Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:33:14 GMT

شرایط کاندیداها برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۰۹۷۱

شرایط کاندیداها برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC

به گزارش خبرنگار مهر، مرداد ماه سال آینده و در جریان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک برای تعیین ترکیب جدید این کمیسیون برگزار خواهد شد.

کمیسیون ورزشکاران از جمله کمیسیون‌های مهم و مورد تأکید در ساختار کمیته بین‌المللی المپیک است تا آن حد که انتخابات این کمیسیون در محل دهکده المپیک برگزار خواهد شد ضمن اینکه تمام ورزشکاران حاضر در المپیک سی و دوم نیز حق رأی در آن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران که تاکنون نماینده‌ای در ترکیب ۱۵ نفره کمیسیون ورزشکاران IOC نداشته است، قصد دارد این‌بار حضوری جدی در انتخابات این کمیسیون داشته باشد؛ به همین منظور کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک از حالا پیگیر بررسی وضعیت ورزشکاران رشته‌های مختلف است که با لحاظ کردن شرایط مورد نظر برای کاندیدا شدن، نماینده خود را به کمیسیون ورزشکاران IOC معرفی کند.

آرش میراسماعیلی رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: کاندیدا شدن برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC شرایط خاصی دارد به طوری که همه ورزشکاران نمی‌توانند برای این انتخابات کاندیدا شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون ورزشکاران IOC شرایط خاصی را برای کاندیداهای انتخابات آتی خود تعیین کرده‌اند که حضور در جمع المپین‌ها، یکی از فاکتورهای اصلی آن به حساب می‌آید. کاندیدای مورد نظر باید دوره گذشته المپیک (المپیک ریو) را تجربه کرده و در المپیک پیش‌رو هم حضور داشته باشند یا اینکه یکی از افراد فعال و مرتبط کاروان ورزش کشورشان برای این دوره بازی‌ها باشند.

رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک همچنین تأکید کرد: این کمیسیون علاوه بر شرایط فوق، مدال‌آوری در المپیک را هم به عنوان یکی دیگر از ملاک‌های مورد نظر برای انتخاب کاندیدا در نظر گرفته است. به هر حال موضوع شناخت و مطرح بودن کاندیدا در رأی‌گیری تأثیر زیادی دارد. قاعدتاً افراد مدال‌آور در المپیک هم جزو ورزشکاران مطرح و شناخته شده برای دیگر کشورها هستند. از این رو تلاشمان این است که کاندیدای خود را حتی‌المقدور از میان مدال‌آوران المپیک انتخاب کنیم.

«این احتمال وجود دارد که کاندیدای ایران برای انتخابات آتی کمیسیون ورزشکاران IOC از میان اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شوند؟»، میراسماعیلی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: به هر حال عضویت در کمیسیون ورزشکاران هم یک امتیاز برای کاندیدا شدن به حساب می‌آید. در کل با توجه به شرایط مورد نظر، گزینه‌ها برای کاندیدا شدن محدود هستند.

وی با تأکید بر اینکه صالحی‌امیری حمایت زیادی از کمیسیون ورزشکاران و برنامه این کمیسیون برای حضور در انتخابات سال آینده دارد، خاطرنشان کرد: در یکی، دو جلسه اخیر کمیسیون ورزشکاران در مورد این موضوع و شرایط ورزشکاران، بررسی‌هایی داشتیم. در جلسه آتی که یک یا دو هفته آینده برگزار می‌شود، بررسی‌های خود را پیگیری و در صورت امکان، نهایی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک تأکید کرد: تا دو ماه آینده فرصت داریم که نماینده خود را برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب و معرفی کنیم. تلاشمان این است در مورد اصلح‌ترین گزینه به نتیجه برسیم تا شانس خود را برای کسب رأی افزایش دهیم.

کد خبر 4687711 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک آرش میراسماعیلی انتخابات کمیته ملی المپیک تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران کشتی آزاد کشتی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان آندره استراماچونی والیبال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران گابریل کالدرون کشتی فرنگی تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت : اساس قانون جدید انتخابات تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد شده و در صورت جرم انگاری به شعبه خاص جرائم انتخاباتی که در مرکز استان فعال است، ارجاع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تبلیغات چهار کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از ساعت صفر امروز (۱۳ اردیبهشت) گفت: مدت تبلیغات یک هفته بوده و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) ادامه دارد.

وی با اشاره به رصد دقیق تبلیغات کاندیداها، گفت: انتظار ما این است کاندیداهایی که برای ورود به یک نهاد قانونگذار با یکدیگر رقابت می‌کنند، خودشان بیش از همه به قانون احترام گذشته و در رعایت قانون از یکدیگر پیشی بگیرند.

ز افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد شده و در صورت جرم انگاری به شعبه خاص جرایم انتخاباتی که در مرکز استان فعال است، ارجاع می‌شوند.

وی در خصوص باید و نبایدهای تبلیغاتی کاندیداها گفت: راه اندازی هرگونه کاروان تبلیغاتی، ایجاد مزاحمت ترافیکی با برپایی تجمعات و تخریب سایر کاندیداها در سخنرانی‌ها تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

مفید افزود: همچنین شعارنویسی بر روی در و دیوار مراکز عمومی و خصوصی و نصب و الصاق محتوای تبلیغاتی در مکان‌های عمومی و نیز مکان‌های خصوصی که رضایت نداشته باشند هم جرم بوده و با آن برخورد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی برای مرحله دوم انتخابات گفت: در یکی از جلسات کاندیدها یا نمایندگان آنها حضور داشته و تذکرات لازم در خصوص تبلیغات به آنها داده شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات، شورای نگهبان در صورت مشاهده هرگونه جرم که ناقض صلاحیت کاندیدا باشد، می‌تواند تا قبل از صدور اعتبارنامه صلاحیت فرد را رصد کند.

کد خبر 750097

دیگر خبرها

  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!