Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این پیام آمده است: معامله قرن، جنایت آمریکای ظالم و همراهان خائن آن در حق جامعه بشری است.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی به زائران بیت الله الحرام، برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا را به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی، محکوم کردن کانونهای تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکائی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن و محکومیت جنگ‌افروزیهای امریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال آفریقا دانستند و با تأکید بر قرار داشتن مسئله فلسطین در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان، خاطرنشان کردند: ترفند معامله‌ قرن که به‌وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همگان را به حضور فعال برای شکست این مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین نواب (نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی) آن را در صحرای عرفات قرائت کرد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الحَمدُلِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللهُ عَلی رَسولِهِ الکَریمِ الاَمین، مُحَمَّدٍ خاتَمِ النّبییّن، وَ عَلی آلِهِ المُطَهَّرین سیَّما بَقیَّة‌ِاللهِ فِی‌الاَرَضین، وَ عَلی اَصحابِهِ المُنتَجَبین وَ مَن تَبِعَهُم بِاِحسانٍ اِلی یَومِ الدّین.

موسم حج در هر سال، میعاد رحمت پروردگار بر امت اسلامی است. فراخوان قرآنیِ «وَ اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجّ» دعوت همگان در طول تاریخ بر سر این سفره‌ی رحمت است تا هم دل و جان خداجوی و هم نگاه و اندیشه‌ی خردورز آنان از برکات آن بهره‌مند گردد و هر سال درسها و آموخته‌های حج بوسیله‌ی جماعاتی از مردم به سراسر جهان اسلام برسد.

در حج، اکسیر ذکر و عبودیت که عنصر اصلی در تربیت و پیشرفت و اعتلای فرد و جامعه است، ‌در کنار اجتماع و اتحاد که نماد امت واحده است، و همراه با حرکت بر گرد مرکز واحد و در مسیری با هدف مشترک که رمز تلاش و تحرک امّت بر پایه‌ی توحید است، و با یکسانی آحاد حج‌گزار و نبود تمایز که نشانه‌ی برداشتن تبعیض‌ها و همگانی کردن فرصتها است، مجموعه‌ئی از پایه‌های اصلی جامعه‌ی اسلامی را در نمائی کوچک نشان میدهد.

هر یک از احرام و طواف و سعی و وقوف و رمی و حرکت و سکون در اعمال حج یک اشاره‌ی نمادین به بخشی از بدنه‌ی تصویری است که اسلام از اجتماع مطلوب خود ارائه کرده است.

تبادل دانسته‌ها و داشته‌ها میان مردم کشورها و مناطق دور از هم و تعمیم آگاهی‌ها و تجربه‌ها و خبرگیری از وضع و حال یکدیگر و زدودن بدفهمی‌ها و نزدیک کردن دلها و انباشتن توانها برای مقابله با دشمنان مشترک، دستاورد حیاتی و بسی بزرگ حج است که با صدها گردهمائی مرسوم و معمول نمیتوان آن را به‌دست آورد.

آئین برائت که به ‌معنی بیزاری از همه‌ی بی‌رحمی‌ها و ستمها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگوئی و باج‌گیری مستکبران دورانها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملتهای مظلوم مسلمان است.

امروز برائت از جبهه‌ی شرک و کفر مستکبران و در رأس آن امریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است، به ‌معنی محکوم کردن کانونهای تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر امریکائی است، به‌معنی نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است.

به‌معنی محکومیت جنگ‌افروزیهای امریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال افریقا است که رنج و مرارت ملتها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبتهای سنگینی بر آنان وارد کرده است. به‌معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض براساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است، به‌معنی بیرازی از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرتهای متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ئی است که اسلام همه را به آن دعوت میکند.

اینها اندکی از برکات حج ابراهیمی است که اسلام ناب، ما را به آن فراخوانده است. و این، نماد مجسّمِ بخش مهمی از آرمانهای جامعه‌ی اسلامی است که هر سال به‌وسیله‌ی آحاد مردم مسلمان، به کارگردانی حج، نمایشی عظیم و پرمضمون پدید می‌آورد و با زبانی گویا همه را به تلاش برای ایجاد چنین جامعه‌ئی فرا میخواند.

نخبگان جهان اسلام که جمعی از آنان از کشورهای مختلف هم‌اکنون در مراسم حج حضور دارند، وظیفه‌ئی سنگین و خطیر بردوش میکشند. این درس‌ها باید به همت و ابتکار آنان به مجموعه‌ی ملتها و افکار عمومی منتقل شود و دادوستد معنوی اندیشه‌ها و انگیزه‌ها و تجربه‌ها و آگاهیها به‌دست آنها تحقق یابد.

امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام، مسأله‌ی فلسطین است که در رأس همه‌ی مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. بزرگترین ظلم قرنهای اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است.

در این ماجرای دردآور، همه چیز یک ملت، سرزمینش، خانه و مزرعه و دارائیهایش، حرمت و هویتش مصادره شده است. این ملت به توفیق الهی شکست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پرشورتر و شجاعانه‌تر در میدان است، ولی نتیجه‌ی کار نیازمند کمک همه‌ی مسلمانان است.

ترفند معامله‌ی قرن که به‌وسیله‌ی امریکای ظالم و همراهان خائن‌اش زمینه‌سازی میشود، جنایتی در حق جامعه‌ی بشری و نه ‌فقط ملت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعال برای شکست این کید و مکر دشمن فرا میخوانیم و به حول و قوه‌ی الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ی استکبار را دربرابر همت و ایمان جبهه‌ی مقاومت محکوم به شکست میدانیم.

قالَ اللهُ العَزیز: اَم یُریدونَ کَیداً، فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون. صَدَقَ‌اللهُ العَلیُّ العَظیم. توفیق و رحمت و عافیت و قبولی طاعات را برای همه‌ی حجاج محترم از خداوند مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ مصادف با ۳ ذی‌الحجة ۱۴۴۰

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی رهبر انقلاب حجاج ایرانی برائت از مشرکین پیام رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

۱۷ کشور در بیانیه‌ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به عقب نشینی وادارند.

به گزارش مشرق و به نقل از از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید امروز پنجشنبه اعلام کرد که سران این ۱۸ کشور در بیانیه‌ مشترکی از جنبش حماس خواستند تا اسیران صهیونیست را که در نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می شوند، فوری آزاد کند.

این بیانیه بدون هرگونه اشاره ای به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی و مجروح و مفقود شدن بیش از ۸۵ هزار فلسطینی بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ربودن و اسیر کردن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن توسط نظامیان این رژیم، از آنچه "نگرانی بین المللی" درباره سرنوشت اسیران صهیونیست در نوار غزه خواند، سخن گفت.

این بیانیه همچنین تلاش کرد تا با حمایت ضمنی از رژیم صهیونیستی، هرگونه آتش بس و توقف جنگ این رژیم علیه نوار غزه را منوط به آزادی اسیران صهیونیست کند و خواست های مشروع مقاومت فلسطین مبنی بر خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، رفح کامل محاصره و تضمین بازسازی نوار غزه را به عنوان پیش شرط مبادله اسیران، نادیده بگیرد.

این کشورها در همین راستا در بیانیه خود توافق مبادله اسیران را به عنوان پیش شرط مطرح کرده و آوردند: توافق روی میز برای آزادی اسرا، آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه را (در مرحله بعدی) به همراه خواهد داشت که افزایش کمک‌های بشردوستانه ضروری اضافی را در سراسر غزه تسهیل می‌کند و منجر به پایان خصومت‌ها می‌شود.

کشورهای فرانسه، انگلیس، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا و تایلند به سرکردگی آمریکا این بیانیه را امضا کرده اند.

درخواست یکجانبه این کشورها از حماس برای آزادی فوری اسیران صهیونیست درحالی مطرح شده است که پیش از این مقامات مختلف سیاسی و نظامی مقاومت فلسطین و جنبش حماس هرگونه آزادی این اسیران را در گرو آتش بس دائمی در نوار غزه، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه و رفح محاصره و تضمین بازسازی آن دانسته اند.

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • افسانه‌ شکست‌ناپذیری گنبد آهنین صهیونیست‌ها در هم شکست
  • طوفان الاقصی و چهار اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است