Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:37:45 GMT

جمعيت 200 هزار نفري پزشکان در هفت سال آينده

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۰۱۲

جمعيت 200 هزار نفري پزشکان در هفت سال آينده

خبرگزاری آریا- دکتر اکبری گفت: 55 هزار دانشجوی رشته پزشکی تا هفت سال آینده به تعداد 175 هزار پزشک اضافه می شوند و جمعیت پزشکان 200 هزار پزشک خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا،‌ دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع سرمایه گذاری خانواده ها در رشته پزشکی با اشاره به تعداد پزشکان فارغ التحصیل و مشغول به کار اظهار داشت: از 175 هزار پزشک ثبت نام شده در سازمان نظام پزشکی، 50 هزار نفر تخصص و فوق تخصص گرفته اند و مابقی پزشکان عمومی یا در دوره تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر 55 هزار دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل داریم افزود: این جمعیت تا هفت سال آینده به تعداد 175 هزار پزشک اضافه می شوند.
وی گفت: ما به نیروی متخصص نیاز داریم اما فراهم کردن زیرساخت و تربیت نیروی انسانی هزینه بر است، از این رو بسیاری از کشورهای دنیا به جای تربیت نیروی انسانی، نیروی انسانی را از دیگر کشورها جذب می کنند.
دکتر اکبری یادآور شد: ما با توجه به مطالعات متعدد در خصوص جبران کمبود نیروی متخصص در برخی رشته های تخصصی، حدود 300 برابر ظرفیت را طی پنج سال اخیر اضافه کردیم.
قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به توسعه چشمگیر تربیت نیروی دندانپزشک در کشور عنوان کرد: در حال حاضر حدود 30 هزار دندانپزشک و نزدیک به14 هزار دانشجوی دندانپزشکی داریم و آثار این رشد در شش سال آینده نمایان خواهد شد ضمن اینکه حدود 10 هزار دانشجوی گروه پزشکی در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به تدریج در حال بازگشت به داخل کشور بوده و به جمعیت قبلی اضافه خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد پزشکان ما طی سال های آینده از استانداردهای جهانی بالاتر خواهد رفت متذکر شد: البته این استاندارد بر اساس سرمایه گذاری های بخش دولتی و نگاه جامعه به این رشته متفاوت است.
دکتر اکبری تصریح کرد: وقتی پزشک در شهرهای بزرگ امکان درآمد داشته باشد رغبتی به شهرهای کوچک ندارد، از این رو باید پزشکان را برای مناطق محروم تربیت کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمعیت پزشکان آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت