضل پروردگار موازنه قدرت به نفع ایران است، بخش‎های زیادی از خلیج فارس در نواحی شمالی که عمق بیشتری دارد در اختیار ماست.

توسلی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای رسانه از عملکرد خبرنگاران شهرستان تقدیر کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در همه دوران ها پیام رسان های خوبی هستند، فتح خرمشهر با کمک خبرنگاران بسیار با شکوه اطلاع رسانی شد.

وی افزود: خبرنگاران در راه اعتلای  جامعه تلاش می‌کنند و زحمات آنها ستودنی و قابل تقدیر است.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام//۶۰۰۳/۹۴۴۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اسلام و انقلاب پایتخت خطبه های نماز جمعه عربستان انگلیسی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

 «نون مصرفی دوسال خانواده هشت نفره‌ام را سیل برد» این‌ها حرف‌های دردناک محمد ریگی کشاورز منطقه سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی ۲۵ کیسه ۱۰۰ کیلویی گندمش را سیل برده است.

رئیس مرکز خشکسالی احد وظیفه امروز هشدار داد هر لحظه امکان سیل خطرناک در مناطق جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان وجود دارد و کشاورزان مراقب گندم‌هایشان باشند تا سیل نبرد.

بارش‌های امسال در مناطق جنوبی کشور سیل‌های ویرانگری ایجاد کرد سیل‌ها حتی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که باران برای آن‌ها رویا بود نیز شکل گرفت.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که گندمکاران قبل از ورود کمباین به مزرعه، پیش بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی را ببینند، باران برداشت را سخت می‌کند و سیل ایجاد می‌کند.

سیل‌های اخیر در منطقه جنوب کشور ۱۱۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

با این میزان پول می‌توان کل گندم کشاورزان استان سیستان و بلوچستان معادل ۶۷ هزار تن را با قیمت کیلویی ۱۷۵۰۰ تومان خرید تضمینی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • با انگیزه‌ترین بازیکن علیه رویاهای تراکتور
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است