Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ابطحی، صبح شنبه در نشست تخصصی دریای خزر اظهارکرد: یکی از بزرگترین دلتاهای جهان در خزر واقع شده و محیط منحصر به فرد با حیات منحصر به فرد دارد.

وی افزود: نوسان آب دریایی خزر خاص بوده و می توان از آن برای مطالعات اقیانوس شناسی استفاده کرد.

ابطحی با بیان این که دریایی خزر بکر بوده و به دو قسمت شمالی و جنوبی با ویژگی های متفاوت تقسیم می شود، گفت: تنوع زیستی دریا کم است اما زیرگونه ها گیاهی و بومی در آن وجود دارد و خاستگاه گرانترین ماده غذایی جهان (خاویار) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که نخستین استخراج نفت و گاز در این نقطه انجام شده، اضافه کرد: آب دریا کدورت بالایی دارد و دلیل آن وجود گل فشان ها در بستر دریا است.

ابطحی به نقش دانشگاه ها در زمینه مطالعه و حفاظت از این ذخیره ارزشمند اشاره و تصریح کرد: تعداد زیادی دانشگاه دریایی در سطح کشور وجود دارد و نیم درصد دانشجویان کشور (۱۸ هزار نفر) را تشکیل می دهند.

وی با تأکید بر این که باید سواد اقیانوس شناسی را افزایش دهیم، گفت: کتب استان های حاشیه دریایی خزر را مطالعه کرده اما مطالب خاص و جامعی در آن ذکر نشده بود.

ابطحی بیان کرد: باید در آموزش بومیان ساحل نشین تلاش کرده تا محیط پیرامون خود را حفظ کنند.

کد خبر 4688911

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دریای خزر قزوین روز خبرنگار بوشهر گرگان شیراز شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف خرم آباد مجلس شورای اسلامی آتش سوزی مشهد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی کنند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت