Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آمار‌ها نشان می‌دهند تقریباً در هر روز احتمال وقوع تیراندازی جمعی در آمریکا ۶۰ درصد و احتمال وقوع ۲ تیراندازی در حدود ۱۷ درصد تخمین زده شده است. تاریخ انتشار: 22:00 - 18 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۹۵۶۳ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، در حالی که هفته گذشته در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت ۲۹ نفر در تیراندازی‌های جمعی آمریکا در ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو کشته شدند و شهروندان آمریکایی را در شوک فرو برد، اما داده‌های پایگاه خشونت ناشی از حمل سلاح این بحران را اتفاقی نو ظهور در جامعه آمریکا قلمداد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
از سال ۲۰۱۴ به طور متوسط سالانه ۳۳۴ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده که دست کم در هر کدام از تیراندازی‌ها ۴ نفر از شهروندان این کشور کشته و زخمی شدند.   بیشتر بخوانید:La Jornada: فاجعه ال‎پاسو محصول اقدامات ترامپ است   به گزارش پایگاه کوارتز، همچنین از سال ۲۰۱۴، ۴۸۴ روز به ثبت رسیده که در هر کدام از آن‌ها ۲ مورد و یا بیشتر تیراندازی جمعی رخ داده که در ۴۰۷ روز دست‎کم یک نفر در آن تیراندازی‌ها کشته شدند. این در حالی است که تیراندازی‌های مرگبار اخیر در این آمار در نظر گرفته نشده است.
مرگبارترین تیراندازی طی چند سال گذشته در تاریخ آمریکا به تیراندازی جمعی در سال ۲۰۱۷ لاس وگاس بر می‌گردد که در آن ۵۹ نفر به خاک و خون کشیده شدند و این تنها حادثه در آن روز نبوده است. در همان روز در منطقه لارنس کانزاس ۳ نفر کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند. تیراندازی‌های جمعی در آمریکا به امری عادی در آمریکا تبدیل شده است.

رشد صعودی تیراندازی‌های جمعی در آمریکا انگشت اتهام بسیاری از کارشناسان و منتقدان سیاسی را به سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور نشانه رفته و اظهارات نژادپرستانه و تفرقه انگیز او را عامل مهمی در حملات هفته اخیر آمریکا دانسته‎اند.
از زمان به روی کار آمدن دونالد ترامپ از سال ۲۰۱۶ میزان تیراندازی‌های و خشونت‌های خیابانی افزایش یافته که رویکرد‌های نژادپرستانه ترامپ در مقابل مهاجران و شهروندان رنگین پوست عاملی مهمی در نفرت پراکنی در آمریکا بوده است.  
ترامپ در سال ۲۰۱۸ در حادثه شارلوتسویل نیز از سفیدبرتر پندار‌ها حمایت کرد، او بار‌ها به مهاجران از کشور‌های آفریقایی تبار با اظهارات نژادپرستانه و تحقیرآمیز حمله کرد؛ اخیرا نیز نمایندگان کنگره را هدف حملات لفظی خود قرار داده است.
از آغاز سال ۲۰۱۹، ۳۲۰۲۱ مورد تیراندازی در آمریکا به ثبت رسیده که به طور کلی جان ۸۴۶۸ نفر را در آمریکا گرفته است.   به گفته یک گروه تحقیقاتی، شمار تیراندازی‌های جمعی از آغاز سال ۲۰۱۹ از تعداد روز‌های سال سبقت گرفته است. آمار اعلام شده نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۶ به طور میانگین بیش از یک مورد تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیراندازی آمریکا سلاح ترامپ کنترل اسلحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن

جنبش انصارالله یمن به آمریکا درباره هرگونه اقدام برای تشدید تنش علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که انصارالله انباری از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پلتفرم «ایکس» به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه یمن هشدار داد و تاکید کرد که این جنبش زرادخانه بزرگی از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

محمدعلی الحوثی در ادامه نوشت: با آتش بازی نکنید، تمام آنچه از انبار استراتژیک سلاح‌های بازدارنده یمن انتظار دارید، این است این انبار چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار بسیار بسیار بزرگتر از حد تصور شما است.

 پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به آمریکا درباره هرگونه تشدید تنش هشدار داده و این کشور را تهدید کرد عامل پیامدهای هیچ‌گونه تنشی در مرزهای یمن نباشد.

المشاط گفت: مقدمات مشکوک موجود برای منصرف کردن یمن و تضعیف نقش موثر آن در دفاع از فلسطین به شکست ختم خواهد شد.

ارتش یمن در راستای همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه که از نزدیک به هفت ماه قبل زیر آتش حملات رژیم صهیونیستی هستند، تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در ۲ دریای سرخ و عرب و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است