Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@07:03:38 GMT

جامعه در سایه تلاش توأم با تقوا متحول می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۰۰۱۵

جامعه در سایه تلاش توأم با تقوا متحول می‌شود

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۸ مردادماه این شهرستان پس از توصیه به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی گفت: باید در تمام شئونات زندگی تقوا داشته باشیم که خیر و سعادت دنیوی و اخروی در رعایت تقوا و حدود الهی است.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت پنجمین اختر ولایت و امامت امام محمد باقر(ع) و ذکر گوشه‌ای از مسائل دوران زندگی آن امام همام، این روز را به تمامی محبان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زابل با اشاره به در پیش رو بودن روز عرفه و همزمان با سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(س) تصریح کرد: ما هم همنوا با زائران خانه خدا دعای عرفه را زمزمه می‌کنیم و دلهایمان را نورانی می‌سازیم. در این ایام، حضرت اباعبدالحسین(ع) در حین انجام مناسک حج، مسیر را تغییر دادند و از سرزمین وحی به سمت عراق حرکت کردند.
حجت‌الاسلام کیخا در ادامه تأکید کرد: از فرصت‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی به‌وجود آمده باید به نحو مطلوب استفاده کنیم. به برکت انقلاب ما با اصل اسلام بیشتر آشنا شدیم، ارزش‌ها و معارف را بهتر فهمیدیم. بصیرت و معرفت، آزادی و استقلال، عزت و شرف از مواهبی است که به لطف پیروزی انقلاب اسلامی به ملت شریف ایران عنایت شده‌ است.
وی در ادامه با یادآوری دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان علمی و ورزشی تصریح کرد: پیشرفت علمی سودمند برای کشور با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است. همانگونه که میرحسینی‌ها، لکزائیها، عالی‌ها، باکری‌ها، باقری‌ها و همت‌ها این مسیر را طی کردند، لحظه‌ای خسته و ناامید نشدند، ما هم باید با تفکر مستمر بسیجی و انقلابی در عرصه‌های فرهنگی اقتصادی و سیاسی پیشرفت کنیم.

وی با یاد و نام تنی چند از نخبگان سیستانی افزود: الحمدلله سیستان اقیانوس بی‌کران استعدادهای بالقوه‌ای است که با مدیریت صحیح و مستمر شکوفا می‌شود و به فعلیت می‌رسد. فقط با تقویت روحیه جهادی و حفظ تفکر بسیجی و انقلابی و با بصیرت و روشنگری کشور پیشرفت خواهد کرد.
کیخا همچنین گفت: در سایه تلاش توأم با تقوا، وحدت، و تفکر بسیجی و انقلابی می‌توانیم جامعه را متحول کنیم؛ بیان نواقص و اشکالات با اتحاد، توکل و امید نتیجه خواهد داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا با تأکید به تغییرات مدیریتی اخیر در منطقه سیستان آن را ره‌آورد همدلی، مودت و وحدت نیروهای انقلابی برشمرد و گفت: امیدوارم ثمرات و فواید ظرفیت مرزی که فرصتی برای صادرات و واردات، ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک تولیدی است، بر سر سفره مردم پیدا شود. باید مقاوم و اهل تلاش و کوشش باشیم. با تداوم مطالبه گری‌های صحیح و وحدت، سیستانی آباد در پیش رو خواهیم داشت.

خطیب جمعه زابل با نفی تفکر مذبوحانه طایفه‌گرایی افزود: وقتی صحبت از منافع منطقه مهم سیستان در میان است دیگر طائفه و فامیل رنگی ندارد. طایفه فقط در حد آشنایی وَ به عنوان صله رحم قابل احترام است، اما در منافع مهم و سرنوشت ساز مثل انتخابات فامیل و طایفه جایگاه و معنایی ندارد. مبادا فشارها روی ما تأثیر منفی بگذارد.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امام جمعه زابل سیستان و بلوچستان وحدت تلاش بسیجی انقلابی ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم