Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@17:38:09 GMT

پناهیان: از سیاسیون وا داده واقع‌بینی می‌خواهیم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۹۵۱۲

پناهیان: از سیاسیون وا داده واقع‌بینی می‌خواهیم

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، گفت: امام باقر(ع) به‌عبدالملک مروان با تمام پستی‌هایش، در مقابل امپراطوری روم کمک می‌کرد تا عبدالملک با تمام توان در برابر غربی‌ها مقاومت کند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سگ عبدالملک مروان به‌برخی سیاسیون فعلی که بردگی آمریکا را انجام می‌دهند، شرف دارد، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) به‌عبدالملکِ سفاک فرمود «از قیصر روم نترس، محکم بایست من به‌تو سکه ضرب کردن یاد می‌دهم»، عبدالملکی که خانه خدا را خراب کرده بود غیرت داشت، در مقابل غربی‌ها ایستاد و سکه رومی را ممنوع و به‌توصیه امام سه مدل سکه ضرب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: من الان درباره عبدالملک چه بگویم؟ لعنه الله علیه، اما جلوی غربی‌ها ایستاد، امام باقر چه کرد؟ به‌او در مقابل دشمنان اسلام کمک کرد، اما امروز افرادی با وادادگی خود در مقابل غربی‌ها، زمینه سلطه را فراهم می‌کنند.

پناهیان با بیان مطلبی از قرآن مبنی بر  قرار ندادن کافران به‌عنوان دوستان خود، اظهار کرد: قرآن دستور داده نباید کافران را دوست خود قرار دهیم، آیا می‌خواهید عذاب دنیا و آخرت برای ما نازل شود؟

بحث تهاجم فرهنگی مبحث امروز و دیروز نیست
این کارشناس مسائل دینی با بیان اهمیت عزت اسلامی، ابراز کرد: امام باقر(ع) حاضرشد به‌عبدالملک برای عزت امت اسلامی کمک کند تا زیر یوغ غربی‌ها نرود، در تاریخ همه مورخین بر سفاکی مروان تاکید دارند، اما او مقابل رومی‌ها محکم ایستاد. این‌ها نشان دهنده این است بحث تهاجم فرهنگی مبحث امروز و دیروز نیست.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید کافران نسبت به‌مومنان حسادت می‌ورزند، اما کسی که مشاور رییس جمهور بوده و رییس جمهور بر کتاب وی مقدمه زده گفته «ایرانی‌ها ملت حسودی هستند نمی‌توانند پیشرفت غربی‌ها را ببینند و دقیقا برعکس غربی‌ها سخن می‌گویند»!

پناهیان به‌یکی از نامه‌های حضرت علی(ع) به‌معاویه اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نامه‌ای به‌معاویه علت درگیری او با حضرت را حسادت عنوان می‌کند، تاریخ قضاوت کند ۲۰۰هزار نفر از بهترین‌های ما را به‌شهادت رسانده‌اند؛ آنگاه ما می‌گوییم که حسادت داریم به‌آمریکا! ۹ میلیون نفر را کشتند آیا ما حسودی می‌کنیم؟ چند میلیون دیگر بکشند؟

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به‌حدیثی از امام رضا(ع) یادآورشد: حضرت می‌فرماید در آخرالزمان فتنه‌ای بدتر از فتنه دجال رخ می‌دهد. این فتنه از سوی کسانی به‌وجود می‌آید که ادعای محبت اهل بیت را دارند، اما با کافران دوستی می‌کنند و با مومنان حقیقی دشمنی.

وی با بیان اینکه این امر دولت آمریکا را جسورتر کرده است، افزود: ما هرچه با کافران مقتدرانه‌تر برخود کنیم منافع ملی‌مان تامین می‌شود، چنانچه کوتاهی کنیم دوجا دشمن پیدا می‌کنیم دشمن اول خود کافران هستند و دشمن دوم ما نیز پروردگار عالم خواهد شد که باعث می‌شود همه تدبیرها برهم خورد.

پناهیان بیان کرد: ما که می‌توانیم با اقتدار ایستادگی کنیم چرا در مقابل دشمن کوتاه آییم، کافران مایوس شده‌اند، نباید با داشتن امام از کافران بترسیم باید در مقابل کافرانی که دشمنی می‌کنند محکم بایستیم، وقتی آنان پیشرفت‌های ما را می‌بینند چرا با ما باید حسادت کنیم؟

این کارشناس مسائل دینی با بیان مصادیقی از اقتدار انقلاب اسلامی، ابراز کرد: پهپاد آن‌ها را زدیم، کشتی آن‌ها را گرفتیم هیچ غلطی نتوانستند بکنند. با این کار بسیاری از مسلمانان در همه جهان تکبیر گفتند و خوش حال شدند، اما برخی در داخل کشور ناراحت شدند.

وی افزود: خدا می‌داند خسارت‌های برجام چه زمانی تمام می‌شود مگر اینکه شهادت‌ها مثل آب پاکیزه جامعه ما را نورانی کند، مسئله مقاومت در مقابل دشمن یکی از شرایط ظهور است. امام زمان بخواهد قیام کند باید شب قیام بگوید آیا به‌یاران خودت اطمینان داری پس از آن قیام کند، تمام ۴۰ سال مقاومت در عرض یک ماه در خلیج فارس خود را نشان داد، قدرت سپاه و ارتشِ ما بسیار بیشتر از این است که شما در منطقه دیدید.

پناهیان خاطرنشان کرد: کجایند کسانی که می‌گفتند جهان آینده جهان گفت‌وگو است نه جهان موشک. ما از سیاسیون وا داده ایمان نمی‌خواهیم، نمی‌گوییم ولایت مداری کنید؛ می‌گوییم کاش واقع بین بودید.

این کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) از ابوموسی تقاضا کرد عقل و تجربه را زیر پا نگذارد. تجربه به‌ما گفت برجام خسارت محض بود، اما باز می‌گویند برگردیم امضا می‌کنیم.

پناهیان مذاکره را عامل تخریب، تهدید و تشدید تحریم‌ها دانست و یادآورشد: نمی‌خواهیم فرزندان انقلاب ملعون تاریخ شوند.
  منبع: فارس کپی متن خبر برچسب ها: حجت الاسلام پناهیان سیاسیون تهاجم فرهنگی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: حجت الاسلام پناهیان سیاسیون تهاجم فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

علیرضا پناهیان در همایش سالیانه هیات‌های رزمندگان سراسر کشور گفت: وظیفه هیئت در مواجهه با شعار امسال این است که فرهنگ کار جمعی را در فعالیت‌های اقتصادی جا بیندازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مشهد مقدس دنبال شد.

علیرضا پناهیان با اشاره به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: موضوعی که در این جلسه می‌خواهم درباره آن صحبت کنم این است که وظیفه هیئت نسبت به نامگذاری امسال که از سوی رهبر انقلاب انجام شده، چیست و هیئات چه برنامه‌هایی برای تحقق درست این شعار باید داشته باشند؟ همانطور که می‌دانید شعار امسال مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است؛ این نامگذاری باعث می‌شود که کارهای اقتصادی مردمی شده و از دولتی بودن فاصله بگیرد. این موضوع کمک می‌کند تا نظام سرمایه داری به مانند کشورهای غربی در اقتصاد ایران حاکم نشود.

وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است

وی با اشاره به وجود یک مانع در مسیر مشارکت مردم در تولید گفت: با این حال، موضوع مشارکت مردم در تولید یک مانع جدی دارد و آنهم این است که مردم ما خیلی اهل مشارکت نیستند. در این بین، هیئت‌ها نقش مهمی دارند و باید تلاش کنند تا انگیزه مشارکت مردم در اقتصاد را تقویت کنند. اگر یک هیئت بگوید که من فقط سینه زنی می‌کنم و به شعار سال کاری ندارم، هیئت سکولار است. همانطور که شیعه انگلیسی کسی است که به مهمات جامعه توجه ندارد و فقط در یک گوشه می‌نشیند و سینه می‌زند. سوال اساسی این است که آیا هیئت باید کار اقتصادی بکند؟ خیر، منظور من این نیست که هیئت کار اقتصادی بکند، بلکه منظورم چیز دیگری است که در این جلسه آن را شرح خواهم داد.

این خطیب با طرح یک پرسش صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت: چرا چندین سال است که رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند اما این موضوع شکل نمی‌گیرد؟ به نظرم، دلیل این موضوع این است که هنوز زندگی جمعی مومنانه مبتنی بر تعاون در بین مردم به وجود نیامده است؛ هیئت‌ها باید این مسئولیت مهم را به دوش بگیرند و نقص‌های گذشته را جبران کنند. مسجد نتوانست این نقش را ایفا کند اما هیئت ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد، چرا که محبت اهل بیت را در دل خود دارد و در آن همه به محبت اهل بیت علیهم السلام چنگ می‌زنند.

پناهیان تاکید کرد: بنده تاکید می‌کنم که وظیفه هیئت در مواجهه با شعار امسال این است که فرهنگ کار جمعی را در فعالیت‌های اقتصادی جا بیندازد. دقت داشته باشید که هیئت فقط محل مناجات با خدا نیست، بلکه محل ارتباط گرفتن با یکدیگر است. باید فرهنگ زندگی مواساتی در هیئت‌ها تمرین شود و آن را ابتدا در بین خودشان و سپس در بین مردم جاری سازند. اگر این اتفاق رخ بدهد، اتفاق خوبی در موضوع مشارکت مردم در اقتصاد رخ خواهد داد.

وی با اشاره به منظومه فکری امامین انقلاب گفت: هنر حضرت امام این بود که مفاهیم مهم را به دل جامعه می‌آورد. مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: مواسات یکی از مفاهیمی است که باید در جامعه بیاید. مواسات، وظیفه هیئت است. دقت داشته باشید که هیئت ستاد برگزاری مراسمات عزاداری و شادی نیست، بلکه محل ایجاد یک زندگی جمعی است. نباید هیئت را به مسجد و نماز جمعه تبدیل کنیم.  

جبلی: تحقق شعار سال را دنبال می‌کنیم

او ضمن برشمردن ویژگی‌های مدیر هیئت گفت: هیئت باشکوه آنی نیست که 10 هزار جمعیت در آن بیایند، بلکه آن هیئتی است که هزار نفر جمعیت در آن بیاید اما همه‌شان با هم زندگی کنند و رفیق باشند.  مدیر هیئت موفق کسی است که همه را با رفاقت در کنار خود می‌آورد. مدیر هیئت موفق کسی است که به مانند فرماندهان جنگ عمل می‌کند؛ با همه رفاقت می‌کند و نمی‌گذارد کسی ضعیف شود. مدیر هیئت باید شمع جمع باشد که اگر این چنین نبود، تکبر ورزیده است. هیئت باید بستر رفیق یابی، زندگی رفاقتانه و رفیق بازی جوانان باشد. اگر مدیر هیئتی نتوانست چنین چیزی را در هیئت خود پیاده کند، شکست خورده است. مدیر هیئتی که نتواند با افراد همکارش ارتباط رفاقتی بگیرد، مدیر هیئت نیست و باید جایش را به فرد دیگری بدهد.

وی در پایان گفت: خوشخبتانه هیئت رزمندگان از شبکه سراسری گسترده‌ای در کل کشور برخوردار است و باید از این ظرفیت به نفع جریان انقلاب استفاده کند. اهالی هیئت رزمندگان بیایند و فرهنگ کار تعاونی را در جامعه ایجاد بکنند. حرف من این است که امروز رسالت هیئتی‌ها جا انداختن زندگی تعاونی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • سون هیونگ مین: مقابل آرسنال همان تاتنهام خواهیم شد
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم