Web Analytics Made Easy - Statcounter

راضیه آسوده روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار گفت : مرحومه قلی زاده پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده  در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) فسا و با همکاری بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحت عمل جراحی و جداسازی عضو قرار گرفت. 

وی  ادامه داد: کبد وی در این بیمارستان جداسازی و برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مسوول هماهنگی اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی فسا  این چهارمین اهداء عضو در سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر(عج) فسا می باشد.

با تلاش متخصصان علوم پزشکی اکنون امکان پیوند از جمله بافت‌ها و اعضای بدن فراهم شده است این اهدا شامل کلیه، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان، پوست و قرنیه است. بنابر این هر فرد مرگ مغزی در صورت مساعد بودن شرایط پیوند می تواند به بیش از ۱۰ نفر عضو هدیه دهد.

استان فارس با برخورداری از استادان و پزشکان قوی و مجرب که در زمینه سلامت و درمان علم اندوزی کرده اند یکی از قطب های بزرگ درمانی کشور در زمینه پیوند است و از مهمترین مرکز پیوند اعضا در ایران و در جهان محسوب می‌شود و دراین میان پیوند کبد در شیراز جایگاهی ممتاز دارد.

 انجام سالانه بیش از ۵۰۰ عمل موفقیت آمیز پیوند کبد در شیراز، آمار پیوند در این شهر را فراتر از برخی مجامع علمی معروف جهان از جمله مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ آمریکا قرار داده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

۹۶۵۳ / ۶۱۱۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جهان دانشگاه علوم پزشکی درمان علوم پزشکی آمریکا قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند

دو کلیه و کبد جوان ارومیه‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، فرهنگ اهدا عضو سنت حسنه‌ای است که هم برای بیماران با شرایط مرگ مغزی به عنوان باقیات صالحات محسوب شده و هم باعث نجات بیمارانی می‌شود که در صف انتظار برای مرگ بر اثر نرسیدن عضو هستند.

طبق آیه شریفه قرآن هرکسی جانی را نجات دهد انگار کل جامعه و انسان‌ها را نجات داده و این می‌تواند نصب‌العین برای همه ما در خصوص ضرورت فرهنگ‌سازی برای اهدا عضو و نجات جان انسان‌ها باشد.

در جدیدترین مورد از اهدا عضو، اعضا بیمار مرگ مغزی اهل ارومیه با ایثارگری و اجازه خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

در این راستا دو کلیه و کبد جان‌بخش شادروان امیر محمودی موجب نجات جان سه بیمار نیازمند پیوند شد.

جان‌بخش امیر محمودی متولد سیزدهم خرداد ۱۳۷۷ بود که در شهر کرج دچار مرگ مغزی شده و والدین وی اجازه اهدا اعضایش را دادند.

آن مرحوم امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فاز دوم قطعه ۴۹ باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

کد خبر 750394

دیگر خبرها

  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک