Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستان مقدس حضرت عباس(ع) طرح مبارزه با بی سوادی را برای دومین سال متوالی اجرا می کند و بیش از ۱۵۰ نفر در این طرح شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، سید«محمد عبدالرضا موسوی»  ناظر بر طرح مبارزه با بی سوادی در آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام)، گفت: طرح «مبارزه با بی سوادی برای آموختن خواندن و نوشتن» از طرح های آموزشی و عمرانی آستان مقدس حضرت عباس به شمار می آید، این طرح باهدف همکاری در کمک به بیسوادانی است که نمی تواند به خوبی بخوانند و بنویسند؛ این طرح به فراگیری و آموزش بیسودان و کمک به آنها برای پیشرفت و رهایی از مشکل نادانی و جهل انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: این طرح برای دومین سال متوالی با هماهنگی مدیریت آموزشی و تربیتی استان کربلای معلق و با روش آموزش موجود در وزارت آموزش و پرورش عراق انجام می گیرد.

وی ادامه داد: طرح ما نتایج خوبی را در سال گذشته محقق کرد، به همین دلیل دایره خدمات خود را گسترش داده ایم. تعداد مراکزی که افتتاح کردیم، هشت مرکز است که دو مرکز آن ویژه بانوان در شهرستان عین التمر است. ساکنان آن به ویژه بانوان تمایل بسیاری به آموزش دارند.  این مراکز در مرکز این شهر و آستان مقدس و برخی از شهرستان های این استان منتشر شدند.

ناظر این طرح گفت: بیشتر کلاس های آموزشی پس از نمازهای مغرب و عشاء برگزار می شود، زیرا بیشتر شرکت کنندگان از کسبه هستند و این زمان، زمان فراغت آنهاست. این مرحله، مرحله پایه است و شش ماه به طول می انجامد، همچنین دروس قرآنی برای آموزش و فراگیری تلاوت سوره فاتحه و برخی از سوره های کوچک داده می شود.

موسوی گفت: همچنین جوایزی به این افراد برای تشویق بر ادامه تحصیل داده می شود. آستان مقدس حضرت عباس(ع)، مراکز و نیازهای آموزشی آنها از جمله لوازم تحریر را برای آنها فراهم می کند.

این طرح پس از کسب موافقت از وزارت آموزش و پرورش عراق و با همکاری مدیریت تربیتی کربلای معلی و با نظارت مدرسان متخصص انجام می گیرد؛ همچنین حسینیه ها و مساجد جامع در استان کربلا انتخاب شده تا به عنوان کلاس های درس برای بیسوادان باشد. مدرک مبارزه با بیسوادی پس از پایان مرحله تکمیلی معادل مقطع چهارم ابتدایی داده می شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه خبرنگار مراسم گرامیداشت روز خبرنگار خبرگزاری شبستان ۱۷ مرداد روز خبرنگار مبارزه با بیسوادی آستان حضرت عباس کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود