Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت فناور عضو پارک علم و فناوری البرز موفق به ساخت "دستگاه مغناطیس کننده آب" شده است که یک محصول صد در صد سبز به شمار می‌آید و برای کاهش مصرف آب دربخش کشاورزی و کاهش مصرف مواد شیمیایی جهت پاکسازی رسوبات در صنایع کاربرد دارد.

 به گزارش ایسنا، احمدرضا بابک، مدیرعامل این شرکت کاربرد دستگاه مغناطیس کننده  آب را کاهش مصرف آب دربخش کشاورزی و کاهش مصرف مواد شیمیایی جهت پاکسازی رسوبات در صنایع دانست و تأکید کرد: دستگاه مغناطیس کننده  آب یک محصول ۱۰۰ درصد سبز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ویژگی‌های این محصول افزود: این محصول به دلیل استفاده از مواد و دانش فنی خاص، بدون نمونه داخلی و قابل رقابت با نمونه‌­های خارجی با هزینه‌ه­ای بسیار کمتر، تولید می‌شود که به جرأت می‌توان گفت یکی از مصادیق بارز مدیریت سبز است.  از جمله مزایای این محصول در راستای مدیریت سبز، کاهش هزینه‌های مستقیم (مصرف آب، برق و سوخت­‌های فسیلی) و غیر مستقیم (تعمیر و تعویض انشعابات و تأسیسات) به دلیل کاهش رسوب­‌گذاری آب است.

مدیرعامل شرکت تولید کننده دستگاه مغناطیس کننده  آب با تأکید بر آن که عدم نیاز این محصول به مصرف آب، برق و از سویی دیگر سهولت در نصب، آن را به یک فناوری۱۰۰ درصد سبز و آسان -کاربرد تبدیل کرده است، اظهار کرد: از آنجایی که هدف شرکت ما ساخت و تولید محصولاتی اقتصادی و در عین حال دوست‌دار محیط زیست است، مطالعات و بررسی های لازم جهت ساخت، تولید و عرضه سایر محصولات سبز همچون سلول‌های خورشیدی و سنسورهای پایش سامانه‌های کشاورزی نیز در حال انجام است.

بابک با اشاره به ضرورت توجه به بحث مدیریت آب در کشور و نیز با توجه به مشاهده مستقیم استفاده از این محصول در کشورهای پیشرفته خارجی و مکانیزم کارآمد آن در راستای افزایش بهره‌وری اقتصادی و کاهش آلودگی محیط زیستی، خاطرنشان کرد: این فناوری به طور مستقیم از سوی این واحد فناور وارد کشور شده و از طریق مهندسی معکوس و ایجاد چندین مرحله پیچیدگی فنی در نسخه اصلی، در یک طراحی جدید و کارآمد به بخش صنعت و کشاورزی کشور عرضه شده است.

وی افزود: در این راستا افتخار همکاری با تعداد ۱۴ نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پرتلاش و نخبه کشور در زمینه صنعت و کشاورزی به طور مستقیم و تعدادی نیز به طور غیر مستقیم، جهت تولید و عرضه و تحقیق و توسعه هر چه بیشتر این محصول و محصولات مشابه را دارم.

مدیرعامل شرکت عضو پارک علم و فناوری البرز سپس به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و گفت: اگرچه امروز لزوم استفاده و گسترش تولید محصولات دانش بنیان از سوی مسئولین محترم و مردم فهیم ایران در جای جای بخش کشاورزی و صنعت احساس می‌شود، کمبود سرمایه در گردش شرکت‌های دانش بنیان جهت معرفی هر چه بیشتر محصول به بازارهای هدف داخلی و خارجی، محدودیت در انجام تحقیقات و تبلیغات گسترده و از سوی دیگر قوانین سخت برای ورود آن‌ها به پروژه‌های دولتی و کسب تسهیلات، از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه است.

بابک درباره نقش شرکت‌ها و واحدهای فناور در شرایط تحریم تصریح کرد: در مورد محصول شرکت به طور خاص، با وجود تحریم بسیاری از مواد شیمیایی و ورود تجهیزات و تأسیسات گران قیمت به بخش صنعت و کشاورزی، تجهیز مغناطیس کننده آب، جایگزین بسیار مناسبی برای مواد شیمیایی بوده و از جمله لوازم جانبی مورد نیاز تأمین کننده امنیت و عمر ادوات در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در زمینه تاب آوری، با توجه به اهمیت و لزوم شروع هر پروژه بر پایه علم و دانش جهت کسب موفقیت،  تشکیل شرکت‌ها با ماهیت دانش بنیان و به کارگیری محصولات آن‌ها، یک مزیت رقابتی برای مدیران در بازارهای داخلی و خارجی محسوب می‌شود و این شرکت‌ها با استفاده از فراگیری فرآیندهایی بر پایه علمی و تحقیقاتی و تلاش بی وفقه در زمینه انطباق با استانداردهای جهانی، می‌توانند بسیار مفید باشند.

مدیرعامل شرکت تولید کننده دستگاه مغناطیس کننده  آب با اشاره به اینکه امروزه در دنیا مهم‌ترین کاربرد آب مغناطیسی، کمک به حل مشکل رسوبات در صنایع و سامانه ‌ای آبیاری تحت فشار در کشاورزی و نیز افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات آن اعم از گیاهان، دام، طیور و آبزیان است، اظهار کرد: طبق برنامه استراتژیک تببین شده از سوی متخصصین، هم اکنون این شرکت در وضعیت تولید انبوه و وضعیت تهاجمی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، بابک در پایان مزیت‌های رقابتی دستگاه مغناطیس کننده  آب را استفاده از سوپرمگنت نئودیمیوم (N۴۲)، قوی‌ترین سوپرمگنت جهان  با قابلیت نفوذ در سیال آب؛ استفاده از آلیاژ آلومینیوم به دلیل خواص فرومغناطیس به جای استفاده از مواد پلیمری و با عمر کم؛ آنودایز و آلوداین کردن به منظور افزایش مقاومت تجهیز به خوردگی، اکسید شدن و بهبود خواص رنگ پذیری؛ تنوع در پوشش برای استفاده در محیط‌های مختلف (خشک، مرطوب، اعماق آب و خاک)؛ تنوع در سایز (پوشش همه سایزهای استاندارد لوله)؛ نصب آسان به صورت حلقه‌ای و بدون نیاز به منبع تغذیه، اپراتوری و نصب؛ دارای دبی ۲m۳/s و محدوده تحمل دمایی ۸۰ الی ۹۰ درجه سانتی گراد؛ مقاوم به حد معینی از اسید و نمک دارای ۲۰۰۰ ساعت تست پاشش نمک(Salt spray)؛ دارای عمر مفید بالا (تا ۲۵ سال) و امکان نصب در عمق آب و خاک برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد تولید و فروش پژو کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، تولید گروه پژو در فروردین ۱۴۰۳ به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افت حدود ۴۰ درصدی همراه شد تا زنگ خطر برای تولید این خانواده محبوب خودرویی به صدا در آید. تولید گروه پژو در فروردین امسال حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه ثبت شد این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ایران خودرویی‌ها نزدیک به ۱۸ هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

آبی‌های جاده مخصوص در فروش گروه پژو نیز افت حدود ۱۱ درصدی را در بازه زمانی یاد شده در کارنامه ثبت کردند.

بررسی آمار فروش ایران خودرویی‌ها نشان می‌دهد این خودروساز طی فروردین ۱۴۰۳ بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه پژو برای متقاضیان فاکتور کرده است.

آمار فروش گروه پژو در سال ۱۴۰۲ از فروش حدود هشت هزار و ۴۵۰ دستگاه انواع پژو حکایت می‌کند.

با توجه با اتفاق‌هایی که برای پژو پارس در سال گذشته افتاد به نظر می‌رسد بخشی از این افت تولید و فروش گروه پژو مربوط به پژو پارس باشد.

علاوه بر پژو پارس شاهد هستیم که ایران خودرویی‌ها تولید پژو ۲۰۶ را هم به طور کامل متوقف کردند.

آن طور که مشخص است آبی‌های جاده مخصوص در گروه پژو تمرکز خود را روی خانواده پژو ۲۰۷ قرار داده‌اند.

مدیران ایران خودرو به طور شفاف مشخص نکرده اند که تولید پژو پارس تنها تا پایان بهار ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند یا اینکه با توجه به مجوز افزایش قیمت تولید این خودرو همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت.

چنانچه تولید خانواده پژو پارس ادامه دار نباشد و تنها خانواده خودرویی که آبی‌های جاده مخصوص تولید آن را ادامه می‌دهد پژو ۲۰۷ باشد باید گفت که دیگر گروه پژو بخش بزرگی از کیک تولید و فروش این خودروساز را به خود اختصاص نخواهد داد.

چنانچه این اتفاق بیفتد باید دید ایران خودرو ظرفیت از دست رفته پژو را چگونه با سایر محصولاتش پُر خواهد کرد.

سیگنال ارسال شده از سوی اطلاعات کدال این خودروساز به بازار می‌تواند روی قیمت گروه پژو اثر گذاشته و نمودار قیمت‌ها را صعودی کند.

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز