Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@10:58:50 GMT

توصیه وزیر علوم به کنکوری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۱۴۵۸

توصیه وزیر علوم به کنکوری‌ها

ساعت24 -وزیر علوم با تاکید بر اینکه مجازین آزمون سراسری ۹۸ بر اساس علاقه انتخاب رشته کنند، گفت: امسال برای اولین بار داوطلبان می‌توانند با مراجعه به دانشگاه‌ها برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) اقدام کنند که به نظر می‌رسد به دلیل عدم شناخت و تجربه ناکافی این شیوه پذیرش با استقبال کم داوطلبان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب در توصیه به انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۹۸ نیز گفت: داوطلبان وقتی نتایج خود را دریافت می‌کنند سعی کنند در انتخاب رشته علائق خود را اولویت قرار بدهند چرا که در آینده کسانی موفق و اثرگذار می‌شوند که بر اساس علائق تلاش و تحصیل نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد: در هر رشته تحصیلی افراد شاخص، دانشمند و تاثیرگذار زیادی در کشور داریم لذا کسانی که با علاقه رشته مورد نیاز خود را انتخاب کنند و پشتکار نیز داشته باشند در آینده نیز حتما جزء شخصیت‌های تاثیرگذار خواهند بود. نکته مهم این است که ما در زندگی بتوانیم جایگاه تاثیرگذار داشته و خدمت رسانی به مردم و کشور را داشته باشیم. پولدار یا کم پول بودن عاملی برای معرفی افراد در تاریخ به شمار نمی‌رود.

وزیر علوم در خصوص پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مهر امسال نیز خاطرنشان کرد: ما سال‌های قبل نیز پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها را داشتیم اما امسال اولین سالی بود که توصیه کردیم داوطلبان به سایت دانشگاه‌ها مراجعه و از این طریق نسبت به ثبت نام بدون آزمون اقدام کنند. به نظر می‌رسد چون این برنامه اولین بار اجرا می‌شد و تجربه خوبی در این زمینه وجود نداشت تعداد زیادی از داوطلبان در این شیوه پذیرش ثبت نام نکردند. نتایج انتخاب رشته کسانی هم ثبت نام نموده‌ند نیز به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کنکور وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها