Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خبرنگاران ، افسران عرصه فرهنگ واطلاع رسانی در جامعه هستندخبرنگاران ، افسران عرصه فرهنگ واطلاع رسانی در جامعه هستندخبرنگاران ، افسران عرصه فرهنگ واطلاع رسانی در جامعه هستند
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه خبرنگاران افسران عرصه فرهنگ واطلاع رسانی در جامعه هستند اظهار داشت : سلامت فرهنگی وفکری هرجامعه مرهون تلاش های شبانه روزی این افسران فرهنگی جامعه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس،  سردار " علی آزادی " در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم ومسئولان هستند اظهار داشت : سلامت فرهنگی وفکری هرجامعه مرهون تلاش های شبانه روزی این افسران فرهنگی جامعه است .
وی با تاکید بر نقش بسیار مهم رسانه ها در فرهنگ سازی وارتقاء فرهنگ عمومی افزود : هرقدر بنیه فرهنگی جامعه تقویت شود آسیب های اجتماعی نیز در جامعه کاهش خواهد یافت .
سردار آزادی با بیان اینکه امروز پلیس ورسانه در کنار هم وبا هم در راستای ارتقاء امنیت جامعه تلاش می کنند ادامه داد: رسالت رسانه ها در احقاق حق مردم وپاسخگویی مسئولان در راستای رسیدن به مسائل ومشکلات مردم نقش بسیار مهم وحیاتی است .
وی در بخش دیگری از سخنان خودبا ییان اینکه 8 دهم سرقت‌های کشور مربوط به استان کردستان است و یک وهفت دهم درصد مجموع جرایم کشور در این استان رخ می‌دهد افزود: وقوع جرم در کردستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
فرمانده انتظامی کردستان به ارائه گزارشی از آمار وعملکرد انتظامی استان طی 4ماهه گذشته پرداخت وگفت : میزان کشف مواد مخدر در استان 79درصد رشد داشته است ضمن اینکه طی این مدت میزان دستگیری عناصر اصلی تهیه وتوزیع مواد مخدر نیز 10درصد افزایش داشته است .
وی به وضعیت کلی جرایم رخ داده در این استان اشاره کرد و ادامه داد: نسبت به جمعیت کشور وضعیت کردستان بسیار مطلوب است و در حال حاضر در رتبه 27 کشوری قرار داریم.
سردار آزادی یادآور شد: یکی از جرایمی که در استان افزایش بسیاری داشته جرایم مالی و اقتصادی در حوزه فضای مجازی است که در طول 4 ماه گذشته از سال رشد 300 برابری داشته است و در مقابل در بحث کشف این جرایم نیز با تلاش های مجموعه انتامی استان 250 درصد رشد داشته ایم.
وی بیان کرد: در حوزه فضای مجازی 61 درصد جرایم در بخش مالی، 30 درصد در بخش مفاسد اجتماعی و 9 درصد نیز در سایر بخش ها اتفاق می افتد که مقابله با این جرایم به جد در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
سردار آزادی با تأکید بر اینکه رسانه ها نقش کلیدی را در فرهنگ سازی کاهش جرایم داشته اند، یادآور شد: در 4 ماهه نخست امسال، 101 نفر جان خود را در تصادفات رانندگی در این استان از دست داده اند که در مقایسه با 153 نفری که در مدت مشابه سال گذشته فوت شدند، 34درصد کاهش داشته است .
فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به شهرستان هایی که بیشترین جرایم در آنها اتفاق می افتد، ادامه داد: 34 درصد جرایم کل کردستان در سنندج و 15 درصد در قروه، 10 درصد در بانه، 8درصد در سقز و بیجار، 7 درصد در مریوان، 6 درصد در کامیاران و دیواندره، 3 درصد در دهگلان و 2 درصد نیز در سروآباد اتفاق می افتد.
سردار آزادی یادآور شد: همچنین در خصوص جرایم رقم خورده 47 درصد سرقت ها در سنندج اتفاق می افتد و 9 درصد در قروه و سقز، 8 درصد در مریوان، 7 درصد در کامیاران، 6 درصد در بیجار، 5درصد در دهگلان، 4 درصد در بانه و دیواندره و یک درصد نیز در سروآباد اتفاق افتاده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سرقت های مسلحانه در این استان بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون هیچ سرقت مسلحانه ای به وقوع نپیوسته است.
سردار آزادی گفت: سال گذشته چند مورد سرقت مسلحانه در سطح کردستان اتفاق افتاد و روند رو به رشد نسبت به سال 96 را شاهد بودیم که خوشبختانه با شناسایی و دستگیری تمامی عوامل این سرقت ها در سال جاری تا کنون شاهد وقوع چنین جرمی در این استان نبوده ایم.
فرمانده انتظامی کردستان در پایان مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اولویت های انتظامی استان برشمرد وخاطر نشان کرد: طی 4ماهه گذشته بیش از 620میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15درصد رشد داشته است .
مدیرکل صدا و سیما کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه احساس امنیت بسیار مهمتر از امنیت عینی و نمودی است، گفت:‌ امنیت و سلامت نعمت‌هایی مورد غفلت است و مورد ناسپاسی هم قرار می‌گیرد.
جعفر عبدالملکی افزود:‌ فراموش می‌کنیم که امنیت کنونی مدیون نهادهای مختلفی است که در همکاری و هماهنگی با هم امکان ایجاد آن را دارند.
وی به ارتباط امنیت ورسانه اشاره کرد: امنیت گامی برای توسعه وپیشرفت کشور است وبا وجود امنیت است که اقتصاد ودیگر بخش های جامعه رشد خواهد کرد.
سرهنگ " عبدالله فاتحی " معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز در این نشست با تقدیر از تلاش ها واقدامات همه رسانه های گروهی فعال در استان در راستای انعکاس اخبار وفعالیت های انتظامی استان گفت : طی 4ماهه گذشته بیش از 930خبر از اخبار وفعالیت های انتظامی استان در رسانه های گروهی منتشر وبیش از 2هزارو 65دقیقه از ظرفیت صدا وسیما در حوزه فعالیت های پلیس بهره گیری شد.
وی با اشاره به اینکه امنیت با وجود تهدیدات دشمنان برقرار است و اینکه اقدامات رسانه‌ها در راستای امنیت پایدار تعریف می‌شود، با بیان اینکه اهالی رسانه در کنار پلیس هستند و هدف مشترکی را به همراه پلیس دنبال می‌کنند، افزود:‌ خبرنگاران مشکلات جامعه را به خوبی می‌بینند و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خبرنگاران فرهنگ رسانی جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

او از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.gov. ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند