Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: مهمترین عامل پیشگیری از تعدی افراد به اراضی ملی ، منابع طبیعی و حقوق بیت المال التزام تمامی دستگاه ها و مسئولین به انجام به موقع وظایف قانونی است. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان برگزاری جلسه شورای  حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه تشکیل مستمر جلسات ، هماهنگی بین بخشی  میان دستگاه های متولی را در مقابله با متعدیان قوت می بخشد اظهار داشت: دستگاه قضایی از حقوق افراد حمایت و پشتیبانی می کند و آن را محترم می شمارد، اما با طمع ورزانی که به هرشکل قصد تعدی به بیت المال و اراضی ملی را دارند برخورد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با تأکید بر اینکه در اجرای قانون حدنگار  (کاداستر) تمامی سازمانها و دستگاه ها می بایست با اداره ثبت اسناد و املاک همکاری تنگاتنگی داشته باشند، تصریح کرد: سازمانها می توانند با  اجرای این طرح جلوی تعدی افراد سود جو را گرفته و مالکیت خود را تثبیت کنند .

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین بر لزوم ارائه گزارش از سوی دستگاه های عضو شورا پیرامون قانون حدنگار در جلسات آتی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه نظارت در زمان واگذاری ها و پس از آن لازم و ملزوم یکدیگر هستند.اظهار داشت: مهمترین عامل پیشگیری از تعدی افراد به اراضی ملی ، منابع طبیعی و حقوق بیت المال التزام تمامی دستگاه ها و مسئولین به انجام به موقع وظایف قانونی است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان با تأکید بر لزوم اتخاذ اقدامات پیشگیرانه به منظور صیانت از اراضی ملی و همچنین شتاب بخشی و هدف گذاری در تثبیت مالکیت‌ها اذعان داشت: در راستای اجرای مفاد قانون، مواردی نظیر تثبیت مالکیت ها ،طرح به موقع دعاوی، ارائه دفاعیات مستدل و مستند سازی از دلایل و موارد ادعایی به منظور برخورد قانونی با متجاوزان و افراد سود جو راهگشا خواهد بود.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران: مقامات متخلف استان را رها نخواهم کرداسماعیلی: دادگستری تهران وضعیت مطلوبی نداردرئیس دادگستری گلستان: ایجاد شعبه حل اختلاف ویژه رسانه‌ها/نمی‌گذاریم کسی مزاحم کار خبرنگاران شود

صالحی بر لزوم مسئولیت پذیری تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی در خصوص عواقب ناشی از تخریب، تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی تأکید کرد و اقدام قاطع و پاسخگویی متولیان این حوزه را در جهت پیشگیری از اثرات سوء آن خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: ضروریست که دستگاه های اجرایی در واگذاری اراضی به اشخاص حقیقی و حقوقی ،ضوابط و مقررات قانونی را رعایت کنند و از حیطه وظایف خود خارج نشوند و همچنین پس از احراز صلاحیت افراد و صحت تعهدات مندرج در متن تفاهم نامه،اقدام به انعقاد قرارداد نمایند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خواستار اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی به گزارش سریع و به موقع تخلفات به منظور تسریع در روند رسیدگی های قضایی، تبادل نظر با رویکرد برنامه محور و افزایش تعاملات بین بخشی برای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال شد.

صالحی بیان داشت: دستگاه قضایی در جهت حفظ عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های نظام و تحویل آن به نسل‌های آینده ، همواره آماده تشریک مساعی با دستگاه‌های متولی است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم مقابله با دست‌اندازی سودجویان به منابع طبیعی، خواستار  هم پوشانی و هم‌افزایی در جهت تقویت توان گشت های مشترک دستگاه‌ها اعم از ادارات کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و دیگر متولیان این حوزه شد.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با یادآوری این مطلب که همواره در آستانه تعطیلات ضرورت دارد  با اتخاذ تمهیدات لازم از اقدامات هنجارشکنانه سودجویان در دست اندازی های غیر مجاز به اراضی ملی ممانعت  شود ، از  مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به منظور عملیاتی نمودن گشت های حفاظت و ارتقاء سطح آمادگی ها به منظور برخورد سریع قانونی با این موضوع خبر داد.

گفتنی است در جریان این نشست، دستگاه های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و همچنین نقطه نظرات خود را به منظور صیانت از حقوق بیت المال ارائه کردند.

انتهای پیام/ ت

R7559/P/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده است.

وی با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیرو‌های انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به روز کارگر بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضایی و قضات این استان تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تجلیل از 100 تن از معلمان خانواده های قضایی گفت: مجموعه قضایی استان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضایی هرمزگان افزود: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند.

بیشتر بخوانید؛ لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این مراسم گفت: با ورود بموقع دستگاه قضایی در حل مشکل عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین تنها در دو سال اخیر ۷ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

قهرمانی افزود: پس از دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضایی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از دو سال اخیر تاکنون فروش پنج هزار و۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه، تعیین تکلیف چهار هزار و۲۰۰ پرونده متروکه شامل۱۰ هزار و۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضایی صورت گرفته است.

قهرمانی افزود: در اجرای طرح فروش اموال تملیکی ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان به فروش رسید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در دو سال اخیر رفع تصرف از زمین‌های دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان و صدور۹۰ تا صددرصد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل