Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@16:40:01 GMT

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۴۵۵۵

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

یکی از پرسش هایی که مدام ذهن متقاضیان ویزای کانادا را مشغول می کند این است که چگونه می توانند ویزا کانادا خود را پیگیری کنند و از پاسخ آن مطلع شوند. متقاضیان ویزای کانادا برای مراجعه به سفارت باید به یکی از کشورهای نزدیک بروند و همین موجب سردرگمی می شود.

 

در این مقاله سعی داریم شما را با نکاتی که در این زمینه به متقاضیان کمک می کند، آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان ایرانی می توانند از دو طریق برای ویزای کانادا اقدام کنند:

ثبت نام آنلاین (Online Application) ومراجعه ی حضوری به دفترهای انگشت نگاری (Paper Application)

 

روش آنلاین گزینه ی ایده آلی برای پیگیری ویزای کانادا می باشد که مدت زمان آن کوتاه تر و پیگیری کردن ویزا کانادا ساده تر خواهد بود. سایت سفارت کانادا نیز این موضوع را تصدیق می کند.

 

مراجعه حضوری بدین صورت است که فرد متقاضی تمامی مدارک مورد نیاز را به همراه داشته به دفاتر انگشت نگاری مراجعه می کند. پس از آن باید ایمیل خود را به همراه مدارک به مرجع ذی صلاح تحویل دهد. تنها راه ممکن برای ارتباط با سفارت کانادا ایمیل فرد متقاضی می باشد.

 

پیگیری جواب ویزای کانادا در روش ثبت نام آنلاین

نخستین مرحله برای انجام این کار ایجاد یک حساب کاربری می باشد. افرادی که به صورت آنلاین این مراحل ویزای کانادا را پیش می برند باید هزینه ی مربوطه را به صورت آنلاین واریز کنند و پس از آن شماره ی پیگیری را دریافت کنند. شایان ذکر است که نگهداری شماره پیگیری بسیار مهم است. چراکه همه ی مراحل پیگیری به وسیله ی همین شماره انجام خواهد شد. از عوامل دیگری که در موفقیت دریافت ویزا کانادا تاثیر دارد نحوه ی پر کردن فرم می باشد. فرم مربوطه باید بسیار شفاف بوده و به دقت پر شود. شما می توانید از موسسات یا افرادی که در این زمینه مهارت لازم را دارند، کمک بگیرید.

 

پس از ثبت نام هرکاربر می تواند از طریق سایت وضعیت ویزای کانادا خود را پیگیری کند. تنها باید شماره ی پیگیری و تاریخ تولد خود را به صورت میلادی به همراه داشته باشد تا پرونده ی خود را بررسی کند.

 

 

پیگیری جواب ویزای کانادا در روش مراجعه حضوری

این روش در مقایسه با روش آنلاین کمی پیچیده تر است و گاهی اوقات مشکلاتی را برای متقاضیان فراهم می کند. همان گونه که پیش تر اشاره شد هنگامی که متقاضی به دفاتر انگشت نگاری مراجعه کرده، ایمیل خود را نیز ثبت می کند که از این را با سفارت در ارتباط باشد. گاهی اوقات متقاضیان دیرتر متوجه پیام ارسالی از سوی سفارت کانادا می شوند و گاهی اوقات نیز پیام ارسال شده به بخش اسپم رفته و متقاضی متوجه آن نمی شود.


 متقاضی پس از صادر شدن نامه ی انگشت نگاری تنها سی روز فرصت دارد تا به دفاتر مراجعه کند؛ در غیر این صورت مشکلاتی برای وی پیش خواهد آمد. حتی گاهی اوقات پیش می آید که مدارک ارائه شده برای اخذ ویزا کانادا مفقود می گردد. در روش آنلاین امکان گم شدن مدارک وجود ندارد.


آژانس هواپیمایی سام سیر، در زمینه ویزای کانادا و ویزای توریستی شنگن،بلیط داخلی و خارجی وتورچینو بلیط تک از طریق سفارت ایتالیا در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهیبه هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن و تورچینو مالدیو ، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران با تهیه ویزای کانادا و ویزای توریستی شنگن،بلیط داخلی و خارجی در این مسیر که با این آژانس هواپیماییافتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد.

 

آژانس هواپیماییسام سیر با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینهویزای کانادا و ویزای توریستی شنگن بلیط داخلی و خارجی، تور چینو بلیط تک می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور تابستان اروپا، تور فرانسه،تور پاریس و تور چینو مالدیو بلیطداخلی و خارجی... را به شما در کمترین زمان ممکن ارائه بدهد.

 


مدت زمان جواب سفارت کانادا

بنابر چیزی که سفارت کانادا به طور رسمی ارائه کرده است حدود صد و بیست روز کاری برای بررسی و پردازش مدارک ارائه شده توسط متقاضیان لازم است. این زمان متغیر است و به دفتر مراجعه شده توسط فرد متقاضی بستگی خواهد داشت.

 

سوابق نشان دهنده ی این است که بررسی پرونده ها و مدارک از جانب سفارت کانادا در کشور ترکیه سریع تر صورت خواهد گرفت. پس از ترکیه، دفترهای بیومتریک ارمنستان و گرجستان نیز پرترافیک محسوب می شوند.

 

هنگامی که ثبت نام آنلاین صورت می گیرد حدود 2-1 هفته زمان می برد تا نامه ی انگشت نگاری برای فرد ارسال شود که پس از آن تنها سی روز برای فرد باقیست تا به یکی از دفاتر مراجعه کند. پس از آن که انگشت نگاری فرد متقاضی تمام شد همه ی پیگیری ها از طریق شماره ی پیگیری (برای افرادی که به طور آنلاین ثبت نام کردند) و ایمیل ( برای افرادی که به طور حضوری مراجعه کردند) انجام می شود.


 به بیانی دیگر پس از آن که عملیات انگشت نگاری انجام شود پرونده به طور رسمی به جریان می افتد و درخواست ویزای کانادا فرد متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع: ویزا کانادا

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویزا کانادا پیگیری انگشت نگاری آنلاین حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد

به گزارش تابناک به نقل از میزان – گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا CHRC به‌تازگی منتشر شد؛ این گزارش به موضوع‌های متعدد حقوق بشری که طی دهه‌های متمادی بر زندگی کانادایی‌ها تاثیر گذاشته پرداخته است و چالش‌های حقوق بشری مداوم این کشور را بررسی و اعلام کرده است.

افزایش اسلام‌هراسی، جنایت‌های نفرت‌محور، نقض مداوم حقوق افراد معلول و تاثیرات نژادپرستی محیطی بر جوامع بومی، سیاه‌پوست و دیگر جوامع نژادی از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا به آن‌ها پرداخته است.

کمیسر حقوق بشر کانادا هنگام ارائه گزارش یاد شده به پارلمان این کشور به نرخ فزاینده دریافت شکایت‌های مربوط به تبعیض و سخنان نفرت‌محور اشاره و اظهار کرد: در طول سال ۲۰۲۳ مسائل مبرم حقوق بشری بر زندگی روزمره مردم در سراسر کانادا تاثیر گذاشت.

وی همچنین تصریح کرد: کمیسیون حقوق بشر کانادا به‌عنوان یک نهاد ملی مدت‌ها است که به وجود نژادپرستی سیستماتیک علیه سیاه‌پوستان در این کشور اذعان دارد.

نکات برجسته گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا عبارتند از:

- شکایت اعضای نیرو‌های مسلح کانادا از آزار جنسی و تبعیض
- شکایت از اسلام‌هراسی
- شکایت از جنایت‌ها و سخنان نفرت‌محور
- شکایت از تاثیرات نامتناسب قوانین بر وضعیت و بهره‌مندی جوامع و افراد بومی، سیاه‌پوست و دیگر اقلیت‌های نژادی
- شکایت از رویکرد تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه پلیس کانادا
- شکایت افراد معلول از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف
- شکایت زنان از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف و تبعیض‌های جنسیتی به‌ویژه در دستمزد
- شکایت بی‌خانمان‌ها از تداوم بحران مسکن

در بخشی از گزارش یاد شده به موضوع نقض حقوق زندانیان در کانادا اشاره شده و آمده است که اداره زندان‌های کانادا به دلیل ناتوانی در ارائه مراقبت و درمان کافی به زندانیان معلول عملا حقوق آن‌ها را نقض می‌کند.

در عین حال، زنان زندانی در زندان‌های فدرال کانادا که عمدتا از بومیان هستند، از تاثیرات گسترده رویکردهای تبعیض‌آمیز رنج می‌برند؛ آن‌ها بیش از حد گرفتار سیستم طبقه‌بندی امنیتی، حبس در سلول‌های انفرادی و ... هستند.

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا همچنین اعلام کرد که باید در سیستم مدیریت داده‌های شکایت‌های حقوق بشری این کشور بازنگری انجام شود.

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد