Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@23:27:36 GMT

ناآرامی در هنگ‌کنگ | تجمع اعتراضی در فرودگاه

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۹۵۸

ناآرامی در هنگ‌کنگ | تجمع اعتراضی در فرودگاه

بیشتر معترضان که جوان و ملبس به پیراهن‌های مشکی هستند با در دست داشتن پوستر و پلاکارد به زبان‌های مختلف به استقبال مسافران رفتند. آنها اعلامیه‌هایی که را تصاویر اعتراضات‌ ماه‌های اخیر در هنگ کنگ را نشان می‌دهد، در میان مسافران پخش کردند.

مقامات فرودگاه اعلام کرده‌اند که از برگزاری این تجمع اعتراضی سه روزه مطلع هستند اما «فرودگاه به فعالیت معمول خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با این‌حال، تدابیر امنیتی ویژه‌ای از آغاز این تجمع در پیش گرفته شده است و بدون داشتن کارت پرواز نمی‌توان وارد برخی از قسمت‌های فرودگاه شد. هزاران معترض از جمله مهمانداران خطوط هواپیمایی نیز پیش از این در روز ۲۶ ماه ژوئیه در فرودگاه تجمع کرده بودند تا مسافران را از وضعیت حاکم بر هنگ‌کنگ «آگاه» کنند.

تجمع اعتراضی در فرودگاه هنگ کنگ رویترز

اعتراضات در هنگ‌کنگ در حالی وارد سومین ماه خود می شود که دولت محلی از پیگیری لایحه استرداد متهمان صرف نظر کرده است. ارائه این لایحه موج اعتراضات کنونی را پدید آورد. این اعتراضات مهم ترین بحران سیاسی در هنگ‌گنک از سال ۱۹۹۷ میلادی -زمان پایان مدت قرارداد استعمار از سوی بریتانیا و پیوستن هنگ کنگ به جمهوری خلق چین- محسوب می‌شود.

معترضان به دولت محلی هنگ کنگ قصد دارند تجمعات اعتراضی دیگری را در سرتاسر شهر از جمله «یک تجمع اعتراض خانوادگی» در طول تعطیلات آخر هفته برگزار کنند. با این‌حال، برخی از شرکت‌های بزرگ بازرگانی و مستغلات، برای اولین بار نسبت به ضرر مالی اعتراضات در صورت ادامه اعتراضات هشدار داده‌اند و از شهروندان خواسته‌اند تا «آرامش» را برقرار کنند.

کد خبر 451095 برچسب‌ها هنگ ‌کنگ چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنگ کنگ چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، با گسترش بیش از انتظار اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان در سراسرآمریکا، سرکوب‌ها وارد مرحله‌ای جدید شده است تا جایی که در دانشگاه لس آنجلس، پلیس به سمت دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که تعداد دانشجویان دستگیر شده از دو هزار و 300 نفر فراتر رفته است.

با گسترده تر شدن اعتراضات جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در سراسر آمریکا و افزایش تعداد تجمع های مسالمت آمیز دانشجویان، سرکوب پلیس آمریکا هم وارد مرحله ای جدید شده است.

شلیک مستقیم به سمت دانشجویان، پلیس در دانشگاه لوس آنجلس آمریکا برای برچیدن کامل تحصن، خشونت را تشدید و با گلوله های پلاستیکی به دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

تعداد دستگیری ها در این دانشگاه ایالت کالیفرنیا  بیشتر از 200 نفر اعلام شده است.

در دانشگاه کلمبیای نیویورک هم که سه شنبه شب پلیس با یورش همه جانبه چادرهای تحصن دانشجویان را برچید و براساس اعلام سی ان ان نزدیک به 400 دانشجو راهم دستگیر کرد.

باز در دو روز گذشته  پلیس 200 دانشجوی دیگر این دانشگاه را هم که در تحصن مسالمت آمیزضد صهیونیستی دو هفته اخیر این دانشگاه حضور داشته اند دستگیر کرده است.

تداوم خفقان و سرکوب در داخل دانشگاه کلمبیای نیویورک باعث شد که ده ها دانشجوی دیگر این دانشگاه در بیرون از دانشگاه تجمع کنند وآزادی فلسطین و محکومیت نسل کشی صهیونیست ها را فریاد بزنند.

 پلیس در دانشگاه تگزاس هم بعد از جمع کردن چادرهای دانشجویان متحصن 17 دانشجو را هم دستگیر کرد.

در دانشگاه  نیوهمپشایر هم اوضاع همین گونه بود. پلیس با خشونت به چادرها حمله و پرچم های فلسطین را جمع کرد و 12 دانشجو را هم دستگیر کرد. داوید فلدمن خاخام یهودی ضد صهیونیست که در یکی از تجمع های دانشجویان آمریکا حضور پیدا کرده ، آنان را دانشجویان شجاعی توصیف می کند که توانسته اند در برابر جریان تبلیغاتی صهیونیسم جهانی قدعلم کنند.

 در دانشگاه ایالتی پرتلند آمریکاهم پلیس 12 نفر را بازداشت کرد.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین اظهار نظر خود درباره این اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان اعلام کرد در سیاست دولت آمریکا مبنی برحمایت کامل از رژیم صهیونیستی  تغییری ایجاد نخواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • بانوان مشگین‌شهری در حمایت از طرح عفاف و حجاب فراجا تجمع کردند
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم