Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@13:56:59 GMT

◄ میانگین 19 دقیقه‌ای تاخیر برای پروازهای حجاج

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۴۶۹۱

◄ میانگین 19 دقیقه‌ای تاخیر برای پروازهای حجاج

تین‌نیوز | 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بازگشت بدون دغدغه حجاج را یکی از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در عملیات پروازهای حج، ۷۹ درصد از کل پروازها با تعجیل به ‌موقع و با کم‌ترین تأخیر انجام شده است و در سایر پروازها میانگین تأخیر ۱۹ دقیقه بوده ‌است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهرام آدم ‌نژاد معاون در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات اعزام حجاج و پایان ‌یافتن پروازهای رفت حج تمتع امسال، گفت: در روز ۱۷ تیرماه اولین پرواز و در ۱۵ مردادماه آخرین پرواز انجام شد که در مجموع 88 هزار و 543 زائر با ۳۶۰ پرواز از ۱۹ فرودگاه کشور به سرزمین وحی مشرف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این میان 22 هزار 958 زائر (26 درصد) با ۹۴ پرواز از فرودگاه امام ‌خمینی اعزام شده و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین مسافر اعزامی به سرزمین وحی را داشته‌اند.

آدم نژاد در ادامه تصریح کرد: امسال به دلیل عدم همکاری کشور عربستان در اعزام حجاج و عدم موافقت این کشور با اعزام حجاج با سایر ایرلاین‌های ایرانی، تمام پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) انجام شد که با وجود حجم بالای پروازها، ۷۹ درصد از کل پروازها با تعجیل به ‌موقع و با کم‌ترین تأخیر انجام‌شده است و در سایر پروازها میانگین تأخیر ۱۹ دقیقه بوده ‌است که خوشبختانه رضایتمندی حجاج را به همراه داشته ‌است.

وی در ادامه با تشکر از زحمات شبانه‌روزی سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام و به‌ویژه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در انجام این مسئولیت خطیر، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده در تلاشیم که عملیات برگشت حجاج به کشور نیز مطابق با برنامه و با کیفیت مطلوبی انجام شود.

معاون وزیر حمل‌ونقل راه و شهرسازی تأکید کرد: قطعاً بازگشت بدون دغدغه حجاج یکی از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی است که در این رابطه‌ برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا زائرین خانه خدا بدون هیچ مشکلی به کشور بازگردند.

اکرم فیض آبادی خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد ایرلاین ها سرزمين وحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی

تین نیوز

بیشترین افزایش درآمد در این دوره مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمدها نسبت به سال گذشته ۴۱۶ درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته، مسیری بسیار پرسود بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزیاتو، پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴، ۴.۷ میلیارد نفر سفر هوایی داشته باشند که ۲۰۰ میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. در حالی که درآمد سفرهای هوایی سال ۲۰۲۳ در سطح جهان به ۸۹۶ میلیارد دلار افزایش یافت، حاشیه سود آن بسیار ناچیز بود. به طور متوسط، فقط ۵.۴۴ دلار سود خالص به ازای هر مسافر در سال ۲۰۲۳ به دست آمده است.

 امروزه این صنعت با فشارهای ناشی از نرخ های بهره بالا، مشکلات زنجیره تامین و هزینه های سنگین زیرساختی مواجه است. اینفوگرافی زیر بر اساس داده های OAG، مسیرهای پروازی با بیشترین درآمد را در سراسر جهان نشان می دهد.

برترین مسیرهای درآمدزا در سال ۲۰۲۳

 

در زیر، مسیرهای خطوط هوایی با بیشترین درآمد در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آورده شده است:

 

همانطور که می بینید، پروازهای داخلی شش پرواز از ۱۰ پرواز پردرآمد را تشکیل می دهند که سیدنی به ملبورن با ۱.۲۱ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

در واقع، این مسیر حتی با کاهش تعداد مسافران، بیش از دو برابر سطوح قبل از همه گیری کرونا درآمد دارد. این مسیر پرواز عمدتاً تحت تسلط شرکت های هواپیمایی کانتاس و ویرجین استرالیا است و کانتاس در سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ به درآمد داخلی رکوردشکن ۱.۲۱ میلیارد دلار دست یافته است. کاهش هزینه های سوخت و افزایش قیمت بلیت عوامل کلیدی در افزایش این درآمد بودند.

علاوه بر این، کانتاس و ویرجین استرالیا شرکت های اصلی برای پروازهای بین ملبورن و پرث، یکی دیگر از مسیرهای پردرآمد، هستند.

نیویورک به لندن، یکی از شلوغ ترین و سودآورترین مسیرهای جهان، ۱.۱۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است.

بیشترین افزایش درآمد در این دوره مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمدها نسبت به سال گذشته ۴۱۶ درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته، مسیری بسیار پرسود بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد