Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:17:37 GMT

نظارت ۶۱ گروه دامپزشکی خراسان‌شمالی بر دام قربانی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۲۰۷۶

نظارت ۶۱ گروه دامپزشکی خراسان‌شمالی بر دام قربانی

حمید رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۲ نفر از بازرسان بهداشتی دامپزشکی، در قالب گروه های مختلف در میادین عرضه دام، کشتارگاه‌ها، پست‌های دامپزشکی و نیز نقاط روستایی حضور می‌یابند و سلامت دام و نیز گوشت استحصالی از دام قربانی را رصد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حجم بسیار زیادی از ذبح دام در روز عید قربان، در شهرستان مرزی راز و جرگلان و توسط اهل تسنن انجام می شود از این رو خدمات رسانی به مردم این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و بخش قابل توجهی از گروه های دامپزشکی در این شهرستان حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات دامپزشکی در روز عید قربان رایگان است افزود: گروه های دامپزشکی، یک روز پیش از عیدقربان در شهرستان راز و جرگلان حضور می یابند تا نسبت به خدمات رسانی به اهالی ترکمن این شهرستان اقدام کنند.  

ساماندهای ۱۴ نقطه برای عرضه دام قربانی 

معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در استان، ۱۴ مکان برای عرضه دام ساماندهی شده است که از فردا، آماده خدمات رسانی به مردم است و نیکوکاران می توانند برای تایید سلامت دام، از نظرکارشناسان ما استفاده کنند.  

رمضانی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما، کشتار دام قربانی در معابر است گفت: کشتار دام در معابر عمومی، سلامت انسان را به مخاطره می اندازد، البته رویکرد ما خودداری از برخورد قضایی با عوامل این مشکل است اما انتظار می رود مردم نسبت به تبعات کشتار دام در معابر عمومی حساس باشند.  

وی گفت: با هماهنگی های انجام شده، خدمات برای ذبح دام در کشتارگاه ها در روز عید قربان رایگان است و از مردم انتظار می رود کشتار دام قربانی را در کشتارگاه ها انجام دهند و از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه با آگاه سازی انجام شده، کشتار دام در معابر عمومی کاهش یافته و در برخی مناطق شهری به صفر نزدیک شده است اما هنوز هم شاهد ذبح دام در منازل هستیم که این امر می تواند بهداشت عمومی را به مخاطره اندازد.  

معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: برای پیشگیری از وقوع بیماری مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، توصیه می شود گوشت و آلایش خوراکی دام، دست کم به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال یعنی صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس مصرف شود.  

خراسان شمالی دارای اقوام ترک، تات، کرد کرمانچ، بلوچ و ترکمن است که عید قربان نزد این اقوام با شکوه خاصی برگزار می شود.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف خدمات رسانی خدمات رسانی به مردم خراسان شمالی کنگو گروه های مختلف قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند