Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:41:24 GMT

شهر قم در سالروز شهادت امام باقر(ع) غرق در ماتم شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۷۷۳۵

شهر قم در سالروز شهادت امام باقر(ع) غرق در ماتم شد

شهر مقدس قم در سال روز شهادت پنجمین اختر تابناک ولایت امام محمدباقر(ع) غرق در ماتم و عزا شد. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزای پنجمین اختر تابناک ولایت و امامت شد.

بیرق‌های سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابان‌ها و میدان‌ها افراشته شده و هیئت‌های سینه‌زن و زنجیرزن سیاه‌پوش بر گرداگرد حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، بر سر و سینه می‌زنند و بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می‌ریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نخستین ساعات صبح امروز دسته‌های سینه‌زنی از نواحی مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت کرده و سخنرانان و مداحان با خطابه و مدیحه‌سرایی گوشه‌ای از زندگی امام محمدباقر(ع) را برای سوگواران بیان کردند.

بارگاه حضرت ثامن الائمه (ع) عزادار شهادت جانسوز امام باقر(ع)سروده‌هایی در رثای امام باقر(ع)چرا امام پنجم شیعیان شکافنده علوم شناخته می‌شوند؟/ برخورد امام باقر(ع) با کسانی که برای امام مقام الوهیت قائل بودند

مراسم عزاداری امام محمدباقر(ع) با حضور عاشقان و شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) در دفاتر مراجع و علما برگزار شد.

هم‌اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای گروه کثیری از زائران و شهروندان عزادار قم است که در قالب دسته‌های سینه‌زن زنجیرزن جهت عزاداری و عرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد این حرم مطهر می‌شوند.

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمدند تا با شرکت در مراسم سوگواری این مصیبت را به امام عصر(عج) تسلیت بگویند.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن