Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان ماهنشان روز شنبه با بیان این مطلب در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ماهنشان گفت: از محورهای مهم و پیشران توسعه در این شهرستان توسعه صنایع دستی، تکمیل زنجیره های تولید، تغییر الگوی کشت، احداث واحدهای بسته بندی و فرآوری محصولات باغی و برند سازی این محصولات و توسعه کسب و کارهای خرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبی نوری کشت گیاهان دارویی را در همین راستا ذکرکرد و اظهار داشت: تاپایان امسال در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب دار شهرستان ماهنشان گیاهان دارویی کشت می‌شود.

فرماندار ماهنشان با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار با هدف رشد و توسعه متوازن در بخش های مختلف، یادآورشد: یکی از اهداف مهم طرح توسعه پایدار روستایی، ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق است.

نوری همچنین در جمع دهیاران شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها ضمن صرفه جویی مالی و  اعمال نظارت های لازم باید هزینه های صورت گرفته با بودجه تصویب شده دهیاری‌ها مطابقت لازم را داشته باشد گفت: دهیاران انضباط مالی را سر لوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: دهیاران در اجرای پروژه های عمرانی روستاها رضایت اکثریت مردم را در نظر گرفته و بر اساس نقشه طرح هادی اقدام کنند.

نوری یادآورشد: سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان بیش از ۱۰۵ هزار مترمربع از محل قیر مشارکتی و اعتبارات دهیاری‌ها، آسفالت ریزی معابر در سطح روستاهای شهرستان انجام شد و در سال جاری هم معابر چندین روستا با عقد تفاهم نامه با بنیاد مسکن در روزهای آینده آسفالت ریزی خواهند شد.

۶۰۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایجاد اشتغال توسعه پایدار دستگاه های اجرایی رشد و توسعه صرفه جویی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد