Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیانیه مداخله جویانه سفارت آمریکا در لبنان با واکنش تند مردم، حزب الله و نمایندگان مجلس این کشور همراه شد.

در این بیانیه مداخله جویانه که درباره ترور نافرجام وزیر مشاور در امور پناهجویان دولت لبنان است، سفارت آمریکا در بیروت با ادعای اینکه برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از این پرونده سواستفاده می‌کنند از دستگاه قضایی لبنان خواسته است عادلانه حکم دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه سفارت آمریکا در بیروت که سه شنبه شب صادر شد آمده است: هرگونه تلاش برای سواستفاده از حادثه تاسف‌بار «قبرشمون» در نهم تیرماه با هدف رسیدن به اهداف سیاسی مردود است.

سفارت آمریکا در بیروت به روشنی اعلام کرده است از مسئولان لبنانی توقع دارد بدون جنجال آفرینی طایفه‌ای و سیاسی برای تحقق عدالت در این پرونده عمل شود. در ادامه این بیانیه مداخله جویانه، آمریکا ادعا کرده است از حل عادلانه شفاف در دستگاه قضایی و بدون دخالت سیاسی حمایت می‌کند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای هدف این اقدام سفارت امریکا را تشدید بحران در لبنان خواند. ایلی فرزیلی، نائب رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر حفظ حاکمیت لبنان گفت: برخی کشور‌ها هر حادثه‌ای را بهانه‌ای برای مداخله در امور داخلی لبنان می‌دانند.

نهم تیرماه کاروان حامل صالح الغریب، وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان در منطقه قبرشمون لبنان هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و سه تن از محافظان وی زخمی شدند. دو تن از محافظان این وزیر لبنانی ساعتی بعد در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

منابع حزب دموکرات لبنان که صالح الغریب، وزیر امور آوارگان از اعضای ارشد آن است، انگشت اتهام را به سمت حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان به رهبری «ولید جنبلاط» نشانه رفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد

وزارت امور خارجه لبنان امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای درباره هر گونه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد»، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای هشدار داد که هر گونه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح منجر به وقوع فاجعه بزرگ انسانی برای بیش از یک میلیون فلسطینی آواره در این منطقه، می‌شود.

در این بیانیه آمده است که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به اجرای طرح این رژیم برای کوچاندن اجباری فلسطینیان کمک خواهد کرد.

وزارت خارجه لبنان همچنین خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و کشورهای تأثیرگذار برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نقض قانون بین‌المللی بشردوستانه و قطعنامه‌های بین‌االمللی توسط این رژیم و نیز تلاش برای حصول توافق آتش‌بس دائمی در نوار غزه شد.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله/رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت