Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراق با کنار گذاشتن شرکت آمریکایی اکسون موبیل به زودی قراردادی با شرکت نفت بریتیش پترولیوم و انی برای احداث یک خط لوله صادرات نفت امضا می کند. ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عراق به زودی به یک توافق با شرکت نفت بریتیش پترولیوم و انی برای یک پروژه خط لوله صادرات می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه اول قرار بود بخشی از یک قرارداد بزرگ با شرکت نفت آمریکایی اکسون موبیل باشد.

  منابع آگاه خبر داده‌اند طی  یک قرارداد 400 میلیون دلاری، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم و شرکت ایتالیایی انی این طرح را برای ساخت دو خط لوله نفتی در بستر دریا برای صادرات نفت عراق از طریق خلیج فارس اجرایی می‌کنند.

 این پروژه خط لوله قرار بود بخشی از یک پروژه بزرگتر 53 میلیارد دلاری با شرکت آمریکایی اکسون باشد ولی این قرارداد به خاطر  اختلافات و نگرانی های امنیتی به نتیجه نرسید.

 این پروژه بزرگ سی ساله نقطه تمرکز طرح های اکسون برای توسعه در عراق، دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک، است و بر هم خوردن قرارداد این شرکت با عراق، دستیابی به این آرزوها را به تعویق می‌اندازد.

 مذاکرات با بریتیش پترولیوم و انی در بغداد پس از یک اطلاعیه توسط مقامات عراق در ماه ژوئن انجام شد که طی آن شرکت هیوندای کره جنوبی برای ساخت یک تاسیسات 2.4 میلیارد دلاری تزریق آب دریا انتخاب شده بود. این هم بخشی از قراردادی بود که قرار بود با اکسون بسته شود.

 در ماه می، به نظر می رسید عراق به عقد قرارداد با شرکت اکسون نزدیک شده است. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا طی سه روز، دو بار در این مورد با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق گفت و گو کرد. عبد المهدی هم گفت عراق به زودی قراردادی با این شرکت آمریکایی و شریک آن پتروچاینا امضا می‌کند.

 ولی این مذاکرات به خاطر اختلافات در مفاد قرارداد و افزایش درگیری ها بین ایران، بزرگترین همسایه عراق، و امریکا به درازا کشیده شد. ایران و آمریکا هر دو از متحدان اصلی بغداد هستند.

 پنج مقام ارشد عراق گفتند تأخیر در عقد این قرارداد،  بغداد را مجبور کرده از شرکت‌های دیگری برای کمک به ایجاد زیرساخت های صادرات دریایی آن کمک بگیرد.

 یکی از این مقامات گفت:« ما نمی توانیم تا ابد منتظر اکسون بمانیم. ما مشکلات جدی با خط لوله های دریایی خود داریم و باید فوراً شرکایی پیدا کنیم تا در ساخت خط لوله های جدید به ما کمک کنند. تأخیر بیشتر به زیرساخت صادرات دریایی ما آسیب می رساند.

ترکیه و عراق برای حل مشکل آب منطقه همکاری می‌کنندعراق و کویت قرارداد مطالعه برای توسعه میادین نفتی مشترک امضا کردند

  انتهای پیام/190

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران

برخی گزارش ها از تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران به دلیل جابجایی اجباری خبر می دهند.

به گزارش عصر خبر؛ در پی تخلیه شدن ساختمان شرکت پخش منطقه تهران واقع در خيابان بهار به دلیل نا ایمن بودن، کارکنان این شرکت به اجبار به ساختمان انبار نفت شركت ملي پخش فرآورده ها واقع در باقر شهر در حاشیه جنوبی شهر تهران منتقل شده اند.   بنا به این گزارش؛ این جابجایی اجباری با اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران رو برو شده و آنها امروز در محوطه حیاط این شرکت دست به تحصن زده اند.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه های سوخت در ایام نوروز جزئیات سهمیه بندی بنزین 1403 / سهمیه اسنپ و تپسی قطع می‌شود مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند