Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@06:02:06 GMT

رشد 5 برابری سرمایه‌گذاری در سبزوار

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۷۰۸

رشد 5 برابری سرمایه‌گذاری در سبزوار

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب وداورزن در سال‌های اخیر رشد صنعت پنج برابر شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار عنوان کرد: طی چند سال اخیر با ورود چند صنعت شاهد جهش صنایع مادر و صنایع پایین دستی در منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارخانه اسید سیتریک طی چند سال اخیر ایجاد شده و تامین کننده نیاز کشور و خاورمیانه است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن بیان کرد: فاز نخست کارخانه فولاد سبزوار با ظرفیت اشتغال‌زایی برای یک هزار و 500 نفر به دست رئیس جمهور در سال گذشته افتتاح شد و به زودی فاز دوم کارخانه با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود و کارخانه‌های پایین دستی زیادی را به دنبال دارد.

سبحانی‌فر افزود: کارخانه آهک هیدراته با هزینه‌ای حدود 250 میلیارد تومان طی دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و کارخانه بتن‌های سبک در مرحله راه‌اندازی و کارخانه سیلیکو منگز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در حال ساخت است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن گفت: فاز نخست مجتمع داروسازی طاها سبزوار به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن در شرف راه‌اندازی است.

سبحانی‌فر ادامه داد: نیروگاه 546 مگاواتی سربداران با سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شده است.

وی وجود راه‌آهن را یکی از زیرساخت مهم برای توسعه ذکر کرد و افزود: مردم شهرستان سبزوار از سه دهه گذشته درخواست راه‌آهن داشته‌اند و در سال‌های گذشته در حد وعده بود و هم اکنون زیرسازی پروژه راه‌آهن سبزوار طی یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن در جنب بزرگراه هشت بهشت آغاز شده و پروژه راه‌آهن تا پایان امسال یا اوایل سال آینده تکمیل می‌شود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه ردیف اعتباری برای پروژه راه‌آهن این شهرستان در نظر گرفته شدکه به سمت بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر و تربت‌حیدریه ادامه یابد و به سمت بندرعباس، بافق و مشهد متصل شود، گفت: از ایستگاه راه‌آهن جوین نیز به سمت اسفراین و بجنورد ادامه می‌یابد و راه‌آهن شمال به جنوب از کنار سبزوار می‌گذرد.

وی گفت: احداث لاین دوم محور سبزوار – سلطان‌آباد در حال اجراست و طی سه یا چهار ماه آینده حداقل 14 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پروژه چهار بانده شدن مسیر سبزوار به جوین و اسفراین دارای ردیف اختصاصی است که 50 میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در نظرگرفته شده و حدود 25 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه گفت: واحد آزمایشگاه بیمارستان با همت همکاران علوم آزمایشگاهی، بیش از ۲۶ هزار مورد خدمات به بیماران بستری و مراجعان به این واحد در سال ۱۴۰۲ ارائه داده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود افزایش ۱۰ درصدی داشته است. 
خانم دکتر الداغی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده چندین دستگاه جدید از محل اعتبارات بهداشت جهانی و به صورت رایگان برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به شهروندان به واحد آزمایشگاه بیمارستان اضافه شده که در تلاشیم تا روند تجهیز بیمارستان به دستگاه‌های جدید ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان