Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@20:42:30 GMT

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ترامپ منتظر تماس ایران است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۲۸۱۹

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ترامپ منتظر تماس ایران است

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوال خبرنگاران، گفت: «مقامات ایران می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند؛ پرزیدنت ترامپ منتظر تماس آنهاست.»

تارنمای خبری سی ان بی سی روز جمعه گزارش داد: سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید که مقامات جمهوری اسلامی ایران اگر می‌خواهند مانند یک کشور عادی رفتار کنند، میدانند که باید با رئیس جمهوری تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او منتظر تماس آنهاست.

وی مدی شد: اگر مقامات ایران بخواهند درباره این که چگونه می‌توانند مانند یک کشور عادی رفتار کنند و به عرصه جهانی بازگردند، و نیز این‌که چگونه می‌توان تحریم‌ها را لغو کرد، حرف بزنند دقیقا می‌دانند که با چه کسی می‌توانند تماس بگیرند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی مذاکره با تهران و دوری از جنگ میان دو کشور است، اما اقداماتش با سیاست‌های فشار حداکثری علیه ایران کاملاً متضاد سخنان وی است.

برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که با قرار گرفتن ظریف در فهرست تحریم‌های آمریکا، مقام ارشد دیپلماسی ایران که تنها گزینه واقعی مذاکرات بود دیگر نمی‌تواند از اهرم دیپلماسی برای کاهش پیش آمده میان دو کشور استفاده کند.

اقدام اخیر خزانه داری آمریکا که به طور مسلم در هماهنگی با رئیس جمهوری این کشور انجام شده، بخوبی گویای آن است که ادعای مذاکرات بدون پیش شرط از سوی کاخ سفید، پوچ و بی اساس است؛ چرا که با تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی، راه بر هر گونه مذاکره احتمالی بسته شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در شبکه ایکس، نوشت: ‏در ‎روز جهانی آزادی مطبوعات، یاد خبرنگاران شجاع و پرافتخار فلسطینی که جان خود را در مسیر انعکاس واقعیت‌ها و تاباندن نور به صحنه‌های تاریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه فدا کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: تنها طی هفت ماه و در سکوت کر کننده کشورهای غربی مدعی آزادی مطبوعات و بی‌تفاوتی سازمانها و نهادهای بین‌المللی، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی راوی حقیقت، قربانی جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها و آزادی بیان شدند.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: مدعیان دروغین آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، نه تنها در مقابل کشتار این همه خبرنگار طی هفت ماه سکوت کرده‌اند، بلکه حمایت از قاتلان آنان را با تمام توان ادامه می‌دهند!

کد خبر 6095842

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو