Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:31:40 GMT

نخستین مهرواره داستان آفرینش در تبریز به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۶۵۴

نخستین مهرواره داستان آفرینش در تبریز به پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل نظری، شامگاه جمعه در آیین پایانی نخستین مهرواره داستان آفرینش در تبریز تاکید کرد: کانون با این نگاه که رقابت‌های فردی می‌تواند برای کودکان و نوجوانان آسیب‌زا باشد عنوان برنامه‌اش را مهرواره گذاشته است تا در بچه‌ها این حس که یکی پیروز شده و دیگری شکست خورده است، به‌وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات مدیره کانون همچنین با انتقاد از  افزایش رویدادها و جشنواره‌های رقابتی در محیط‌های آموزشی و آموزش و پرورش، پیشنهاد کرد همه دستگاه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان به برگزاری مهرواره‌ها روی بیاورند چراکه علاوه بر اثرات مثبت و سازگاری با فرهنگ ما، جامعه نیز به آن نیاز دارد.

وی در ادامه، این رویداد غیررقابتی را که عده‌ای نوجوان به دلیل داستان ‌نویسی گردهم‌ آمده‌اند یک اتفاق مبارک دانست و خطاب به اعضای نوجوان کانون گفت: روح ‌مانند جسم به غذا نیاز دارد و چه خوب است اهل این لذت انسانی و کمال‌جویی طبیعی، مطالعه و آفرینش و خلق معنی شده‌اید.

نظری از حضور نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان به عنوان مدرس در این مهرواره اظهار خوشحالی کرد و افزود: آنان با مهربانی در کنار کودکان قرار گرفتند و تجربه‌ها و داشته‌های‌شان را به بچه‌ها انتقال دادند.

مدیرعامل کانون برگزاری مهرواره داستان آفرینش را محصول فعالیت دایمی و فرصتی برای تماشای بخشی از تلاش‌های مستمر کانون در حوزه ادبیات عنوان و اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد موفقیت این نوجوانان اهل قلم و هنرمند و تربیت نسلی پویا و خلاق در عرصه داستان‌نویسی باشیم.

بر اساس این گزارش، انسیه موسویان سرپرست اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون نیز با بیان گزارشی از روند برگزاری مهرواره اظهار داشت: در سراسر کشور و با دارا بودن ۷۸ انجمن ادبی فعال و بیش از ۲هزار عضو ارشد و نوجوان، در مجموع ۵۲۸ اثر از ۴۴۰ عضو ارشد دریافت شد و پس از انتخاب اولیه در استان‌ها در نهایت ۸۶ نفر شامل ۷۳ دختر و ۱۳ پسر با معیارها و استانداردهای تعریف شده، برای حضور در مهرواره  انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در مهرواره آفرینش از حضور ۱۳ استاد و نویسنده در حوزه ادبیات داستانی بزرگسال و کودک و نوجوان در ۱۸ کارگاه تخصصی بهره گرفتیم و دو نشست تخصصی با موضوع «طنز و «ادبیات وحشت» و یک نشست نقد داستان نیز برگزار شد.

علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد: زمانی که این نوجوانان به نویسندگان و رمان‌نویسان معروف و توانمندی تبدیل شدند، خاطره حضور در این مهرواره را فراموش نکنند.

در بخشی از این آیین کتاب مجموعه آثار نوجوانان شرکت‌کننده در مهرواره داستان با عنوان «آفرینش داستان» رونمایی شد و اجرای سرود کانون به دو زبان فارسی و ترکی و قصه‌گویی داستان معروف سارای از سوی یک دختر نوجوان تبریزی بخش دیگری از این برنامه بود.

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار  و جمعی از مسئولان استان به همراه افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، محمدعلی مقیمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات کانون و مدیران کل کانون استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کرمانشاه نیز در این آیین حضور داشتند.

کد خبر 4688923

منبع: مهر

کلیدواژه: داستان نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز قزوین روز خبرنگار بوشهر گرگان شیراز شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف خرم آباد مجلس شورای اسلامی آتش سوزی مشهد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز

در این مراسم از ۱۷ معلم مدرسه دولتی امید در زندان مرکزی تبریز و فعالان آموزشی این زندان قدردانی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه معلم در تربیت و آموزش و ارتقای مهارت و رشد و شکوفایی حوزه‌های مختلف تاکید کرد: اگر از دستگاه تعلیم و تربیت غفلت کنیم خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

علیلو افزود: متاسفانه دولت‌ها به جایگاه آموزش و پرورش آنچنان که شایسته است توجه نمی‌کنند و بعضا در راستای منافع سیاسی و جناحی خود استفاده کرده اند و معلمان عاشق و دلسوز به خاطر رفتار‌های سیاسی از گردونه خارج شده اند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه توانمندسازی و آموزش مددجویان از اولویت‌های برنامه‌های تحولی قوه قضائیه است گفت: مدرسه دولتی برای اولین بار در کشور در زندان تبریز برای زندانیان بازمانده از تحصیل دایر شده وتاکنون ۵۸ نفر از آن فارغ التحصیل شده اند.

جوادی تعداد مددجویان در حال تحصیل در این واحد آموزشی را ۲۲۴ نفر در مقاطع تحصیلی نهضت سوادآموزی، ابتدایی و متوسطه عنوان کرد و خواستار مشارکت خیران برای توسعه آموزش در زندان‌های استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز