Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جماعات در چهارمحال وبختیاری گفتند: بالا بردن دانش و بصیرت انقلابی از مصادیق مقاومت است، و بی‌باکی تام و تمام از تهدیدها و تحریم‌های دشمن نیز باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با بیان اینکه محوریت همه انبیاء و امامان دعوت به یگانه ‌پرستی است، اظهار کرد:  همه زندگی انسان باید در برابر خدا و کسب رضایت آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


نکونام  امام باقر(ع) را کسی است که به واسطه او مکتب علوی گسترش یافت عنوان و خاطر نشان کرد: تلاش این امام بزرگوار به ما آموخته است که شیعه اهل بیت(ع) در تحلیل‌های دینی آرام و قرار نداشته باشد و در مقابل انحرافات دینی آرام ننشیند.

وی با بیان اینکه مکتب اهل بیت ثروتی است که ما داریم این راه را پررونق دنبال کنید زیرا که پیروزی از آن شماست، اظهار کرد: شیعه علوی در آن زمان در تنگنا بود، امام باقر(ع) بیش از ۴۰۰شاگرد تربیت و دین را با بهترین شیوه ترویج داد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد به روز عرفه اشاره و اظهار کرد: لازمه رسیدن به هر موفقیتی انس با خداوند و مومن بودن به معنای حقیقی است، در روز عرفه فقط به دعای عرفه بسنده نکنید و دعا و نیایش را برنامه هر روز خود بدانید.

نماینده ولی فقیه در استان  تصریح کرد: عید قربان عید قربانی کردن همه خواسته‌ها در مقابل خواسته خداست، باید سبک زندگیمان را بر اساس رضایت خدا بچینیم.

وی با اشاره به بیست و یکم مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک، افزود: بنیاد برکت حدود 200 میلیارد تومان جهت اشتغال و آبادانی سرمایه‌گذاری کرده است اما این موضوع کمتر در استان نمایان است؛ باید نظارت‌ها دقیق تر صورت گیرد.

نکونام با اشاره به روز مقاومت اسلامی تصریح کرد:  به مناسبت پیروزی حزب‌الله برابر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه بیست و سوم مردادماه به روز مقاومت نام گرفته و بعد از این جنگ بود که کار این رژیم به جایی رسید که نه‌تنها حزب‌الله بلکه در برابر یک گروه کوچک در غزه هم نتوانست مقاومت کند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد تاکید کرد: بالا بردن دانش و بصیرت انقلابی از مصادیق مقاومت است، و بی‌باکی تام و تمام از تهدیدها و تحریم‌های دشمن نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه از معاونت علمی و فناوری دولت انتظار می‌رود بین جوانان نخبه پیوند ایجاد کند، اضافه کرد: نگاه به دستاوردهای جدید امید را در بین مردم زیاد می‌کند.

نکونام خاطرنشان کرد: کاری که در نهم مردادماه امسال توسط قرارگاه خاتم الانبیا سپاه صورت گرفت تولید و صادرات بنزین در بورس بین‌المللی است که در این شرایط سخت تحریم دستاورد بزرگی به‌شمار می‌رود.

 

امام جمعه موقت لردگان:نسخه شفابخش امت اسلامی مقاومت و استقامت است   حجت الاسلام حسین قاسم پور امام جمعه موقت لردگان در خطبه نماز جمعه این هفته در ابتدا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمودند.
   وی در ادامه خطبه عاقبت به خیری را در سایه داشتن تقوا دانست و تقوا را مقدمه عاقبت به خیری همه مومنان دانست.

قاسم پور، همچنین به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و سیره و خدمات آن امام همام را در حکومتهای اموی و مروانی برشمرد و از مومنان خواست روش و منش زندگی مان را همانند سیره اهل بیت علیهم السلام قرار دهیم.

وی لقب شکافنده علم را لقب پرمعنای امام محمد باقر(ع) دانست و دوران خفقان بنی امیه و دوران مروانی را بهترین فرصت جهت تربیت شاگردان و دانشمندان در محضر امام باقر (ع)عنوان کرد.

خطیب موقت لردگان،  خطاب به نمازگزاران گفت: سیره عملی امام محمد باقر(ع) ذکر، حلم و بردباری ایشان جزء  ویژگی‌های بارز شخصیتی آن امام همام است می بایست و رهروان آن حضرت در این امور کوشا و سرآمد باشند.

وی، ایستادگی و استقامت و مقابله با دشمنان و دوستی با دوستان و منش اخلاقی امام محمد باقر(ع)  دانست و از نمازگزاران خواستند با تاسی از رفتار عملی ائمه اطهار(ع) نسبت به دشمنان اشد علی الکفار و نسبت به دوستان رحما بینهم باشیم .

قاسم پور در ادامه خطبه با توجه به فرا رسیدن عید قربان در روز عید قربان به قصد قربت الی الله از فقرا دستگیری نماییم و از نمازگزاران جهت برپایی نماز باشکوه عید قربان دعوت نمود .

حجت الاسلام قاسم پور، به خروج امام حسین علیه السلام و نیمه تمام گذاشتن حج ابراهیمی از مکه اشاره کردند و خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) می فرمایند: بنابر دستور و امر الهی از مکه خارج می شوم و به سوی حج واقعی و قربانگاه با عظمت تر می روم.
 
وی به روز عرفه و مناجات در این روز اشاره کرد گفت: روز عرفه روز بندگی و عبادت است در این روز خداوند دل های شکسته به سویش پرکشیده را خریداری خواهد نمود.

خطیب موقت لردگان در ادامه به روز مقاومت اسلامی و ایستادگی در برابر زورگویان و زرمداران اشاره کرد  گفت: نسخه شفابخش امت اسلامی مقاومت و استقامت است .

وی در همین خصوص ایستادگی و مقاومت نیروهای سپاه اسلام در سرنگونی پهپاد پیش‌رفته آمریکا اشاره کرد و عنوان دانست: دولتمردان ما می‌بایست همین ایستادگی و مقاومت را در مذاکرات پیشرو اهداف دولت به کار گیرند و عزت  را در سایه مقاومت به دست آورند.

 امام جمعه موقت لردگان، همچنین روز خبرنگار را به خبرنگاران پرتلاش تبریک و تهنیت عرض نموده اند و از زحمات آنها قدردانی و تشکر به عمل آورداند.

وی نیز به روز ازدواج و طلاق در ازدواج‌های آسان اشاره کرد و از همه مردم خواستند ازدواج های آسان را تبلیغ و فرهنگ نمایند.

قاسم پور در ادامه، از زحمات و تلاش صادقانه حضرت آیت الله رئیسی در اقدامات جهادی و عملی و الهی در قوه قضاییه و برخورد با مفاسد قدردانی و تشکر به عمل آورد.

امام جمعه موقت لردگان  در پایان انتصاب فرمانده جدید سپاه شهرستان لردگان را تبریک عرض نمود و از زحمات و تلاش های فرمانده سابق قدردانی کرد .


حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته شهر فارسان به تحریم وزیر امور خارجه گفت: در مورد وزیر محترم امور خارجه که توسط دولت آمریکا تحریم شد که این اقدام آمریکایی‌ها، حکایت از شکست آن‌ها و نشان داد آن‌ها منطق سرشان نمی‌شود ونشان داد نتیجه اعتماد دولت به آمریکا، نه‌تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه وزیر خارجه دولت تدبیر و امید نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت!

وی بیان داشت: خوب حالا حضرت آقا می‌فرماید که مثلاً «وزیر امور خارجه بسیار آدم خوبی است. بسیار آدم توانمندی است. شخصیت مؤمن و معتقدی است. از بچه‌های انقلاب است». بعد جلسه بعد که صحبت می‌کند می‌فرمایند: «اگر آقایان رفتند و نشستند و دست دادند و خندیدند ما نمی‌پذیریم». خب الآن آقا دارد تعریف می‌کند یا تکذیب می‌کند؟ آنجا شخصیت است. اینجا گفتمان و عملکرد است. اگر ما از عملکرد شخصی انتقاد کردیم این‌طور نیست که آدم بدی است.

وی افزود: این‌همه دلسوزان به عملکرد دولت در برجام انتقاد کردنند به این گفتمان انتقاد شد به توجه نکردن به وعده‌های الهی و دل بستن به دشمن انتقاد شد الان این هم نتیجه 6 سال وعده برداشتن تحریم به مردم همه آن‌ها سراب سراب بود 2000 استاد دانشگاه هم از آقای ظریف و رئیس‌جمهور محترم درخواست کرده‌اند پیامدهای «اشتباهِ اعتماد به غرب» را برای مردم تشریح کنند.

وی اظهار داشت: تحریم ظریف بار دیگر ثابت کرد که نباید به وعده‌های برجامی و مذاکره با غربی‌ها خوش‌بین بود. دکتر ظریف در ۶ سال گذشته بارها از برجام حمایت کرده و آن را یک سند موفق خوانده است. حتی وی پیش از امضای برجام تأکید کرده بودند که هر نوع توافقی از عدم توافق بهتر است.

امام‌جمعه فارسان گفت: اما تجربه چند سال گذشته نشان داده است که برجام یک توافق بسیار بد بود و صرفاً باعث هدر رفتن امکانات و توانایی‌های ایران برای پیشرفت شده است.
وی عنوان داشت: درهرصورت این روش و این کار، کار خوبی نیست. شخصیت/عملکرد /گفتمان/این‌ها باهم فرق می‌کند بعضی‌ها این‌ها را باهم اشتباه می‌کنند. باید دقت داشته باشیم که تخریب شخصیت مسئول نشود. لذا انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارضی ندارد. می‌شود انتقاد کرد و وحدت هم داشته باشیم. عده‌ای به اسم وحدت و عناوین دیگر می‌خواهند دهان‌ها را ببندند. مواظب باشید.

وی در پایان گفت: فصل ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران هم هست. با توجه به اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران، خواهرانی که توانایی این موضوع رادارند حتماً به‌عنوان یک واجب کفایی که البته الآن بیشتر از کفایی است و نزدیک به عینی است، کسانی که توان دارند ورود کنند و ثبت‌نام کنند.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی یکشنبه شب در آئین گرامیداشت روز باغک که با حضور مسئولان استانی و شهرستان و دهیاران، شوراهای اسلامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، عنوان داشت: مفاخر تنگستان نسبت به سایر مناطق برجستگی آنها در هویت مقاومت و مبارزه با استکبار و در واقع با بصیرت دینی نقش بسته است.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: بزرگان و مفاخر شهرستان با تبعیت از علمای دینی چون آیت الله علم الهدای اهرمی، آیت الله معتقد اهرمی و مجاهدین، رزمندگان و سرداران سپاه اسلام شهیدان رئیسعلی دلوار؛ زایر خضر خان؛ احمد خان تنگستان؛ باقرخان تنگستانی و سایر افرادی که با آنها بوده‌اند که ویژگی‌های همه آنها بر مبنای مقاومت و مبارزه با استکبار و شعائر اسلامی شکل گرفته است

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در طول تاریخ بشر تا به امروز همیشه شاهد حضور استکبار به نوعی بوده و امروز نیز به نوعی شاهد آن هستیم که می‌خواهد انسان‌های دیگر تحت سیطره و غارت اموال قرار دهند.

وی یاد آور شد: استکبار از زمان انبیا تا ائمه و چه در ۲۰۰ سال گذشته عصر مقاومت در برابر استکبار که شکل گرف ته با فرهنگ تنگستان که هشت سال دفاع مقدس و چه امروز در همه دوران استکبار و مستکبرین عالم به دنبال این بودند که بتوانند غارت و چپاول و استفاده ابرازی داشته باشند.

لطفی ادامه داد: دولت انگلیس به همراه پرتقالی‌ها چهار بار به جنوب ایران استان بوشهر حمله کرده که در هر چهار بار شکست خورده است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: حمله دولت انگلیس به استان بوشهر نه فقط یک حمله سخت افزاری استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر بوده است آنها با ایدئولوژی ذهنی، دینی و عقیدتی مسلمانان مشکل داشتند و دنبال آن بودند که این ایدئولوژی دینی و عقیدتی مسلمان که شکل واقعی در جنوب ایران و در تنگستان شکل گرفته بود از بین ببرند که در هر چند بار حمله شکست خوردند.

وی اضافه کرد: علت مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی تنگستانی‌ها در واقع تبعیت، روحیه دینی و پیروی از شعائر اسلامی بوده است.

لطفی ادامه داد: باید تاریخ نویسان، موسسین مألفان، پژوهشگران در تبیین موضوع مقاومت مجاهدین و سرداران بزرگ و مفاخران تنگستان که نرم افزار آن تبعیت از دین و مبارزه با استکبار است و جلوگیری از مستکبرین به دنبال از بین بردن ایدئولوژی فرهنگی بودند ناکام گذاشتند بیشتر پرداخت شود.

فرماندار تنگستان افزود: از ۲۰۰ سال گذشت تا به امروز و شهدای عصر امروز که ۱۶ گلگون کفن در روستاهای باغک حضور داشتند و به شهادت رسیدند باید ویژگی‌ها، برجستگی و ایثار گری این عزیزان به نگارش برسد تا نسل امروز بیشتر متوجه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های این شهیدان شود.

لطفی اضافه کرد: اگر امروز در حوزه‌های متفاوت دینی، مذهبی؛ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، خدماتی به نقطه قابل قبولی رسیدیم همه اینها مدیون از خود گذشتگی‌هایی است که اجازه ندادند سرزمین جمهوری اسلامی ایران تحت سیطره استکبار قرار گیرد.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: در گذشته دولت استعمار گر انگلیس حوزه امکانات و مستعمرات آن از آمریکای امروز بیشتر بود، مردمی در آن وقت بودند که در برابر این استعمار ایستادند و در تاریخ جاودانه شدند و امروز نیز در برابر قدرتی مانند آمریکا نیز فرزندان ایران در همه ابعاد ایستادند و جرأت هیچ گونه اقدامی به استکبار نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته استکبار به همراه رژیم کودک کش صهیونیستی با هجوم گسترده به غزه نشان دادند که استکبار همیشه در پی چپاول و نابودی مقاومت بوده و در این راه همیشه شکست خورده چه در گذشته و چه امروز در غزه نیز شکست خورده‌اند و بزودی شاهد پیروزی مقاومت در غزه خواهیم بود.

لطفی افزود: امروز جنگ غزه دیگر میدانِ رژیم صهیونیستی نبوده، بلکه میدانِ حق و باطل و میدانِ استکبار و ایمان است؛ به‌حق باید گفت که مبارزات این مردم مظلوم غزه که به‌نوعی با تمام کشورهای استکباری دنیا در جنگ هستند و به‌تبع آن اتحاد و بیداری مسلمانان در تمامی جهان در حال عوض کردن صفحه‌های تاریخ و رقم زدن وقایعی شگفت است که پایان عصر استکبار خواهد بود.

کد خبر 6091533

دیگر خبرها

  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها