Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر کارآفرینی وزارت کار گفت: تربیت نیروی باکیفیت در سنین بالای ۱۸ سالگی بسیار دیر است. آموزش کارآفرینی باید از زیر ۱۸ سالگی آغاز شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر کارآفرینی وزارت کار در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش‌های آموزش‌های مهارتی» شامگاه گذشته روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با اشاره به حقوق و دستمزد معلمان گفت: با این تورم و نوسان اقتصادی آیا معلم میتواند دغدغه هایش را پشت در بگذارد و وارد کلاس درس شود؟

وی افزود: واقعا آنچه خروجی نظام آموزشی است مهارت محور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه سیاست گذاری، «یادگیری» نداریم. آموزش می‌دهیم فقط برای اینکه آموزش داده باشیم. اینکه در انتهای ۱۲ سال سنجش کنیم که آیا مهارتی بوجود آمده است یا خیر؟، چنین چیزی وجود ندارد. آیا دانش آموز مهارتی یاد گرفته و جامعه پذیر شده است یا خیر؟ این مشکلات در آموزش عالی هم تشدید می‌شود و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان ۱۸.۱ درصد است در حالی که نرخ بیکاری کل کشور ۱۲ درصد است.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی ما نمره محور است و دانش آموزان باید نهایتا یکسری مطالب حفظی را خوانده و امتحان دهند، گفت: مشکل دوم این است که مربیان به طور عملیاتی کارشان این است یا فقط دارند آموزش می‌دهند؟ آموزش مهارت از جنس استاد شاگردی است و مربی باید خبره این کار باشد. نکته بعدی این است که تقاضای بازار کار را نمی‌دانیم. سیاست گذار به اصطلاح در برج عاج می‌نشیند و سیاست گذاری هایش متناسب با نیاز واقعی بازار کار نیست.

سرهنگی راهکار‌هایی ارائه کرد و گفت: این سوال همیشه مطرح است که اقتصاد باید مهارت‌ها را دنبال خود بکشاند یا برعکس است؟ واقعیت این است که بین این رفت و برگشت مانده ایم. بیشترین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی در رشته معماری و ساختمان با نرخ حدود ۲۶.۱درصد بر اساس طرح نیروی کار است و بعد رشته هنر قرار دارد.

سرهنگی ادامه داد: تامین نیروی انسانی با کیفیت، اکوسیستم کارآفرینی و حمایت از افراد کارآفرین باید مورد توجه قرار بگیرد. تربیت نیروی باکیفیت در سنین بالای ۱۸ سالگی بسیار دیر است. آموزش کارآفرینی باید از زیر ۱۸ سالگی آغاز شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروی با کیفیت نوسان اقتصادی شبکه آموزش مهارت محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان

ایسنا/هرمزگان آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش با حضور ۸۶۳ هزار نفر در استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ رئیس جهاد دانشگاهی، صبح امروز ( ۱۴ اردیبهشت ماه) آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته های شغلی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره ، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاوره ، با حضور ۸۶۳هزار نفر داوطلب در ۶ شهرستان بندرعباس ،میناب ، قشم ،رودان ،حاجی آباد،بشاگرد در هرمزگان برگزار شد.

زاهری، رئیس جهاد دانشگاهی به همراه قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش، دولتی از سازمان مدیریت و برنامه بودجه و دکتر عرب، نماینده سازمان استخدامی کشور از روند حوزه های امتحانی بازدید کردند.

 وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات عوامل اجرایی در برگزاری آزمون اظهار کرد: ایجاد ظرفیت های جذب نیروی انسانی موجب توسعه استان خواهدشد و جهت برگزاری آزمون های بصورت کاملأ هماهنگ با کلیه پروتکل‌ها و دستورالعمل های آزمونهای استخدامی کشور برای دستگاه های اجرایی، صنایع ، سازمانها و شرکت ها اعلام آمادگی نمود.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: نتایج این آزمون از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir اطلاع رسانی می‌شود. 

در پایان از تلاش های استاندار استان هرمزگان جهت جذب نیروهای بومی و ماندگار قدردانی نمود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی / امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد