Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@15:35:16 GMT

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (۱۲ تا ۱۸ مرداد)

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۱۲۳۵

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (۱۲ تا ۱۸ مرداد)

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه اولین و یکی از مهمترین رویدادهای خبری استان در هفته گذشته بود، در این سفر دکتر سعید نمکی بیمارستان پاوه را افتتاح و از روند خدمات رسانی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بازدید کرد.

سفر به شهرستان های اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب برای بازدید از مراکز درمانی و در حال ساخت آن ها از دیگر اقدام های صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابلیت تصمیم گیری برای ۹۰ درصد پروژه های اقتصادی در استان ها وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌ جمهوری گفت: حدود ۹۰ درصد از پروژه های اقتصادی به کمتر از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند و این بدین معناست که در خود استان ها می توان برای آن ها تصمیم گیری کرد و نیازی برای ارسال آن ها به تهران برای تعیین تکلیف وجود ندارد.

سعید شیرکوند عصر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۱۰ درصد باقیمانده نیز که به بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند باید قبل از ارسال کاملا طرح توجیهی آن ها آماده و سپس به تهران ارسال شود تا در سریعترین زمان ممکن روی آن تصمیم گیری شود.

هرسین شهر ملی گلیم ایران شد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت ملی شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران خبر داد و گفت: تیم دفاعیه استان کرمانشاه متشکل از حسن سلیمانی نماینده شهرستان، فرماندار هرسین، بهرام نژاد نماینده استاندار و اینجانب در جلسه ثبت موفق شدند تا با دفاعیات خود و ارایه مستندات لازم این موفقیت بزرگ را برای استان رقم بزنند.

امید قادری با بیان اینکه پیش از این نشان جغرافیایی گلیم هرسین ثبت جهانی شده بود، تصریح کرد: با معرفی هرسین به عنوان شهر ملی گلیم امیدواریم از این پس شاهد ارتقاء جایگاه این هنر صنایع دستی شاخص استان کرمانشاه باشیم. 
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در خاتمه از پی گیری این اداره کل برای پیگیری پرونده ثبت سایر صنایع دستی شاخص استان خبر داد.

پیش از این شهر نودشه به عنوان شهر گیوه ایران و روستای فش کنگاور به عنوان دهکده ملی ساخت ساز سنتی به ثبت رسیده بودند.

خبرنگار ایرنا کرمانشاه رتبه نخست جشنواره کشوری را کسب کرد

خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه رتبه اول بخش بولتن (مقاله) خبری و رتبه دوم بخش خبر را در نخستین جشنواره تولیدات خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله الماسی در نخستین جشنواره تولیدات خبرگزاری جمهوری اسلامی که اختتامیه آن روز دوشنبه در تهران برگزار شد، توانست در بخش بولتن (مقاله) خبری با ارایه اثر «بازگشت آرام به زندگی» رتبه اول جشنواره را از آن خود کند.

وی همزمان موفق شد با اثر «درآمد کمتر، هزینه بیشتر»، مقام دوم بخش خبر را هم بدست آورد.

آثار ارسالی به نخستین جشنواره تولیدات خبرگزاری جمهوری اسلامی را بزرگان عرصه رسانه شامل علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی، مهدی فرقانی، یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، مجید رضاییان، اکبر نصراللهی و ساتیار امامی داوری کردند. 

حدود ۶ هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی کرمانشاه ایجاد شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با پرداخت حدود سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به روستائیان و عشایر استان، پنج هزار و ۶۷۰ فرصت شغلی در این مناطق ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عزیزی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده متعلق به شهرستان هرسین با یک هزار و ۲۰۴ مورد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از هرسین، شهرستان های کرمانشاه با ۷۷۱ و گیلانغرب با ۶۵۶ فرصت شغلی در رده های دوم و سوم قرار داشته اند.

بیش از ۱۸ هزار تکواندوکار در کرمانشاه فعالیت می کنند

رئیس هیات تکواندو استان کرمانشاه از فعالیت ۱۸ هزار و ۳۰۰ ورزشکار زیرنظر هیات خبر داد و گفت: حدود ۶۵ درصد این افراد را آقایان و ۳۵ درصد را نیز بانوان تشکیل می دهند.

مهدی همتی در نشستی خبری، اظهار داشت: از مجموع ورزشکاران یادشده، هفت هزار نفر آن ها سازمان یافته و ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر هم به صورت مقطعی در رشته تکواندو فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد ورزشکار، ۱۱۸ مربی و ۱۰۷ داور در هر ۲ بخش آقایان و بانوان در هیات تکواندو استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

همتی تصریح کرد: همچنین ۹۲ باشگاه نیز در استان مشغول آموزش علاقه مندان به رشته تکواندو در سطح استان هستند که بیشتر آن ها در شهر کرمانشاه قرار دارند.

۶ میلیارد ریال پوشاک قاچاق در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف سه هزار و ۶۰۰ کیلوگرم پوشاک به ارزش ۶ میلیارد ریال در شهر کرمانشاه و با تلاش پلیس آگاهی خبر داد و گفت: کاراگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر تردد کامیون حامل قاچاق شده و پس از استقرار در خروجی شهر کرمانشاه نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

سردار «علی اکبر جاویدان» اظهار داشت: در بازرسی از کامیون توقیف شده، ۷۶ کیسه پوشاک قاچاق به وزن سه هزار و ۶۰۰ کیلوگرم که در زیر بار بادمجان مخفی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، ارزش محموله قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

مرز سومار رسمی شد

فرماندار گیلانغرب گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان و طبق مصوبه هیات وزیران، بازارچه مرزی سومار برای مبادلات بازرگانی و تجاری و تردد مسافر رسمی شد.

کوروش محمودیان افزود: سومار یکی از با اهمیت ترین مرزهای مهم جهت انجام مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور عراق است به گونه ای که پارسال ۴۸ درصد مجموع صادرات استان کرمانشاه از این گذرگاه مرزی به عراق انجام شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون مرز سومار ۴۰ هکتار وسعت دارد که متناسب با مرز رسمی زیرساخت های لازم در آن ایجاد می شود و به زودی گمرک در این مرز رسمی مستقر می شود.

 محمودیان اضافه کرد: پارسال در مجموع از مرز سومار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار کالا با استفاده از۶۰ هزار کامیون به عراق صادر شد.

چهار هزار واحد روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه افتتاح می شود

استاندار کرمانشاه گفت: طبق وعده مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، عملیات اجرایی چهار هزار واحد روستایی تا ابتدای مهر امسال به اتمام رسیده و این واحدها آماده افتتاح و تحویل به مردم خواهند شد.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح این تعداد واحد مسکونی اگر در زمان وعده داده شده محقق شود خبر خوشحال کننده ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه تسریع در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده می تواند امید و نشاط را به مردم بازگرداند،گفت: در این میان خود مردم نیز باید کمک کنندتا واحدهای آسیب دیده و تخریب شده اشان هرچه سریعتر احداث شود.

استاندار کرمانشاه روز خبرنگار را تبریک گفت

استاندار کرمانشاه به مناسب فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با صدور پیامی این مناسبت را به اهالی رسانه تبریک گفت.

هوشنگ بازوند در  این آورده است:«بیگمان از جمله دستاوردهای ارزنده دولت تدبیر و امید ایجاد توسعه و تحول در عرصه زیرساختهای اینترنتی و ارتباطی بوده است. روندی که زمینه لازم برای ایجاد تحولاتی عظیم در عرصه اطلاع رسانی و ظهور شبکه های اجتماعی متعددی را فراهم آورده است.

در نتیجه این تحول در روزگار امروز، رسانه ها و خبرنگاران آسانتر و سریعتر از هر زمان دیگری اخبار و گزارشهای خود را به مخاطبان خویش منعکس می کنند.» 

سردار سلامی: امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر عزم و اراده پولادین یگان های مرزی نیروی زمینی سپاه در تضمین امنیت و رویارویی قاطعانه با تهدیدات و تحرکات ضد امنیتی گروهک های تروریستی در مناطق مرزی میهن اسلامی گفت: امنیت خط قرمز نیروهای مسلح کشور است و پاسداران انقلاب برای صیانت از آن و حفظ آرامش پایدار مردم ایران درنگ نخواهند کرد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از مناطق مرزی غرب کشور و ارزیابی میزان آمادگی های دفاعی و رزمی یگان‌های مرزبانی نیروی زمینی سپاه در جمع رزمندگان قرارگاه عملیاتی نجف افزود: خدای بزرگ را شاکریم که با تدابیر و حمایت‌های رهبر عزیز انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا و همت و اراده مصمم و شگفت انگیز فرزندان ملت ایران و مدافعین غیرتمند و سرافراز میهن اسلامی، اقتدار راهبردی و افتخارآفرینی در جای‌جای خطوط مرزی غرب کشورمان را شاهدیم، به گونه‌ای که در تضمین امنیت پایدار و مطمئن هیچ دغدغه‌ای نداریم.

حیات انسان ها وابسته به قلم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حیات معنوی و اجتماعی انسان ها را وابسته به قلم دانست و گفت: حرکت خبرنگار حرکتی ارزشی و با اهمیت است زیرا با قلم خویش در جامعه روشنگری می کند.

آیت الله «مصطفی علما» در دیدار با اعضای مرکزی خانه مطبوعات استان کرمانشاه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با اشاره به تاثیر قلم، بین گذشته و حال افزود: این قلم و خامه قلم است که گذشتگان را در کنار ما قرار می دهد و هر زمانی تشنه حقیقت و حکمت باشیم از دریای پربرکت نوشته های بزرگان سیراب می شویم.

وی با اشاره به رسالت خبر و خبر رسانی تاکید کرد: امروز قلم نقشی اساسی و بی بدیل دارد، همین قلم و بیان است که دنیا را حرکت می دهد، آدم سازی می کند و تمدن سازی می کند، لذا همین قلم و اهمیت آن است که قرآن کریم به آن اشاره فرموده و در فرمایش نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) متجلی می باشد.

شاهین کرمانشاه نتیجه را به گیتی پسند اصفهان واگذار کرد

هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور با شکست ۲ بر صفر شاهین کرمانشاه مقابل میزبانش گیتی پسند اصفهان همراه بود.

تیم های فوتسال شاهین و گیتی پسند عصر روز پنجشنبه در اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان این تیم میزبان بود که توانست با سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کند.

تیم شاهین با قبول این شکست، سه امتیازی و در قعر جدول باقی ماند و تیم گیتی پسند نیز ۱۴ امتیازی و به صدر جدول رده بندی رقابت ها صعود کرد.

برپایی اردوی تیم ملی جودوی نوجوانان ایران در کرمانشاه

رئیس هیات جودوی استان از برپایی اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان ایران در شهر کرمانشاه خبر داد.

شهریار عباس آبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اردوی آمادگی ملی پوشان جودوی ایران از پانزدهم مرداد در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اردوی تیم ملی جودوی نوجوانان ایران ۱۰ روزه است، تاریخ پایان اردو را ۲۴ مرداد اعلام کرد.

عباس ابادی یادآوری کرد: در این اردو سه ورززشکار به نام های ابوالفضل عیسی زایی از خراسان رضوی، رامین احمدزاده از خراسان شمالی و سعید کرجی ونوشی از مازندران حضور دارند.

رئیس هیات جودوی استان کرمانشاه همچنین از حضور ایوب رستمی مربی کرمانشاهی در راس کادر فنی تیم نوجوانان جودوی ایران خبر داد و گفت: محمدرضا غفاری و «یونگ جیل» از کره شمالی نیز به عنوان مربی در این تیم حضور دارند.

پیشرفت امروز ایران نتیجه مقاومت ملت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، پیشرفت های امروز ایران اسلامی را در نتیجه استقامت و مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی های آمریکا دانست و گفت: آمریکا از این همه پیشرفت و حرکت رو به جلو ملت ایران نگران و عصبانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع کرمانشاه، همه تلاش آمریکا را جلوگیری از پیشرفت ملت ایران دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب به خوبی دلیل دشمنی های آمریکا با ملت ایران را تشخیص داده اند و از این رو بر مقاومت در برابر زیاده خواهی های شیطان بزرگ اصرار دارند.

او مقاومت ملت ایران در برابر زورگوی های آمریکا را الگویی برای کشورهای منطقه دانست و گفت: حزب الله لبنان نیز با الگو از مقاومت ملت ایران امروز به سدی آهنین در برابر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

او همه اقشار جامعه به خصوص نخبگان و دانشگاهیان را به تلاش در راستای مجهز شدن به علم و دانش روز دعوت کرد و گفت: به کوری چشم دشمنان ایران اسلامی اکنون یکی از قدرت های علمی دنیا است و روز به روز به این پیشرفت خود ادامه می دهیم.

 ۷۴۵۸/۸۰۶۶ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایران جدول حضرت محمد رقابت های لیگ برتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد

به گزارش صدای ایران از فارس - گروه رادیو و تلویزیون: ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.


اخیرا هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

یک منبع آگاه درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد.


وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.


لازم به ذکر است مدتی قبل یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار فارس گفته بود: سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت از لوکیشینی برای ساخت فصل جدید این سریال بازدید کرده است.


بعد از انتشار این خبر هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳.


اخیرا نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.


گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به خبرنگار فارس گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟
وی افزود: آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟


۶ فصل پایتخت ساخته شده که آخرین فصل آن مربوط به سال ۹۹ بوده است از ساخت آخرین فصل این سریال حواشی زیادی نسبت به ساخت فصل بعدی به وجود آمده که هنوز سرانجام ساخت این سریال مشخص نیست.


در آخرین فصل از این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و ... به ایفای نقش پرداخته بودند.

دیگر خبرها

  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود