Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی زاهدی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۱۷۱ تقاضا برای تغییر نام به ادارات ثبت احوال استان رسیده که از این تعداد با ۱۴۸ مورد موافقت شده و ۱۵ مورد به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی افزود: از این تعداد افزون بر ۳۰ درصد تغییر نام های انجام گرفته در سال جاری به اسامی مذهبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این در حالی است که ۱۶۸ مورد نیز تقاضا برای تغییر نام خانوادگی داشتیم که با همه آنها موافقت شد.

زاهدی نیا یادآور شد: در مجموع پارسال ۶۶۶ درخواست تغییر نام به ادارات ثبت احوال استان رسید که از این تعداد با ۶۰۰ مورد موافقت شد.

وی افزود: از این تعداد ۳۱۱ مورد از طریق کمیته نام اداره کل ثبت احوال، ۳۱۳ مورد از طریق هیات های حل اختلاف ادارات انجام و بررسی شده و ۴۲ مورد نیز به محاکم قضایی ارجاع شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: بررسی پرونده ها و درخواست ها در ادارات ثبت احوال و هیات های حل اختلاف باعث شده تا میزان پرونده های واصل شده به محاکم قضایی بسیار کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در این مدت ۵۳۵ مورد درخواست تغییر نام خانوادگی نیز داشته ایم که با همه آنها موافقت شد.

زاهدی نیا در ادامه فراوانی پنج نام اول در بین پسران را شامل امیرعلی، محمد، امیرحسین، ابوالفضل و علی و در بین دختران شامل فاطمه، زهرا، یسنا، حلما و زینب اعلام کرد.

به گزارش ایرنا؛ براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد. 
ط/۵۱۳۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف خراسان شمالی زهرا زینب درصد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸ هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر