Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- درگیری‌ها در عدن میان حامیان شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات و نیرو‌های حامی دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان سعودی تشدید شده و بر اساس گزارش‌ها، چند غیرنظامی نیز تاکنون در پی این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. تاریخ انتشار: 09:22 - 19 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۰۳۸۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ طی روز‌های اخیر درگیری میان نیرو‌های مسلح تحت حمایت امارات و نیرو‌های حامی دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان در شهر عدن افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌های خشونت‌بار در شهر عدن، از طرف‌های درگیر خواسته است تا به درگیری‌ها پایان بدهند.

 

 

گوترش در این بیانیه از طرف‌های درگیر خواستار شده تا از طریق گفت‎وگو‌های فراگیر برای حل اختلافات خود استفاده کنند و به گرانی‌های مشروع مردم یمن بپردازند.

در همین حال رویترز به نقل از منابع پزشکی در عدن گزارش داد که دست‌کم ۸ غیرنظامی در درگیری‌های عدن جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال شبکه العربیه به نقل از آنچه منابع آگاه خوانده مدعی است که در پی درگیری‌ها در اردوگاه نیرو‌های امنیتی کاخ ریاست جمهوری در عدن ۳۰ نفر کشته شده‌اند.

 

 

بر اساس گزارش شبکه العربیه، نیرو‌های حامی شورای انتقالی جنوب یمن کنترل این اردوگاه را در دست گرفته‌اند.

شهر عدن یکی از جنوبی‌ترین شهرهای یمن، مقر دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و تحت حمایت عربستان است.

 

 

درگیری‌ها در این شهر از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و این درگیری ایجاد شکاف میان ابوظبی و ریاض در قبال یمن را آشکارتر می‌کند.

منابع خبری گزارش دادند، نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات در عدن با نیروهای حامی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، در نزدیکی قصر معاشیق درگیر شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها «هانی بن بریک»، نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای تحت امر خود خواسته بود، به کاخ ریاست جمهوری معاشیق عدن که در کنترل نیروهای منصور هادی است حمله کنند و کنترل آن را بدست گیرند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان سعودی امارات یمن عدن درگیری در عدن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی

نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد. 

 براساس بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمنفرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها در برابر یمن عاجز استپروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو