Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:32:59 GMT

چرا مشهد ۳۰ میلیون زائر بیکار دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۱۲۹۵

چرا مشهد ۳۰ میلیون زائر بیکار دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد نوروزی، در خصوص تعامل و همکاری مدیریت شهری با سایر نهاد‌ها به منظور بهره‌مندی از اقتصاد گردشگری، اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی از این فرصت نیازمند انسجام و تعامل با همه متولیان و افراد ذی‌نفوذ و مسئول جامعه هستیم تا این ادبیات را ایجاد کنیم. در این راستا در جلسات، برنامه‌ها، گزارش‌ها و گفتگو‌ها این موضوعات را مطرح کرده‌ایم تا بتوانیم به یک ادبیات مشترک برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی تصریح کرد: در این راستا طرح توسعه اقتصادی که استاندار خراسان رضوی دنبال می‌کند از مواردی است که می‌تواند این فرایند را تسریع کند. با توجه به این‌که در این طرح تمام مسئولان شامل امام جمعه، مسئولان قضایی، مسئولین سیاسی و مدیران شهری حضور دارند می‌تواند طرح خوبی باشد که در حال اتفاق افتادن است.

وی در خصوص نحوه تعامل مدیریت شهری با سایر نهاد‌ها در خصوص گردشگری، یادآور شد: هنگامی که در جامعه مسائل را مجرد می‌بینیم طبیعتاً یک نوع تصمیم‌گیری کرده و قضاوت می‌کنیم. در این راستا لازم است که مسائل جامعه را مجرد ندیده و همه مسائل را در کنار هم بسنجیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر نگران افزایش سن ازدواج، بیکاری کارگران، فارغ‌التحصیلان جوان و ناهنجاری‌های دیگری مانند سرقت خودرو و زورگیری و سرقت‌های منازل هستیم، با یک تجزیه و تحلیل می‌بینیم که بخش عمده آن ناشی از عدم ایجاد اشتغال است و اگر این افراد کار داشته باشند به این ناهنجاری‌ها روی نمی‌آورند.

وی بیان کرد: بر این اساس مسئولین استان باید همه این موارد را در کنار هم دیده و تجزیه و تحلیل کنند و بعد بر اساس این به جمع‌بندی برسیم که اگر یک مجموعه ورزشی تفریحی و گردشگری برای گذران اوقات فراغت مردم ایجاد شود تبعات مثبت و منفی آن برای جامعه چگونه خواهد بود.

نوروزی با اشاره به پروژه اقامتی گردشگری طرق مشهد، تصریح کرد: سرمایه گذار این طرح پیش از این که پروژه مشهد خود را آغاز کند پروژه‌هایی شامل مجموعه دلفیناریوم و باغ‌پرندگان در کیش در سایر نقاط کشور اجرا کرده است و مجموعه‌های بسیار خوبی ایجاد کرده که برای افراد بسیاری اشتغال ایجاد کرده است و طبیعتاً آقای ثابت هنگامی که در مشهد فعالیت می‌کند به دنبال ناهنجاری نیست.

وی تأکید کرد: اگر کسی دنبال ایجاد ناهنجاری و مسائل خلاف باور‌های مردم مذهبی مردم باشد به مشهد نمی‌آید، چراکه اجرای این برنامه‌ها در سایر نقاط دنیا برای این افراد از آزادی، بازدهی و ارزش اقتصادی بیشتری برخوردار است. کسی که برای احداث مجموعه‌ای به مشهد می‌آید به دلیل عِرق به سرزمین مادری و امام رضا (ع) و عشق به زیارت و انجام خدمتی به زائران امام رضاست. این افراد با عشق و علاقه پا در این عرصه می‌گذارند تا بتوانند امکانات بیشتری برای مشهد ایجاد کند تا جذب زائر بیش‌تری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همه می‌دانیم امروزه فرزندسالاری در خانواده‌ها رواج دارد و اگر نتوانیم امکانات مناسب با آن‌ها و روحیات آنان در شهر ایجاد کنیم، ممکن است فرزندان مقصد سفر خانواده‌ها را هم تغییر دهند. قاعدتاً احداث مجموعه‌های گردشگری، ورزشی و تفریحی بخشی از خدماتی است که ما در راستای خدمت‌گزاری به زائران و مجاوران انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقامتی، خاطرنشان کرد: در حوزه اقامتی اقدامات خوبی انجام شده و هتل‌ها، مهمانسرا‌ها و مسافرخانه‌هایی ایجاد شده است. با این وجود به منظور پاسخگویی با حجم زائران باید اقدمات زیادی در حوزه‌های پذیرایی و گردشگری و گذران اوقات فراغت انجام دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار در مازندران

روستای بدون بیکار در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان