Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر نوبخت صبح امروز در جمع خبرنگاران به انتشار خبر لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج خارجی اشاره کرد و در مورد آن اظهار داشت: در همین‌جا به تمام کشاورزان برنج‌کار شمالی اطمینان خاطر می‌دهم که قطعاً این واردات در فصل برداشت محصول انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور حمایت از کشاورزان و تولیدات داخلی را از جمله تأکیدات مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی خواند و عنوان کرد: قسمتی از نیاز بازار کشور به برنج باید از طریق واردات تأمین شود اما این فرآیند پس از برداشت محصول داخلی و برآورد میزان تولید امسال و نیاز فعلی بازار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان حمایت از شالیکاران این استان در کنار توجه به حقوق مصرف‌کنندگان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: واردات برنج خارجی بر‌اساس مقدار نیاز بازار انجام خواهد شد و قطعاً این واردات در بازه زمانی برداشت محصول داخلی انجام نمی‌شود. 

‌معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال تحقق یک رشد پویای 8 درصدی در اقتصاد است ابراز داشت: مقرر شده در هر یک از استان‌های کشور جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی معرفی شود تا مشکلات و چالش‌های فرآروی تحقق این سیاست‌ها در مرکز هر استان با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

ایران در بدبینانه‌ترین حالت به واردات 500 هزار تن برنج نیاز دارد /‌ دلال‌ها 2 میلیون تن برنج وارد کشور می‌کنند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: اجازه واردات بدون ضابطه برنج را ‌نمی‌دهیم / کشاورزان برنج‌کار ‌نگران نباشند

واکنش نماینده مردم رشت به لغو ممنوعیت واردات برنج / پای ‌رانت‌خواران پرقدرت در میان است

واردات برنج آزاد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توسعه زیربناها و امکانات زیرساختی را از جمله مؤلفه‌های تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان گیلان اعلام کرد و گفت: تولید، اشتغال، گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مولد در این بخش‌ها اهدافی است که ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان به دنبال تحقق آن‌ها است.

نوبخت فراهم آوردن زیرساخت‌های ریلی و تکمیل خطوط راه آهن گیلان را از دیگر سرفصل‌های مهم اقتصاد مقاومتی در این استان برشمرد و عنوان کرد: بزرگ‌ترین هدف ما در حوزه توسعه خطوط ریلی، اتصال راه آهن قزوین - رشت به بندرانزلی و از آن‌جا به آستارا است که البته این کار با جدیت در حال انجام است. 

وی تکمیل مسیرهای جاده‌ای و آزاد‌راه‌ها در استان گیلان را زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و گردشگری پایدار اعلام کرد و ابراز داشت: کار راه آهن گیلان به اعتقاد دولت نا تمام مانده است و امیدواریم در صورت تملک به موقع اراضی، مسیر ریلی رشت به انزلی را تا قبل از پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در گیلان را جهت افزایش ظرفیت‌های اشتغال استان لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: معضل اشتغال و نبود فرصت‌های شغلی از جمله چالش‌های جدی گیلان است که می‌توانیم بخش بزرگی از آن را با توسعه ظرفیت‌های تولیدی صنعتی حل کنیم.

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان ایجاد فضاهای گردشگری و ساخت مراکز اقامتی در اراضی اطراف ایستگاه راه آهن رشت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا اراضی مذکور به مشاوران ذیربط سپرده شود تا طرح مناسبی را برای آن جهت ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی تهیه کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بحث گردشگری از ظرفیت‌های بسیار خوب استان گیلان محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: با توسعه خطوط ریلی، افزایش امکانات هتلینگ و با بهره‌برداری از زیرساخت‌های جاده‌ای می‌توان نخستین مؤلفه‌های لازم برای توسعه امر گردشگری را در استان گیلان به نحو احسنت تحقق بخشید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟

امارات یکی از کشور‌های مهم در منطقه به شمار می‌رود؛ چرا که بیشترین واردات کالا از طریق امارات صورت می‌گیرد. کالا‌هایی همچون، موبایل و لپ‌تاپ، قطعات خودرو‎، پارچه و پوشاک، دوربین‌های دیجیتالی و قطعات الکتریکی تنها بخشی از کالا‌هایی هستند که از کشور امارات وارد می‌شوند. با توجه به این موضوع، ارتباط کشور با امارات از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش تجارت نیوز، بارندگی شدید و جاری شدن سیل بی‌سابقه در این کشور، باعث مشکلات زیادی از جمله، خسارت‌های مالی و جانی، آبگرفتگی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و همینطور اختلال در کار فرودگا‌ه‌ها شده است. از آنجایی که امارات یکی از کشور‌های مهم برای منطقه به شمار می‌رود، احتمال این که این سیل بر واردات کالا و تامین ارز کشور تأثیرگذار باشد، زیاد است.

سیل امارات تامین ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه، در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تأمین ارز کشور در دوران بحران امارات به دلیل سیل، گفت: درحال حاضر، بانک مرکزی مدت‌هاست واحد پول درهم را ارائه نمی‌دهد و در کشور‌های مبدأ دیگری همچون، ترکیه و روسیه که بانک مرکزی واحد پول آن‌ها را داراست، تجار ارز تحویل می‌گیرند و به واسطه کارگزاران در امارات، درهم دریافت می‌کنند. بنابراین، این سیل برای تامین ارز از امارات مشکلی ایجاد نمی‌کند.

در ادامه این گفتگو به تأثیرات بخشنامه تخصیص ارز بانک مرکزی اشاره شد. این فعال بخش خصوصی درباره این بخشنامه افزود: طبق این بخشنامه، تجار باید ۷۰ درصد کالا‌های خود را فروخته باشند و در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. خریدار هم در سامانه تأیید کرده باشد تا ارز خود را تحویل بگیرد. ممکن است یک توقف ۴ الی ۵ ماهه در واردات کالا به وجود آید و به این ترتیب، چیزی به اسم کالای دپو شده در انبار وجود نخواهد داشت.

نوسان ارز بر قیمت کالا‌ها تأثیر ندارد

وی درباره افزایش قیمت کالا‌های وارداتی از جمله موبایل و لپ‌تاپ اظهار کرد: در شرایط فعلی، بازار در رکود قرار دارد و اگر بازار دچار رکود نبود، امکان افزایش قیمت کالا‌های وارداتی وجود داشت. اما رکود بازار باعث شده فروشندگان به دلیل سیل، قیمت کالا‌ها را بالا نبرند.

وی در ادامه افزود: به چنین کالا‌هایی ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و نوسان ارز، بر قیمت کالا‌ها تأثیر ندارد. اگر فروشنده‌ای کالایی را با افزایش قیمت در اختیار مردم قرار می‌دهد، مردم از چنین فروشندگانی خرید نکنند.

این فعال بخش خصوصی درباره تأخیر ورود کالا به کشور از امارات تصریح کرد: بعضی از انبار‌ها به دلیل سیل آسیب دیده‌اند و افرادی که کالا سفارش داده‌اند، ممکن است با تأخیر یک تا دو ماهه، کالا‌های خود را دریافت کنند و این موضوع، به حدی نیست که بازار را دچار مشکل کند.

واردات کالا‌ها دچار مشکل می‌شود؟

فرجی تهرانی در ادامه اشاره کرد: بعد از تعطیلات نوروز، تا زمانی که بازار به حالت عادی برنگردد، تجار به سمت وارد کردن حجم زیادی از کالا نمی ‎روند. آن‌ها معمولا قبل از ایام نوروز کالا وارد کرده‌اند، اما بعد از ایام نوروز ممکن است به دلیل بخشنامه تخصیص ارز، واردات دچار مشکل شود.

وی درباره برگشتن شرایط امارات به حالت عادی و شروع مجدد واردات کالا گفت: در حال حاضر، شرایط در امارات تقریبا به حالت عادی برگشته و اگر مشکل آسیبی که به کالا‌ها رسیده برطرف شود، واردات هم انجام می‌شود.

با توجه به شرایط ذکر شده، سیل امارات مشکلی برای تأمین ارز کشور و همین‌طور مشکل جدی برای واردات کالا از امارات به‌وجود نمی‌آورد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • عکس/ نشاء برنج در گیلان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟