Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید بارها اسم کلاچ برقی یا کلاچ اتوماتیک را شنیده باشید اما از نحوه کارکرد و مزایای آن اطلاعی نداشته باشید. مهمترین نکته ای که هر فرد در انتخاب خودرو مدنظر قرار می دهد، راحتی و آسایش در هنگام استفاده از آن است. همه استفاده کنندگان خودرو به دنبال راحتی بیشتر با هزینه کمتر هستند. یکی از امکانات بسیار مهم در انتخاب خودرو، اتوماتیک بودن گیربکس خودرو بوده که به تنهایی می تواند هزینه بسیار سنگینی را برای خریدار ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیربکس یا جعبه دنده به زبان ساده یک سیستم انتقال نیرو به چرخ ها می باشد که در نهایت باعث به حرکت در آمدن خودرو می گردد. به صورت عام دو نوع گیربکس در بازار وجود دارد: گیربکس دنده ای و گیربکس اتوماتیک.

 اتوماتیک بودن خودرو مزایای بسیاری به همراه دارد که راحتی و آسایش در شهرهای شلوغ و پرترافیک از جمله مهمترین آن هاست. خودروهای با گیربکس دنده ای مزایایی هم چون شتاب گیری بیشتر، مصرف سوخت کمتر، قیمت کمتر و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر را به همراه دارد.

همواره سوالات زیادی در زمینه اتوماتیک کردن گیربکس خودرو برای رانندگان مطرح می گردد. برخی از این سوالات به شرح زیر است:

آیا می توان با هزینه ای کم خودرو را تبدیل به گیربکس اتوماتیک کرد؟ آیا امکان اتوماتیک کردن تمامی خودروها مخصوصا خودروهای داخلی وجود دارد؟ چگونه از عهده هزینه های تعمیر و نگهداری اتوماتیک کردن خودرو خود بر بیایم؟ آیا اتوماتیک کردن خودرو استانداردهای آن را حفظ می کند؟

با نگاهی گذرا به وضعیت اقتصادی پیش آمده و با در نظر گرفتن افزایش بی رویه قیمت خودرو و معیشت مردم امروزه بحث اقتصادی نیز در مورد خرید خودروی گیربکس اتوماتیک درجه اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده است به طوری که خیلی ها را از این تصمیم منصرف می نماید. سوال اصلی برای صاحبان خودرو با گیربکس دستی این است که چگونه میشود از مزایای گیربکس اتوماتیک مخصوصا در ترافیک استفاده کرد؟ دو راه حل برای این سوال وجود دارد: 1- تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک. 2- استفاده از کلاچ برقی یا همان کلاچ اتوماتیک.

برای تبدیل گیربکس دنده ای به گیربکس اتوماتیک مشکلاتی وجود دارد که عبارتند از: هزینه تعویض بالا، هزینه تعمیرونگهداری بالا، میزان مصرف سوخت بالا، میزان استهلاک بالا و... . تمامی موارد ذکر شده مهم و قابل تامل می باشند اما مهمترین و بزرگترین مشکل این است که امکان تبدیل گیربکس دنده ای به گیربکس اتوماتیک برای تمامی خودروهای داخلی امکان پذیر نبوده و فقط تعداد محدودی از خودروهای داخلی این قابلیت را دارا می باشند.

اما راه حل چیست؟ آیا راهی وجود دارد تا بتوان از مزایای خودرو با گیربکس دنده ای و گیربکس اتوماتیک هم زمان استفاده کرد؟ جواب مثبت است.

بهترین پیشنهاد برای اتوماتیک کردن خودرو با هزینه ای کم، استفاده از کلاچ برقی یا همان کلاچ اتوماتیک است. کلاچ اتوماتیک هوشمند، دستگاهی است که به وسیله آن می توان خودرو را بدون دستکاری در گیربکس، به حالت نیمه اتوماتیک تبدیل کرد و با هزینه بسیار کمتر می توان از تمام مزایای گیربکس اتوماتیک مخصوصا در ترافیک بهره برد.

از مزایای بسیار مهم این دستگاه می توان به هزینه بسیار پایین خرید، نصب و تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد. شاید مهمترین مزیت این دستگاه، امکان نصب آن بر روی تمامی خودروها باشد این در حالی است که تنها تعداد محدودی از خودروها با گیربکس دنده ای را می توان به گیربکس اتوماتیک تبدیل کرد.

حال سوال مهمی که برای کاربران مطرح می گردد این است که چگونه این دستگاه را با بهترین کیفیت تهیه کنند؟ در انتخاب کلاچ اتوماتیک باید چند نکته مهم را درنظر گرفت:

کدام شرکت تولید کننده کلاچ اتوماتیک، محصول با کیفیت تر و معتبرتری ارائه می کند؟ کدام شرکت خدمات پس از فروش بهتری دارد؟ کدام شرکت نمایندگی های بیشتری در تمامی نقاط کشور دارد تا بتوان به راحتی ازخرید و گارانتی محصول استفاده کرد؟

شرکت اتاکو طراح و تولید کننده سیستم های الکترونیک و مکاترونیک خودرو می باشد که با به کارگیری جوانان متخصص و متعهد تاسیس گردید. شرکت اتاکو با بیش از 180 نمایندگی فعال در سرتاسر کشور، گامی بزرگ در جهت تولید کالای داخلی با کیفیت و درخور شان بالای ایرانیان عزیز و ایجاد اشتغال پایدار برداشته است .

شرکت اتاکو با ارائه گارانتی 18ماهه با قابلیت تمدید تا 5 سال برای کلاچ اتوماتیک، گامی مهم در جلب رضایت مشتریان برداشته و فروش بیش از صد هزار قطعه از این محصول در سرتاسر کشور گواه این امر است. این شرکت علاوه بر سیستم کلاچ اتوماتیک یا همان کلاچ برقی محصولاتی همچون ردیاب خودرو، دزدگیر ماهواره ای، سوییچ کارت و ... را با توجه به جلب اعتماد بوجود آمده از جانب مشتریان نسبت به کلاچ برقی تولید کرده و با کیفیت بالا و هزینه ای بسیار مناسب در اختیار هموطنان خود قرار داده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گیربکس اتوماتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول

قیمت برخی از خودروهای موجود در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو در بازار آزاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بر اساس معاملات انجام شده نسبت به آخرین معاملات روزهای گذشته به شرح زیر است؛

خودرو قیمت به تومان
پژو پارس سال (LX) ۱۴۰۲ ۸۶۵،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ TU3 مدل ۱۴۰۳ ۶۸۵،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۲ ۶۷۰،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU5P مدل ۱۴۰۳ ۱،۰۴۰،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای ۱۴۰۳ ۸۲۰،۰۰۰،۰۰
تارا اتوماتیک v2 مدل ۱۴۰۳ ۹۹۰،۰۰۰،۰۰۰
تارا دنده ای v1 مدل ۱۴۰۲ ۸۲۵،۰۰۰،۰۰۰
رانا پلاس سقف شیشه‌ای ۱۴۰۳ ۶۴۵،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آبشنال مدل ۱۴۰۳ ۹۸۰،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۵ دنده‌ توربو ۱۴۰۲ ۸۴۰،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس۶ دنده توربو چهار ایربک ۱۴۰۲ ۹۲۵،۰۰۰،۰۰۰
ام وی ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ۱۴۰۲ ۸۳۰،۰۰۰،۰۰۰
اطلس G دنده‌ای ۱۴۰۳ ۵۹۵،۰۰۰،۰۰۰
پراید SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۲ ۳۴۶،۰۰۰،۰۰۰
ساینا s دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ ۴۵۵،۰۰۰،۰۰۰
سمند سورن پلاس ۱۴۰۳ ۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰
تیبا صندوق دار sx بنزینی ۱۴۰۱ ۳۹۷،۰۰۰،۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۴۰۲،۰۰۰،۰۰۰
شاهین G مدل ( ۱۴۰۳)اتومات

۸۶۵،۰۰۰،۰۰۰

کوییک دنده‌ای R مدل ۱۴۰۲ ۴۳۵،۰۰۰،۰۰۰
زامیاد وانت نیسان بنزینی آپشنال ۱۴۰۱ ۵۷۵،۰۰۰،۰۰۰
زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال ۱۴۰۲ ۶۲۰،۰۰۰،۰۰۰

جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار

مدل خودرو قیمت به تومان
رنو کولیوس ۲۰۱۸ ۵،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰
رنو تالیسمان E3 مدل ۲۰۱۸ ۵،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵ ۲۰۱۸ ۵،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سونت ۱.۵ لیتر ۲۰۲۳ ۳،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا۲k۵لیتر

۵،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰

کیا سورنتو ۴ سیلندر GT لاین مدل ۲۰۱۷ ۵،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سراتو ۲.۰ لیتر اتوماتیک ۲۰۱۸ ۳،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سراتو (مونتاژ) ۲.۰ لیتر آپشنال ۱۳۹۸ سایپا ۲،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای النترا ۱.۶ لیتر مدل ۲۰۲۳ ۳،۰۵۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای سانتافه (ix45)۴ سیلندر. دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۸ ۶،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای توسان (ix35) ۲ لیتر. دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۸ ۵۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰
لکسوس NX300 H هفت کلید مدل ۲۰۱۷

۱۰،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳