Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حمیدرضا دهقانی نیا درباره ابهامات سامانه اعتبارسنجی و صدور کارت بازرگانی، اظهار داشت: در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری، به بازرگان یک رتبه اعتباری داده می شود که بر مبنای آن می‌تواند حجم مشخصی فعالیت کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: همچنین در این سامانه، افراد از نظر تجاری رتبه بندی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس این رتبه، سقف اعتبار فعالیت تجاری بازرگان مشخص می شود.

دهقانی نیا گفت: کارتی نیز از سوی اتاق بازرگانی صادر می شود که برای صدور باید فرآیندهایی طی شود؛‌ یکی از این فرآیندها تاییدیه وزارت صمت است.

وی افزود: وزارت صمت فرآیند تاییدیه را در این سامانه انجام می دهد در حالی که این موضوع در قانون ذکر نشده است.

دهقانی نیا در پاسخ به این سوال که آیا این نحوه تاییدیه، منجر به رانت نمی‌شود، گفت: در اینجا بیشتر از آنکه بحث رانت باشد این بحث مطرح است که مکانیزم فعلی صدور تاییدیه از ریشه درست نیست. 

وی افزود: در واقع اتاق بازرگانی به یک وزارتخانه دسترسی‌ می‌دهد که نظر خود را ثبت کند بدون اینکه نظارت و مراقبتی در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت کارت بازرگانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نجف زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: با شکایت یک بانک برای عمل نکردن به ۷۶ هزار و ۲۳۴ یورو تعهد ارزی به ارزش ۳۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال، پرونده این تخلف در شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر بازگرداندن ارز و محرومیت یک ساله از فعالیت بازرگانی، را به پرداخت ۶۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز محکوم کرد.

نجف زاده گفت: با شکایت بانک تجارت پیرامون ایفا نکردن تعهدات ارزی یک شخص حقیقی برای واردات چراغ ماشین و صفحه کلاج پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

کد خبر 6100561

دیگر خبرها

  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • شرایط ترخیص کالا با کارت بازرگانی منقضی ابلاغ شد+ سند
  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • اخراج سروش رفیعی مقابل نساجی درست بود؟
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری